Medewerkers motiveren, dat kan een goede leider. Je kan ervoor kiezen om individuele prestaties te belonen met geld. Of nog...
Medewerkers motiveren, dat kan een goede leider. Je kan ervoor kiezen om individuele prestaties te belonen met geld. Of nog...
Laat je harde werken niet in de weg staan van je succes. Drie redenen waarom hard werken niet altijd het...
Hoe maak je van een doorsnee team een topteam dat optimaal presteert? Doe-het-zelf met deze 10 doordachte stappen.
Staan we onder druk, dan komen onze ‘overlevingsstrategieën’ naar boven. We vervallen in ineffectieve en zelfs hinderlijke gedragspatronen. ‘Met het...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
Wil je meer discipline en structuur in jouw groeibedrijf, dan zijn de Rockefeller Habits een uitstekend startpunt. De Rockefeller Habits...
John D. Rockefeller was ooit de rijkste zakenman in de VS en Verne Harnish staat inmiddels bekend als dé goeroe...
Iedere leiderschapsstijl sorteert een ander effect op werknemers. Elke stijl is geschikt voor andere situaties en organisaties en heeft zijn...
Niet iedere medewerker heeft hetzelfde nodig van een leidinggevende. Ondersteunend leidinggeven kan daarom voor sommige medewerkers belangrijk zijn. Maar hoe...
Bij dienend leiderschap staat het team centraal. Als leidinggevende doe je er alles aan om het beste uit je medewerkers...
Van enthousiaste beginner tot zelfsturende professional: medewerkers doorlopen verschillende ontwikkelingsfases. Iedere fase vereist een andere leiderschapsstijl. In de video licht...
Bijna elke dag is er wel iemand die tegen YoungCapital-ondernemer Hugo de Koning zegt dat 'ie ooit voor zichzelf wil...
Hoewel evenementen en opleidingen collectief worden afgelast, draaien online trainingen en opleidingen op volle toeren. MT maakt een selectie van...
Veel werknemers voelen zich onvoldoende gezien, gehoord en gewaardeerd. Effectief leidinggeven betekent tijd vrijmaken om de dialoog aan te gaan...
Om als team te groeien moet er regelmatig gereflecteerd worden op de vooruitgang en resultaten. Wat gaat er goed en...
Wie om advies vraagt op de werkvloer, lijkt slimmer, blijkt uit onderzoek van de Harvard Business School.
Een bedrijf oprichten is gemakkelijk. Een bedrijf laten groeien is veel moeilijker. Het vergt andere strategieën, inzichten en competenties.
Als je mensen hun verantwoordelijkheid niet oppakken, kijk dan als manager eens naar jezelf. Want het ligt misschien aan jou.
We weten dat teams zich volgens een aantal fases kunnen ontwikkelen, maar of ze die ontwikkeling daadwerkelijk doormaken, hangt af...
Columnist Mark Ernst stelt dat het willen verbeteren van medewerkers zelden nut heeft. Hij noemt 6 zaken waar je als...
Volgens leiderschapstrainer Mark Ernst werkt het ‘beter maken’ van medewerkers zelden. In deze column over mensoptimalisatie schrijft hij over het...
Ik mag het graag hebben over betrokken leiderschap. Het soort leiderschap waar de wereld momenteel zo hard aan toe is....
IQ-testen zijn een populair gereedschap bij sollicitatieprocedures. Maar er is ook steeds meer oog voor de beperkingen van zulke testen.
Hoe zorg je ervoor dat de boodschap die jij wil verkondigen ook aankomt bij de luisteraar? En belangrijker nog, dat...
Er is een verschil tussen wat je zegt en wat anderen horen. Dat heeft te maken met de manier waarop...
Iedere manager moet in staat zijn om goed te communiceren. Sharon Kroes, wereldkampioen debatteren, leert managers, politici en beleidsmakers hoe...
Fouten maken is de normaalste zaak van de wereld, toch stoppen we onze mislukkingen het liefst in de doofpot. ‘Zonder...
Digitalisering leidt niet van zelf naar meer efficiëntie of productiviteit. We moeten vooral zelf waken over onze prioriteiten en manier...
We hebben er allemaal wel eens last van: stress, vermoeidheid, drukte op kantoor. Schijnbaar ligt de oplossing voor deze problemen...
Wat is het verschil tussen een mens en een collega? Wat doe je met e-mail waar je in de CC...
Aannames: we hebben ze, ze beïnvloeden ons functioneren en niet zelden brengen ze de effectiviteit van het team om zeep....
Velen werden door hem en zijn boek Getting Things Done geïnspireerd, maar wie inspireerden David Allen? De time management goeroe...
Schrikt feedback geven óf ontvangen je af? Niet nodig. Wanneer het van beide kanten goed ontvangen wordt, kan het de...
Wat slapen en productiviteit met elkaar te maken hebben? Veel. Wie niet genoeg slaapt, neemt minder goede beslissingen, is minder...
