Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Persoonlijk Leiderschap

Wat maakt jou een goede leider? Ontdek je sterke punten, valkuilen en persoonlijke drive.

Recente artikelen

Inkomensverschillen groeien – en dat is logisch

Madonna is recent toegetreden tot de selecte club van popmiljardairs. Is het gek dat ook onder artiesten de inkomensverschillen groeien?...

clock 2,5 min

Waarom Geert Wilders in die commissie hoorde

De val van Eerste Kamervoorzitter De Graaf laat zien dat dwarsliggers afzonderen leidt tot ondergang. De les: koester tegenspraak.  De...

clock 3,5 min

Big Data kan ook too big zijn

Hoe meer informatie, hoe beter? Nee, hoor. Een overdosis informatie kan het beoordelingsvermogen vertroebelen. Zonder dat we het merken. Wat...

clock 1,5 min

Wat Rutte kan leren van gebrek aan wc-papier

Wij mogen klagen over het gebrek aan beleid van het kabinet Rutte, zo erg als in Venezuela is het nog...

clock 2 min

De essentie van leiderschap – 10 t/m 13 juni 2014

Remco Claassen is energiek, ontwapenend, rebels, interactief en verzorgt van 10 t/m 13 juni wederom de zeer hoogbeoordeelde masterclass De...

clock 1 min

FREELUNCH – Remco Claassen over Leiderschap & Effectiviteit – 4 juni

Tijdens dit gratis online lunchseminar vertelt Remco Claassen hoe u optimaal resultaat bereikt voor uzelf en voor uw organisatie. Dit...

clock 0,5 min

Waarom we ‘Sorry’ in het Engels zeggen

Mensen vinden het lastig om een welgemeend excuses te maken. Daarom zeggen we liever 'Sorry' dan 'Het spijt me'.  Al...

clock 3 min

Mart, waar blijft de schaamte?

Kritiek op professionaliteit zorgt voor agressie. Maar schaamte erkennen kan juist het begin zijn van duurzaam herstel. ‘Dan ben je...

clock 3,5 min

Lang leve het narcisme

Zelfverheerlijking bevordert op de korte termijn creativiteit en is op de langere termijn lonend. Weg met al die bescheidenheid? In...

clock 2 min

De beste dwarsligger ben je zelf

Beslissingen worden beter als vooraf is bedacht wat er allemaal kan misgaan. Organiseer daarom altijd je eigen tegenspraak. In 2005...

clock 3,5 min

Jamie Anderson: ‘Succesvol worden is niet ingewikkeld’

Succesvol worden is niet zo ingewikkeld, zegt managementgoeroe Jamie Anderson. Bedrijven kunnen volgens hem leren van Lady Gaga.

clock 3,5 min

Koningspaar: knap staaltje leiderschap

Willem-Alexander en Máxima weten standvastigheid te verbinden aan twijfel. Dat zouden meer managers moeten doen. In het openbaar ruiterlijk erkennen...

clock 3,5 min

Stop het eenzijdige beoordelingsgesprek

Zolang in beoordelingsgesprekken geen ruimte is om de waarheid te zeggen, kun je er beter mee stoppen. Geef medewerkers vertrouwen....

clock 3 min

Bijna terug onder bestuurders: charisma

2013 is het jaar van de oncharismatische topman, blijkt uit onderzoek van MT. Maar let op, Mr. Prodent komt weer...

clock 2,5 min

In boardrooms heerst de moraliteit van 9-jarige

De moraliteit van de gemiddelde bankdirecteur ligt op het niveau van een negenjarige. Maar dat geldt voor meer managers. In...

clock 2,5 min

5 x betere managementinformatie

Als managementinformatie moet worden verbeterd, is het vanuit veranderperspectief opletten geblazen. Ondanks het toepassen van best practices en een succesvolle...

clock 3 min

Waarom Tex TNT een kans gunt

Na 25 jaar trouwe dienst bij Unilever begint Tex Gunning nu alweer aan zijn derde topfunctie in zes jaar. Waarom,...

clock 3,5 min

Stressmanagement voor beginners

Stress is niet per se slecht, maar constante alertheid sloopt je. Burn out is een eindstation. Ook voor die tijd...

clock 0,5 min

Partnerartikelen

Nieuwe leiders zijn visionairs

Wat hebben Defensie en Richard Bransons bedrijf Virgin met elkaar gemeen? Volgens Podiumauteurs Gijs Tuinman en Eduard van Brakel zoeken...

clock 5 min

Wie heeft het Bevoegd Gezag?

