Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.

Kennispartners

MT/Sprout zet voor speciale thema’s de kennis en ervaring in van relevante partners. Op deze pagina vind je een overzicht van de thema’s en de daaraan gekoppelde partners.

Beleggen in Nederlandse groeibedrijven - NPEX

i.s.m. NPEX
beleggen in Nederlandse groeibedrijven 2

4 dingen om op te letten als je gaat beleggen in groeibedrijven

Steeds meer Nederlanders investeren in groeibedrijven. Rechtstreeks, door middel van crowdfunding, bij een beleggingsfonds of via NPEX, een effectenbeurs voor...

clock 2,5 min

Betaalstrategie - Buckaroo

i.s.m. Buckaroo
achteraf betalen

Betaalstrategie

Achteraf betalen? Wen er maar aan

Steeds meer klanten betalen hun online aankopen achteraf. Maar veel bedrijven hebben hierover nog hun twijfels. Niet nodig, zeggen aanbieders...

clock 5 min

i.s.m. Buckaroo
Girav lange t-shirts goede branding is belangrijk

Betaalstrategie

Waarom een goede branding zo belangrijk is voor je merk

Een goede branding is cruciaal voor de merkbeleving. Sla de betaalstraat daarbij vooral niet over. ‘Een consequente huisstijl voorkomt dat...

clock 3 min

i.s.m. Buckaroo
impact van corona op betaalgedrag

Betaalstrategie

Dit is de blijvende impact van corona op het online consumentengedrag

De coronacrisis houdt onze maatschappij al een jaar lang in haar greep. Wat heeft dat gedaan met ons online koop-...

clock 4 min

Data-analyse - Tableau

i.s.m. Tableau
datagedreven organisatie

7 tips voor het starten van een datagedreven organisatie

Op basis van de ervaringen van leidinggevenden in succesvolle datagedreven organisaties, hebben we hun belangrijkste inzichten in zeven tips verwerkt.

clock 3,5 min

i.s.m. Tableau
Data storytelling

Haal meer uit je data met storytelling

Als iets duidelijk is geworden in 2020, dan is het wel dat data onmisbaar zijn. Niet alleen data over het...

clock 3 min

i.s.m. Tableau
plan voor datastrategie

Stappenplan voor een goede datastrategie

Onderzoek toont aan dat een goede datastrategie alleen werkt wanneer het management volledig meewerkt. Dat betekent strategische en financiële betrokkenheid...

clock 4,5 min

Datatransformatie - Snowflake

i.s.m. Snowflake

Zo verbeteren Sonos en Disney+ met data de customer experience

De hoeveelheid data binnen organisaties is tegen 2025 naar verwachting zeven keer groter dan nu. Om innovatief en succesvol te...

clock 4 min

i.s.m. Snowflake

5 manieren waarop data je business productiever maakt

Bedrijven komen om in de data. Vaak waardevolle data. Maar er echt nuttige informatie uit halen, gebeurt nu nog te...

clock 3,5 min

i.s.m. Snowflake
Michiel Alsemgeest Leaseplan Snowflake

Hoe Leaseplan ’s werelds eerste volledig digitale leasemaatschappij wil worden

Leaseplan beheert de gehele levenscyclus van hun 1,9 miljoen auto’s, vanaf de aankoop en het onderhoud tot de verkoop van...

clock 2,5 min

Digital Leadership

i.s.m. Vlerick en KPMG
In het bedrijf van morgen is alles anders

In het bedrijf van morgen is alles anders

Taylor draait zich om in zijn graf. Sinds de negentiende eeuw veranderde de arbeidsorganisatie niet zo snel als nu door...

clock 3,5 min

i.s.m. Vlerick en KPMG

Waarom leiders volgens Ralf Wetzel (Vlerick Business School) moeten improviseren

Aan de agile-principes ontbreken interactievaardigheden, vindt Ralf Wetzel, associate professor organisation and applied arts aan Vlerick Business School. ‘In zijn...

clock 4,5 min

i.s.m. Vlerick en KPMG

Een wendbare organisatie creëren? Zo doen anderen het

Met grote en kleine initiatieven kun je de wendbaarheid van je bedrijf vergroten. Tien best practices.

clock 4,5 min

EY

i.s.m. EY

Waarom Roland Kahn en Evelien de Vries niet te stoppen zijn

Succesvol ondernemerschap zit wel vaker in de familie, al kan dat ook prima uit een andere hoek komen. CoolCat-oprichter Roland...

clock 2 min

i.s.m. EY
Hans Duijf

Mister experience economy Hans Duijf (73) is nog lang niet klaar

Nog voor het bestond, wekte rasondernemer Hans Duijf met Pasta e Basta het begrip experience economy tot leven. ‘Ik creëer...

clock 3,5 min

i.s.m. EY
Fabienne Chapot: modevrouw, oprichter en eigenaar van accessoirelabel Fab en kledinglijn Fabienne Chapot,

Zo maakte Fabienne Chapot haar modemerk groot

Fabienne Chapot bouwde het accessoire-merk Fab uit tot een volwaardig modemerk onder eigen naam dat in vele landen verkrijgbaar is....

clock 2,5 min

Ook kennispartner worden?

Bekijk de mogelijkheden.

