Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Persoonlijk Leiderschap

Wat maakt jou een goede leider? Ontdek je sterke punten, valkuilen en persoonlijke drive.

Recente artikelen

Nieuwe leiders zijn visionairs

Wat hebben Defensie en Richard Bransons bedrijf Virgin met elkaar gemeen? Volgens Podiumauteurs Gijs Tuinman en Eduard van Brakel zoeken...

clock 5 min

Wie heeft het Bevoegd Gezag?

Wie heeft de verantwoordelijkheid binnen een bedrijf? Het lijkt alsof iedere manager de verantwoordelijkheid over zijn eigen afdeling heeft. Maar...

clock 3 min

Compenserende macho’s zijn gevaarlijk

Corruptie en fraude gaat vaak terug tot één sterspeler met een minderwaardigheidscomplex. Herken ze. Deal met ze. “U bent wel...

clock 3 min

Leidinggeven aan professionals – 12 november 2013

Leidinggeven aan professionals vergt specifieke vaardigheden. Ze zijn hoogopgeleid, assertief, beschikken over specialistische kennis en verlangen veel vrijheid om hun...

clock 1 min

Het geheim van een productieve week

Het geheim van een succesvolle week zit niet in die laatste 36 (40, 50 60?) uur. Het verschil maak je...

clock 0,5 min

De complexiteit van groepsvorming

Veranderexpert Inge Oosterhuis bezocht een training over community building. Haar belangrijkste les. Het collectief is meer dan de som der...

clock 3,5 min

Jos Burgers: ‘Beslis welke klant je niet wilt bedienen’

Zeg nooit dat je alles kunt, zegt Jos Burgers. Zeggen wat je níet kunt maakt wat je wél kunt veel...

clock 3 min

Jeuk van dienend leiderschap

Dienend leiderschap is helemaal van deze tijd en daarom 'trend van het jaar'. Hypewatcher wordt er een beetje zenuwachtig van....

clock 3,5 min

Organiseer je eigen superproductiviteit

In de flow gaat het werk bijna vanzelf. Lang gezochte resultaten boek je in no time. Zo vind je die...

clock 0,5 min

Macht kan niet zonder gezag

Als de alfa man niet de beoogd natuurlijk leider is, wie dan wel? Podiumauteur Kees van den Hombergh heeft het...

clock 2 min

Mandemakers keuken

15 vragen aan Ben Mandemakers

Hij is groot in keukens, meubels en sanitair. Nu stapt Ben Mandemakers in autoleasing. Waarom?

clock 7 min

Leading by example is grote onzin

In de stortvloed van slecht nieuws zoeken leiders naar antwoorden. Vaak geven ze dan ´het goede voorbeeld´. Dat is zinloos....

clock 2 min

Wat Imtech en SNS kunnen leren van de luchtvaart

Waarom luisteren bestuurders toch zo slecht naar mensen in hun bedrijf die een tegengeluid laten horen? Lessen uit de luchtvaart....

clock 2,5 min

‘Vergeet kwaliteit, verras de klant’

Iedereen levert kwaliteit. Wie waarde wil toevoegen moet dus niet de klant bedienen, maar hem verrassen, zegt Jeroen Busscher. Organisaties...

clock 2,5 min

Goede feedback krijg je zo

Het is eenzaam boven op de rots. Jij kan het weten. Op weg naar de absolute top wordt goede feedback...

clock 0,5 min

Bas Meijerink: ‘Sociale bedrijven overleven’

Aflevering 5 in een serie over toegevoegde waarde. Het draait om maatschappelijke waarde, zegt corporate storyteller Bas Meijerink. Ons economische...

clock 5 min

Paul Kloosterboer: ‘Denk niet in antwoorden’

Aflevering 4 in een serie over het toevoegen van waarde. Strategisch leren moet hoger op de agenda, zegt Paul Kloosterboer....

clock 1,5 min

18 vragen aan Ronald van Zetten (Hema)

Ronald van Zetten vindt dat problemen in de retail te makkelijk worden toegeschreven aan internet. 'Mensen stoppen met kopen.' Op...

clock 9,5 min

Partnerartikelen

René ten Bos over waarde: ‘Alles moet terugbetaald’

Deel 2 in een serie over toegevoegde waarde. Je komt snel in een wereld van illusies terecht, vindt filosoof René...

clock 9 min

Jaap Peters over waarde toevoegen: ‘Wat doe jij?’

