Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Duurzaamheid

Toekomstbestendig ondernemen, met de juiste balans tussen de drie p’s: people, planet, profit. 

Recente artikelen

i.s.m. Stoov®
stoov warmtekussens

Stoov® neemt de koukleum serieus

Stoov maakt draadloze warmtekussens met infraroodtechnologie, die de consument binnen of buiten verwarmen. Daarbij richt het merk zich met een...

clock 4 min

roetz-bikes tiemen ter hoeven

Roetz kraakt de code van de circulaire fiets: ‘Wij gaan nog een stap verder dan Fairphone’

Next-level, circulair design. Zo mag je het nieuwste model van Roetz gerust bestempelen. De e-bike bestaat uit twaalf modules en...

clock 4 min

enie zonnepanelen soly

Met Soly als nieuwe merknaam wil zonne-energiebedrijf Enie.nl dit jaar 400 procent groeien

Patrick en Milan van der Meulen geven hun zonnepanelenbedrijf Enie.nl een nieuwe naam. Met Soly gaan ze dit jaar hun...

clock 6,5 min

vestigingsklimaat nederland impact economie

Slecht vestigingsklimaat? Dat verwijt komt van dino’s als Boskalis en Tata Steel

Het huidige bedrijfsleven domineert de discussie over het Nederlandse vestigingsklimaat, schrijft columnist Werner Schouten. Kritiek komt van bedrijven van de...

clock 3,5 min

solarix gevel zonnepanelen

Deze startup wekt zonne-energie op met gekleurde gevelpanelen

Startup Solarix heeft onlangs 900.000 euro opgehaald bij investeringsmaatschappij ROM InWest en drie investeerders in de bouwsector. Het bedrijf maakt...

clock 3,5 min

sustainability manager cso duurzaamheid

Chief sustainability officer, verplaats je focus van minder slecht naar meer goed doen

De Chief Sustainabilty Officer (CSO) was nog niet zolang geleden een noviteit in de boardroom, maar is ondertussen bezig met...

clock 3 min

Hemelbestormers

In de interviewserie Hemelbestormers gaan we in gesprek met ondernemers, visionairs en leiders die gaan voor radicaal anders en huidige systemen op de schop nemen.

sabine biesheuvel bluecity rotterdam

Sabine Biesheuvel (BlueCity): ‘De maakindustrie moet terugkomen om ketens korter te maken’

Over de circulaire economie wordt veel gepraat, maar er moet vooral meer worden gedaan, stelt Sabine Biesheuvel, managing director en...

clock 7 min

erik does udea ekoplaza

Erik Does (Ekoplaza): ‘Onze inkopers praten over prijs, maar niet als eerste’

Van pesticiden en afnemende biodiversiteit tot obesitas: veel grote maatschappelijke problemen ontstaan door waar we ons mee voeden. En dus...

clock 7,5 min

maurits grosfeld house.nl

Maurits Grosfeld (House.nl): ‘Als je vernieuwend bent, kunnen anderen je oncollegiaal vinden’

De politiek stuurt aan op meer transparantie bij het bieden op woningen, maar voor een echte systeemverandering moet ook het...

clock 5,5 min

Columnisten

Werner Schouten

Directeur van de Impact Economy Foundation en presentator van het radioprogramma BNR Koplopers.

Lees de columns van Werner Schouten

Partnerartikelen

weergave van digitale datastroom

Hoe synthetische data zorgen voor meer privacy en minder bias

Synthetische data zorgen ervoor dat bedrijven en organisaties sneller kunnen innoveren, terwijl risico's met privacygevoelige gegevens én bias worden verminderd....

clock 6 min

i.s.m. KnowBe4
wachtwoorden en wachtwoordenbeheer

Wachtwoorden houden cybercriminelen buiten de deur (maar laat het daar niet bij)

Wachtwoorden zijn een belangrijk middel om je bedrijf te beschermen tegen cybercriminelen. Toch beschouwen veel medewerkers dit vooral als gedoe,...

clock 3 min

i.s.m. KnowBe4
tips uit hollywood helpt hackers tegen te gaan

Hoe lessen uit Hollywood jouw bedrijf beter beschermen tegen hackers

Een plot, verschillende karakters, sympathie voor de hoofdpersoon en onverwachte wendingen. Het zijn de aspecten van een goed verhaal. Maar...

clock 3 min