Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

The Founder

In de interviewserie The Founder spreekt MT/Sprout Nederlandse ondernemers over de vindingrijkheid en het doorzettingsvermogen waarmee ze hun bedrijf van de grond kregen. Wat zijn hun gedachten, gevoelens en acties achter grote beslissingen? Ze delen hun onzekerheden, fouten en belangrijkste lessen.

anne en esther vedder

Anne en Esther Vedder (Vedder & Vedder): ‘Onze succesfactor is ontstaan uit geldnood’

Tweelingzussen Anne en Esther Vedder (33) waren net afgestudeerd toen ze besloten een sieradenmerk op te zetten. Nu telt Vedder...

clock 8 min

roland kahn boek coolcat

Roland Kahn (CoolCat): ‘Ik kan nogal een drammertje zijn’

Een succesvolle winkelketen runnen, dat was de jongensdroom van CoolCat-oprichter Roland Kahn. Zijn bedrijf werd groter dan hij ooit had...

clock 8 min

daan weddepohl peerby oprichter

Daan Weddepohl (Peerby): ‘Misschien was ik wel een Don Quichotte die doordraaide’

Het kostte Daan Weddepohl tien jaar om zijn deelplatform Peerby winstgevend te krijgen. Zelf bleef hij altijd geloven dat zijn...

clock 8,5 min

Loes Daniels Experience Gift founder

Loes Daniels (Experiencegift): ‘Ik ben een controlfreak, dat is een bottleneck voor groei’

Ze startte Experiencegift in 2014 met de intentie om het groot te maken. So far, so good. Acht jaar later...

clock 7 min

marnix broer studocu studeer snel

Marnix Broer (StuDocu): ‘Ik sta niet graag op de voorgrond’

Hij als ceo? Dat was nou niet echt wat Marnix Broer, co-founder van StuDocu, voor ogen had. Sterker nog, hij...

clock 7,5 min

Willemijn Schneyder swipeguide

Willemijn Schneyder (SwipeGuide): ‘We worden happy van felle discussies’

Ja-knikkers en egotrippers? Die vind je niet bij SwipeGuide, het Nederlandse knowledge sourcing-platform dat met orkaankracht de wereld verovert. Willemijn...

clock 9 min

femke furnee fest amsterdam

Femke Furnée (FEST): ‘Ik vaar steeds meer op m’n intuïtie’

In negen jaar tijd loodste Femke Furnée FEST van een startend designmerk naar een gevestigd label met een miljoenenomzet. Zonder...

clock 7,5 min

jarell habets shypple

Jarell Habets (Shypple): ‘In elke fase heb ik mezelf opnieuw moeten uitvinden’

Ondernemen? Prima. Maar dan wel met een bedrijf dat écht impact maakt. Voor Jarell Habets, ceo van online expediteur Shypple,...

clock 7 min

ferry zonder veloretti

Ferry Zonder (Veloretti): ‘Ik wil een speedboot zijn, geen olietanker’

Een nieuw fietsmerk lanceren in crisistijd. Zijn omgeving verklaarde hem voor gek, maar Ferry Zonder deed het tien jaar geleden...

clock 7 min

Arthur Valkieser oprichter ceo Hydraloop

Arthur Valkieser (Hydraloop): ‘Problemen zie ik niet als obstakel, maar als gunst’

Hij had met een goed glas rosé aan het zwembad bij z’n tweede huis in Frankrijk kunnen liggen. In plaats...

clock 6,5 min

Raymon Pouwels

Raymon Pouwels (Go Sharing): ‘Ik heb nu minder bewijsdrang’

Twee dagen na de lancering kreeg Raymon Pouwels in de gaten dat zijn Go Sharing weleens groot zou kunnen worden....

clock 6 min

Sharon Hilgers my jewellery

Sharon Hilgers (My Jewellery): ‘Ik twijfel nooit. Het is voor mij zwart of wit’

Sharon Hilgers bouwde sieradenmerk My Jewellery in elf jaar uit tot een succesvol bedrijf met 26 boetieks en een miljoenenomzet....

clock 8,5 min