Aflevering 1 in een serie over het toevoegen van waarde. Te vaak draaien oorzaak en gevolg om bij bedrijven, ziet...

clock 2,5 min

Waarom wij van de prins gaan houden

Het merk Willem-Alexander is in beweging gekomen. De ontwikkeling ervan in de komende jaren is tamelijk accuraat te voorspellen. Met...

clock 3,5 min

Voorkom fiasco’s als bij SNS

Van managers als Sjoerd van Keulen gaan er 13 in een dozijn. Hij reageerde als het overgrote deel van bestuurders...

clock 3 min

5 x stiekem ontspannen

Wie én hard werkt én beweert nooit last te hebben van stress, pijnlijke schouders of vingers, liegt. Of kent deze...

clock 0,5 min

Goed doen met je bedrijf? Práát erover!

Filantropie klinkt nobel. Maar in stilte grote sommen geld weggeven, gaat de wereld niet veranderen. Veel geld verdienen is een...

clock 3 min

8 bestuurders die geld mogen terugstorten

Als Sjoerd van Keulen zijn bonus moet terugstorten, zijn er genoeg andere (ex-)topmannen die ook mogen betalen. Een overzicht. Betaald...

clock 0,5 min

Stuw je team tot grote hoogten

Bedrijven zijn succesvol omdat hun teams een hoog prestatieniveau koppelen aan zelfvertrouwen. Teamvertrouwen is nóg belangrijker. Een team dat goed...

clock 1 min

Empathisch scoren

Empathie is noodzakelijk om te kunnen samenwerken en leiding te geven. Maar teveel is ook niet goed. Je kan denken...

clock 2 min

Zo win je het vertrouwen als leider

Slechts 10 procent van de Nederlanders gelooft dat zakelijke leiders de waarheid spreken. Hoe win je het vertrouwen terug? Onderzoek...

clock 1 min

Wie is de baas van je project?

Spelen meerdere partijen een rol in een verandertraject? Benoem direct een eindverantwoordelijke, en je voorkomt een hoop ellende.  Sommige open...

clock 3 min

2013: het jaar van de betekeniseconomie

Topondernemers lijken amper last te hebben van de crisis. Ze denken positief en vertrouwen op eigen kracht. Managers: doe hetzelfde....

clock 4,5 min

Weg met Excel-management

Niet geformaliseerde samenwerking wordt cruciaal binnen organisaties. Leidinggeven vergt daarom een steeds creatievere inzet. Wie goed is in samenwerkingen over...

clock 3 min

Bob: ontslaan doe je zo

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. In aflevering 18 instrueert hij zijn middle management over...

clock 3 min

De huisfilosoof: the end of sales

Verkopen is oud industrieel denken. Het voorkomt werkelijke waarde creëren met de klant, zegt managementdenker Jeroen Busscher. Diensten of producten...

clock 2,5 min

Bob bereidt zich voor op een kerstspeech

Bob is divisiedirecteur van een groot concern hij doet zijn best. In aflevering 173 bereidt hij zich voor op de...

clock 3 min

3 oefeningen voor goed leiderschap

Leiderschap is een van de belangrijkste succes- en faalfactoren bij verandertrajecten. 3 tips bij grote koersverandering in korte tijd. Een...

clock 3,5 min

Pimp eenvoudig je LinkedIn-profiel

Opvallen op de arbeidsmarkt? Met een paar simpele ingrepen ontstijgt jouw social media profiel de dodelijk grijze middelmaat.  Jij, je...

clock 0,5 min