Productief zijn - iedereen wil het, slechts weinigen kunnen zich er echt toe zetten. Het eten van de spreekwoordelijke kikker...
Mopperende -ofwel ontevreden- medewerkers kunnen funest zijn voor je organisatie. Hoe dat komt en wat je eraan kunt doen, vertelt...
Beter luisteren verhoogt de teamprestaties en vergroot de creativiteit. En het mooie is: beter luisteren kun je leren. 3 waardevolle...
Wat motiveert medewerkers om hun best te doen en goed te presteren? Verschillende onderzoekers, waaronder gedragseconoom Dan Ariely, bestudeerden het...
Is het belangrijk dat een manager verstand van zaken heeft? Soms wel, maar hoe hoger hij komt, hoe minder zijn...
Hard met een d en hart met een t, zo omschrijft PSV-directeur Toon Gerbrands zijn manier van leidinggeven in zijn...
Op de werkvloer kopiëren we vaak het gedrag van de Bokito in ons midden. Maar deze geeft niet altijd het...
Geen werkvloer zonder irritatie en spanning. Met meer zelfonderzoek en verleiding gaat het al een stuk beter, aldus organisatiepsycholoog Eric...
Iedere werknemer verdient voldoende aandacht. Maar dat is heel wat anders dan even kletsen bij het koffiezetapparaat. Vijf tips om...
Micromanagement zorgt voor een gebrek aan innovatie. Managers die hun mensen teveel op de huid zitten zorgen voor een lage...
Een goed karakter loont. Het zorgt niet alleen voor meer rendement, maar ook voor meer betrokkenheid bij medewerkers, ontdekte Fred...
Vertrouwen op je intuïtie leidt vaak tot betere besluiten. Slim dus om daar als leider gebruik van te maken. Probleem:...
Innovatie en kostenreductie lijken elkaar uit te sluiten. Maar door slim en plat te organiseren verenig je het onverenigbare -...
Om een onderzoekende leider te worden, moet je beter leren kijken. Hoe doe je dat? Vier aanknopingspunten.
Of een manager zich ethisch gedraagt, hangt ook af van zijn medewerkers, zegt gedragsethicus en organisatiepsycholoog Niek Hoogervorst. ‘Als eigenbelang...
Is leiderschap te vatten in tien kenmerken, zeven gewoonten, enzovoort? Ga vooral op zoek naar je natuurlijke stijl van leiden,...
Leidinggeven aan een divers team betekent dat je om moet gaan met (grote) verschillen tussen je medewerkers, en dat is...
Echt leidinggeven aan je mensen schiet er nog al eens bij in door tijdgebrek. Maar zo veel tijd hoeft het...
Als manager wil je groeien met jouw team en altijd betere resultaten boeken, met gemotiveerde werknemers. Daarom is het goed...
Excellente leiders onderscheiden zich op vijf punten radicaal van ‘gewone leiders’, blijkt uit onderzoek. Daarmee halen ze niet alleen het...
Problemen in teams komen vaak door dezelfde dingen, zegt leiderschapsdenker Ben Tiggelaar. Angst voor confrontaties, bijvoorbeeld, en de afwezigheid van...
Hoe geef je succesvol vorm aan verandering? Hoe bereik je effectief leiderschap? Door te kijken naar hoe je steun biedt...
Organisaties willen het eigenaarschap van hun medewerkers vergroten. ‘Volledig loslaten is niet de oplossing, de crux is anders vasthouden’, zegt...
Welke kwaliteiten zijn cruciaal voor een goede leider? En wat zorgt ervoor dat je team je blind vertrouwt? Tien dingen...
Bij het woord ‘ondernemers’ denken we vaak aan jonge, blanke mannen à la Mark Zuckerberg (Facebook). Zonde, vindt auteur Alexa...
Hoe dieper we nadenken, hoe beter en rationeler onze beslissingen. Toch? Niet helemaal. ‘Krijg je een moeilijke beslissing voor de...
Afgelopen juli kwam er een opmerkelijk nieuwsbericht uit Spanje: er was een ambtenaar in Valencia die 10 jaar lang niet...
Sinds Verne Harnish’ boeken ‘Mastering The Rockefeller Habits’ en later ‘Scaling Up’ zijn verschenen, is het concept van kwartaaldoelen of...
In een serie artikelen vertellen leiderschapsexperts wat ze van de 44ste president van de Verenigde Staten leren. Deel 3: techondernemer...
Leiderschapsexpert Ben Tiggelaar heeft een hoop geleerd van Barack Obama. Welke lessen springen eruit voor hem?
In een serie artikelen vertellen leiderschapsexperts wat ze van de 44ste president van de Verenigde Staten leren. Deel 1: Joris...
In 2016 was Barack Obama de eerste zittende Amerikaanse president die een bezoek bracht aan het Hiroshima monument, en hield...
Barack Obama begrijpt niet alleen hoe leiderschap technisch werkt, zegt leiderschapsexpert Ben Tiggelaar, hij beheerst het ook en op een...