Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Strategie

Over missie en visie. En hoe je deze vertaalt naar een lange termijn strategie, zodat je stap voor stap je doelen haalt.

Recente artikelen

asml blinde vlekken strategie

Hoe deze drie blinde vlekken ASML pijn hebben gedaan

ASML is enorm succesvol, mede dankzij een laserfocus op de machines die chips maken. De rest is bijzaak. Maar die...

clock 5,5 min

nassim nicholas taleb zwarte zwanen

Hoe je kunt verdienen aan een crisis, volgens Nassim ‘Black Swan’ Taleb

Pandemieën, overstromingen, cyberaanvallen of ontsporende technologie. Het potentiële aanbod aan crisissen is nooit eerder zo groot geweest. Nassim Nicholas Taleb...

clock 7 min

Lukas Burgering

Unilever en Shell laten oren hangen naar de aandeelhouders, en dat is niet zonder risico

Onder druk van de aandeelhouders schroeven Unilever en Shell de groene ambities terug. Met het risico dat ze andere stakeholders...

clock 5,5 min

volvo campx robert jan van vugt

Deze Nederlander bouwt voor Volvo aan een startup-ecosysteem

Innoveren met startups blijft een worsteling voor multinationals. Bij Volvo Group worden in CampX de samenwerkingen juist in hoog tempo...

clock 6,5 min

wendy van ierschot de werkprofessor

De 3 grootste uitdagingen bij de inzet van AI binnen organisaties

Leiders voelen de druk om met een AI-strategie te komen, zegt Hette Mollema van Workday in de nieuwste aflevering van...

clock 2 min

ton van veen jumbo supermarkten

Zo kreeg ceo Ton van Veen Jumbo er weer bovenop na het rampjaar 2022

Als er één winkelketen behoefte heeft gehad aan retail therapy dit jaar, dan is het wel Jumbo. Maar welke boodschappen...

clock 6 min

Columnisten

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom

Partnerartikelen

leonidas ceo philippe de selliers

Leonidas-ceo wil dit toch even rechtzetten: ‘Onze winkels zijn nooit failliet gegaan’

Leonidas investeert de komende jaren fors in Nederland. De ambitie is om de omzet binnen enkele jaren te verdubbelen. Maar...

clock 6 min

jan rotmans transitie

Jan Rotmans: ‘Extremen worden de norm’

We leven in onzekere tijden. Wie weet is onvoorspelbaarheid het nieuwe normaal. Dat vraagt om een nieuwe gereedschapskist voor leiders...

clock 4 min

science fiction lessen leiderschap

Waarom Nike, Intel en Ford grof geld betalen aan schrijvers van sciencefiction

Van Nike en Boeing tot Intel en Ford. Grote bedrijven doen steeds vaker een beroep op sciencefictionschrijvers. Ze betalen soms...

clock 6,5 min