Leiderschapsontwikkeling - Boertien Vergouw Overduin

i.s.m. Boertien Vergouwen Overduin

Boertien Vergouwen Overduin beweegt mee met omstandigheden

“Als leiders in trainingen weten wij bij Boertien Vergouwen Overduin: het succes van organisaties wordt bepaald door de mensen die...

clock 1,5 min

i.s.m. Boertien Vergouwen Overduin
Growth mindset inspireren

Het belang van een growth mindset: zo inspireer je anderen te blijven leren

Banen zijn allang niet meer voor het leven en de wereld om ons heen verandert razendsnel. Om daar goed mee...

clock 3,5 min

i.s.m. Boertien Vergouwen Overduin
medewerker functioneert niet

Mijn medewerker functioneert niet, hoe ga ik de confrontatie aan?

Lastig, een medewerker die zijn werk niet goed (meer) doet. Daar moet je iets mee, maar waar begin je? Welke...

clock 2,5 min

New Energy Challenge

i.s.m. New Energy Challenge

Ontmoet de meest veelbelovende energiemakers van de toekomst

De wereld kan niet zonder energie. En dan het liefst zo duurzaam en goedkoop mogelijk geproduceerd. Welke bedrijven geven die...

clock 5 min

i.s.m. New Energy Challenge

Zo zien de winnaars van ‘de tweede revolutie’ in schone tech eruit

Met H2Pro als beste scaleup en FinnoExergy als beste startup zijn de winnaars van de New Energy Challenge van dit...

clock 5,5 min

i.s.m. New Energy Challenge
duurzame startups pitchen bij Shell

Hoe duurzame startups en scaleups steeds beter bij Shell binnenkomen

Weinig sectoren zijn zo moeilijk te disrupten als de energiesector. En dat terwijl er veel kansen liggen. Startups en scaleups...

clock 6,5 min

nlgroeit

i.s.m. nlgroeit

Sparren met een mentor in tijden van crisis: van focus op groei naar focus op overleven

De coronacrisis vraagt om andere vaardigheden van ondernemers, die hun focus op groei ineens moeten verleggen naar overleven. Maar hoe...

clock 4 min

i.s.m. nlgroeit

Mentoring: een uitkomst voor ondernemers die sneller en makkelijker willen groeien

Ondersteuning door een mkb-coach werkt bevorderend voor de groei van kleine en middelgrote ondernemers. Dit is wel gebleken in de...

clock 2 min

i.s.m. nlgroeit

In welke groeifase zit jij als ondernemer?

Tijdens de groei van je bedrijf vindt er een aantal fases plaats. Iedere fase gaat gepaard met aanpassingen in structuur,...

clock 1,5 min

Pensioen - BeFrank

i.s.m. BeFrank

Wat elke werkgever moet weten over de nieuwe pensioenregels

Het Nederlandse pensioenstelsel gaat op de schop. Hoewel nog niet alle plannen tot achter de puntkomma bekend zijn, is al...

clock 3,5 min

i.s.m. BeFrank

Waarom pensioenbewustzijn bij medewerkers goed is voor jouw bedrijf

Pensioen is de duurste arbeidsvoorwaarde na het salaris, maar het bewustzijn over het pensioen is laag. Waarom pensioenbewustzijn ook jou...

clock 3 min

i.s.m. BeFrank
duurzame pensioenregeling

Een duurzame pensioenregeling, wat levert het jouw bedrijf op?

Van een duurzamer wagenpark tot schonere energie. Steeds meer bedrijven investeren in het verlagen van hun CO2-footprint. Maar wat veel...

clock 2,5 min

Performance verbeteren - House of Perfomance

i.s.m. House of Performance

Hoe je de Sustainable Development Goals concreet maakt voor jouw organisatie

Steeds meer organisaties formuleren hun eigen duurzaamheidsambities rondom de wereldwijde Sustainable Development Goals (SDG’s). Om ervoor te zorgen dat deze...

clock 4,5 min

i.s.m. House of Performance

Hoe zorg je dat je organisatie op cijfers stuurt en niet op onderbuik?

Al beschik je over de beste analisten en tools, dat wil nog niet zeggen dat je team ook daadwerkelijk iets...

clock 5 min

i.s.m. House of Performance
gamification gedragsverandering

Gedragsverandering doorvoeren? Maak er een spelletje van

Wij mensen zijn gewoontedieren. Ook wanneer het niet het meest praktisch is, doen we altijd weer hetzelfde, omdat we dat...

clock 3,5 min

B2B Marketing - Agency

i.s.m. MT/Sprout Agency

De ideale lengte voor je blogpost bestaat niet, maar dat is niet erg!

Niets is zo onwetenschappelijk als content. Natuurlijk wordt er regelmatig door allerlei instituten onderzoek gedaan en dat is mooi, maar...

clock 3,5 min

i.s.m. MT/Sprout Agency

Wat is een contentstrategie en hoe maak je ‘m?

Zakelijke dienstverleners bezitten extreem veel kennis. Maar hoe kom je van kennis naar content? Met de juiste strategie. Vaak horen...

clock 1,5 min

i.s.m. MT/Sprout Agency

Contentmarketing: hype of hit?

Is contentmarketing een hype of hit? Volgens Joe Pulizzi is het nog volop in ontwikkeling, maar kan het uitgroeien tot...

clock 2 min