Madonna is recent toegetreden tot de selecte club van popmiljardairs. Is het gek dat ook onder artiesten de inkomensverschillen groeien?...
Wat maakt jou een goede leider? Ontdek je sterke punten, valkuilen en persoonlijke drive.
Madonna is recent toegetreden tot de selecte club van popmiljardairs. Is het gek dat ook onder artiesten de inkomensverschillen groeien?...
De val van Eerste Kamervoorzitter De Graaf laat zien dat dwarsliggers afzonderen leidt tot ondergang. De les: koester tegenspraak. De...
Hoe meer informatie, hoe beter? Nee, hoor. Een overdosis informatie kan het beoordelingsvermogen vertroebelen. Zonder dat we het merken. Wat...
Wij mogen klagen over het gebrek aan beleid van het kabinet Rutte, zo erg als in Venezuela is het nog...
Remco Claassen is energiek, ontwapenend, rebels, interactief en verzorgt van 10 t/m 13 juni wederom de zeer hoogbeoordeelde masterclass De...
Tijdens dit gratis online lunchseminar vertelt Remco Claassen hoe u optimaal resultaat bereikt voor uzelf en voor uw organisatie. Dit...
Mensen vinden het lastig om een welgemeend excuses te maken. Daarom zeggen we liever 'Sorry' dan 'Het spijt me'. Al...
Kritiek op professionaliteit zorgt voor agressie. Maar schaamte erkennen kan juist het begin zijn van duurzaam herstel. ‘Dan ben je...
Zelfverheerlijking bevordert op de korte termijn creativiteit en is op de langere termijn lonend. Weg met al die bescheidenheid? In...
Beslissingen worden beter als vooraf is bedacht wat er allemaal kan misgaan. Organiseer daarom altijd je eigen tegenspraak. In 2005...
Succesvol worden is niet zo ingewikkeld, zegt managementgoeroe Jamie Anderson. Bedrijven kunnen volgens hem leren van Lady Gaga.
Willem-Alexander en Máxima weten standvastigheid te verbinden aan twijfel. Dat zouden meer managers moeten doen. In het openbaar ruiterlijk erkennen...
Zolang in beoordelingsgesprekken geen ruimte is om de waarheid te zeggen, kun je er beter mee stoppen. Geef medewerkers vertrouwen....
2013 is het jaar van de oncharismatische topman, blijkt uit onderzoek van MT. Maar let op, Mr. Prodent komt weer...
De moraliteit van de gemiddelde bankdirecteur ligt op het niveau van een negenjarige. Maar dat geldt voor meer managers. In...
Als managementinformatie moet worden verbeterd, is het vanuit veranderperspectief opletten geblazen. Ondanks het toepassen van best practices en een succesvolle...
Na 25 jaar trouwe dienst bij Unilever begint Tex Gunning nu alweer aan zijn derde topfunctie in zes jaar. Waarom,...
Stress is niet per se slecht, maar constante alertheid sloopt je. Burn out is een eindstation. Ook voor die tijd...
Wat hebben Defensie en Richard Bransons bedrijf Virgin met elkaar gemeen? Volgens Podiumauteurs Gijs Tuinman en Eduard van Brakel zoeken...
Wie heeft de verantwoordelijkheid binnen een bedrijf? Het lijkt alsof iedere manager de verantwoordelijkheid over zijn eigen afdeling heeft. Maar...
Corruptie en fraude gaat vaak terug tot één sterspeler met een minderwaardigheidscomplex. Herken ze. Deal met ze. “U bent wel...
Leidinggeven aan professionals vergt specifieke vaardigheden. Ze zijn hoogopgeleid, assertief, beschikken over specialistische kennis en verlangen veel vrijheid om hun...
Het geheim van een succesvolle week zit niet in die laatste 36 (40, 50 60?) uur. Het verschil maak je...
Veranderexpert Inge Oosterhuis bezocht een training over community building. Haar belangrijkste les. Het collectief is meer dan de som der...
Zeg nooit dat je alles kunt, zegt Jos Burgers. Zeggen wat je níet kunt maakt wat je wél kunt veel...
Dienend leiderschap is helemaal van deze tijd en daarom 'trend van het jaar'. Hypewatcher wordt er een beetje zenuwachtig van....
In de flow gaat het werk bijna vanzelf. Lang gezochte resultaten boek je in no time. Zo vind je die...
Als de alfa man niet de beoogd natuurlijk leider is, wie dan wel? Podiumauteur Kees van den Hombergh heeft het...
Hij is groot in keukens, meubels en sanitair. Nu stapt Ben Mandemakers in autoleasing. Waarom?
In de stortvloed van slecht nieuws zoeken leiders naar antwoorden. Vaak geven ze dan ´het goede voorbeeld´. Dat is zinloos....
Waarom luisteren bestuurders toch zo slecht naar mensen in hun bedrijf die een tegengeluid laten horen? Lessen uit de luchtvaart....
Iedereen levert kwaliteit. Wie waarde wil toevoegen moet dus niet de klant bedienen, maar hem verrassen, zegt Jeroen Busscher. Organisaties...
Het is eenzaam boven op de rots. Jij kan het weten. Op weg naar de absolute top wordt goede feedback...
Aflevering 5 in een serie over toegevoegde waarde. Het draait om maatschappelijke waarde, zegt corporate storyteller Bas Meijerink. Ons economische...
Aflevering 4 in een serie over het toevoegen van waarde. Strategisch leren moet hoger op de agenda, zegt Paul Kloosterboer....
Ronald van Zetten vindt dat problemen in de retail te makkelijk worden toegeschreven aan internet. 'Mensen stoppen met kopen.' Op...