Wat hebben Defensie en Richard Bransons bedrijf Virgin met elkaar gemeen? Volgens Podiumauteurs Gijs Tuinman en Eduard van Brakel zoeken...
Wat maakt jou een goede leider? Ontdek je sterke punten, valkuilen en persoonlijke drive.
Wat hebben Defensie en Richard Bransons bedrijf Virgin met elkaar gemeen? Volgens Podiumauteurs Gijs Tuinman en Eduard van Brakel zoeken...
Wie heeft de verantwoordelijkheid binnen een bedrijf? Het lijkt alsof iedere manager de verantwoordelijkheid over zijn eigen afdeling heeft. Maar...
Corruptie en fraude gaat vaak terug tot één sterspeler met een minderwaardigheidscomplex. Herken ze. Deal met ze. “U bent wel...
Leidinggeven aan professionals vergt specifieke vaardigheden. Ze zijn hoogopgeleid, assertief, beschikken over specialistische kennis en verlangen veel vrijheid om hun...
Het geheim van een succesvolle week zit niet in die laatste 36 (40, 50 60?) uur. Het verschil maak je...
Veranderexpert Inge Oosterhuis bezocht een training over community building. Haar belangrijkste les. Het collectief is meer dan de som der...
Zeg nooit dat je alles kunt, zegt Jos Burgers. Zeggen wat je níet kunt maakt wat je wél kunt veel...
Dienend leiderschap is helemaal van deze tijd en daarom 'trend van het jaar'. Hypewatcher wordt er een beetje zenuwachtig van....
In de flow gaat het werk bijna vanzelf. Lang gezochte resultaten boek je in no time. Zo vind je die...
Als de alfa man niet de beoogd natuurlijk leider is, wie dan wel? Podiumauteur Kees van den Hombergh heeft het...
Hij is groot in keukens, meubels en sanitair. Nu stapt Ben Mandemakers in autoleasing. Waarom?
In de stortvloed van slecht nieuws zoeken leiders naar antwoorden. Vaak geven ze dan ´het goede voorbeeld´. Dat is zinloos....
Waarom luisteren bestuurders toch zo slecht naar mensen in hun bedrijf die een tegengeluid laten horen? Lessen uit de luchtvaart....
Iedereen levert kwaliteit. Wie waarde wil toevoegen moet dus niet de klant bedienen, maar hem verrassen, zegt Jeroen Busscher. Organisaties...
Het is eenzaam boven op de rots. Jij kan het weten. Op weg naar de absolute top wordt goede feedback...
Aflevering 5 in een serie over toegevoegde waarde. Het draait om maatschappelijke waarde, zegt corporate storyteller Bas Meijerink. Ons economische...
Aflevering 4 in een serie over het toevoegen van waarde. Strategisch leren moet hoger op de agenda, zegt Paul Kloosterboer....
Ronald van Zetten vindt dat problemen in de retail te makkelijk worden toegeschreven aan internet. 'Mensen stoppen met kopen.' Op...
Deel 2 in een serie over toegevoegde waarde. Je komt snel in een wereld van illusies terecht, vindt filosoof René...
Aflevering 1 in een serie over het toevoegen van waarde. Te vaak draaien oorzaak en gevolg om bij bedrijven, ziet...
Het merk Willem-Alexander is in beweging gekomen. De ontwikkeling ervan in de komende jaren is tamelijk accuraat te voorspellen. Met...
Van managers als Sjoerd van Keulen gaan er 13 in een dozijn. Hij reageerde als het overgrote deel van bestuurders...
Wie én hard werkt én beweert nooit last te hebben van stress, pijnlijke schouders of vingers, liegt. Of kent deze...
Filantropie klinkt nobel. Maar in stilte grote sommen geld weggeven, gaat de wereld niet veranderen. Veel geld verdienen is een...
Als Sjoerd van Keulen zijn bonus moet terugstorten, zijn er genoeg andere (ex-)topmannen die ook mogen betalen. Een overzicht. Betaald...
Bedrijven zijn succesvol omdat hun teams een hoog prestatieniveau koppelen aan zelfvertrouwen. Teamvertrouwen is nóg belangrijker. Een team dat goed...
Empathie is noodzakelijk om te kunnen samenwerken en leiding te geven. Maar teveel is ook niet goed. Je kan denken...
Slechts 10 procent van de Nederlanders gelooft dat zakelijke leiders de waarheid spreken. Hoe win je het vertrouwen terug? Onderzoek...
Spelen meerdere partijen een rol in een verandertraject? Benoem direct een eindverantwoordelijke, en je voorkomt een hoop ellende. Sommige open...
Topondernemers lijken amper last te hebben van de crisis. Ze denken positief en vertrouwen op eigen kracht. Managers: doe hetzelfde....
Niet geformaliseerde samenwerking wordt cruciaal binnen organisaties. Leidinggeven vergt daarom een steeds creatievere inzet. Wie goed is in samenwerkingen over...
Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. In aflevering 18 instrueert hij zijn middle management over...
Verkopen is oud industrieel denken. Het voorkomt werkelijke waarde creëren met de klant, zegt managementdenker Jeroen Busscher. Diensten of producten...
Bob is divisiedirecteur van een groot concern hij doet zijn best. In aflevering 173 bereidt hij zich voor op de...
Leiderschap is een van de belangrijkste succes- en faalfactoren bij verandertrajecten. 3 tips bij grote koersverandering in korte tijd. Een...
Opvallen op de arbeidsmarkt? Met een paar simpele ingrepen ontstijgt jouw social media profiel de dodelijk grijze middelmaat. Jij, je...