Wie heeft de verantwoordelijkheid binnen een bedrijf? Het lijkt alsof iedere manager de verantwoordelijkheid over zijn eigen afdeling heeft. Maar...

clock 3 min

Compenserende macho’s zijn gevaarlijk

Corruptie en fraude gaat vaak terug tot één sterspeler met een minderwaardigheidscomplex. Herken ze. Deal met ze. “U bent wel...

clock 3 min

Leidinggeven aan professionals – 12 november 2013

Leidinggeven aan professionals vergt specifieke vaardigheden. Ze zijn hoogopgeleid, assertief, beschikken over specialistische kennis en verlangen veel vrijheid om hun...

clock 1 min

Het geheim van een productieve week

Het geheim van een succesvolle week zit niet in die laatste 36 (40, 50 60?) uur. Het verschil maak je...

clock 0,5 min

De complexiteit van groepsvorming

Veranderexpert Inge Oosterhuis bezocht een training over community building. Haar belangrijkste les. Het collectief is meer dan de som der...

clock 3,5 min

Jos Burgers: ‘Beslis welke klant je niet wilt bedienen’

Zeg nooit dat je alles kunt, zegt Jos Burgers. Zeggen wat je níet kunt maakt wat je wél kunt veel...

clock 3 min

Jeuk van dienend leiderschap

Dienend leiderschap is helemaal van deze tijd en daarom 'trend van het jaar'. Hypewatcher wordt er een beetje zenuwachtig van....

clock 3,5 min

Organiseer je eigen superproductiviteit

In de flow gaat het werk bijna vanzelf. Lang gezochte resultaten boek je in no time. Zo vind je die...

clock 0,5 min

Macht kan niet zonder gezag

Als de alfa man niet de beoogd natuurlijk leider is, wie dan wel? Podiumauteur Kees van den Hombergh heeft het...

clock 2 min

Mandemakers keuken

15 vragen aan Ben Mandemakers

Hij is groot in keukens, meubels en sanitair. Nu stapt Ben Mandemakers in autoleasing. Waarom?

clock 7 min

Leading by example is grote onzin

In de stortvloed van slecht nieuws zoeken leiders naar antwoorden. Vaak geven ze dan ´het goede voorbeeld´. Dat is zinloos....

clock 2 min

Wat Imtech en SNS kunnen leren van de luchtvaart

Waarom luisteren bestuurders toch zo slecht naar mensen in hun bedrijf die een tegengeluid laten horen? Lessen uit de luchtvaart....

clock 2,5 min

‘Vergeet kwaliteit, verras de klant’

Iedereen levert kwaliteit. Wie waarde wil toevoegen moet dus niet de klant bedienen, maar hem verrassen, zegt Jeroen Busscher. Organisaties...

clock 2,5 min

Goede feedback krijg je zo

Het is eenzaam boven op de rots. Jij kan het weten. Op weg naar de absolute top wordt goede feedback...

clock 0,5 min

Bas Meijerink: ‘Sociale bedrijven overleven’

Aflevering 5 in een serie over toegevoegde waarde. Het draait om maatschappelijke waarde, zegt corporate storyteller Bas Meijerink. Ons economische...

clock 5 min

Paul Kloosterboer: ‘Denk niet in antwoorden’

Aflevering 4 in een serie over het toevoegen van waarde. Strategisch leren moet hoger op de agenda, zegt Paul Kloosterboer....

clock 1,5 min

18 vragen aan Ronald van Zetten (Hema)

Ronald van Zetten vindt dat problemen in de retail te makkelijk worden toegeschreven aan internet. 'Mensen stoppen met kopen.' Op...

clock 9,5 min