Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Lifehacks

How to’s die je routines doorbreken en je leven kunnen veranderen.

Recente artikelen

4 cruciale criteria voor de beste strategie

Deze week in Arko in 60 seconden: 4 cruciale criteria voor de beste strategie. 

clock 1 min

3 tips voor een beter marketingplan (video)

Wanneer, en met welke middelen bereik jij jouw klant? Deze week in Arko in 60 seconden: 3 tips voor een...

clock 0,5 min

Volgens onderzoek van o.a. Else Ouweneel zijn er drie manieren om je werkgeluk vergroten, namelijk via: gedragsmatige, cognitieve en motivationele activiteiten. Hieronder staan per manier verschillende interventies waar je mee kunt experimenteren. #1 Gedragsmatige activiteiten Met de onderstaande gedragsmatige activiteiten beïnvloed je jouw werkomgeving direct omdat jouw positieve gedrag het sociale en interpersoonlijke klimaat verbetert. - Vriendelijk gedrag vertonen door de deur voor iemand open te houden, een collega te helpen, positieve feedback te geven en klanten te adviseren. Onderzoek laat zien dat vriendelijk gedrag aanstekelijk werkt vooral als mensen hun vriendelijke gedragingen variëren en veelvuldig herhalen. - Goed nieuws delen door behaalde resultaten of belangrijke deadlines te bespreken en samen te vieren. Door successen te delen nemen de positieve gevoelens toe en onthouden we ze langer dan wanneer we ze niet delen. - Sociale relaties koesteren door een open houding aan te nemen, praktische hulp te verlenen, loyaal te zijn, te luisteren, gerust te stellen en informatie of advies te geven. Vele studies hebben het belang van sociale steun op de werkplek voor het welbevinden van werknemers aangetoond. #2 Cognitieve activiteiten Met de cognitieve activiteiten hieronder beïnvloed je jouw werkomgeving indirect. Door een positiever beeld van de werkomgeving te construeren verandert vooral jouw perceptie. - Dankbaarheid uiten naar collega’s of leidinggevenden die jou te hulp zijn geschoten of steun hebben verleend. Door oprecht gemeende dankbaarheid te uiten geef je erkenning aan de bijdragen van anderen en worden negatieve emoties zoals boosheid, irritatie en cynisme onderdrukt. - Vergeven van een onheuse bejegening of onrechtvaardige behandeling. Diverse onderzoeken laten zien dat gevoelens van empathie en toenadering (in plaats van wraak en ontwijking) een positief effect hebben op het geluk van degene die vergeeft. Bovendien versterkt vergeving interpersoonlijke relaties, mits het integer wordt gedaan. - Zegeningen tellen door gebeurtenissen in herinnering te brengen of op te schrijven. De gevoelens van dankbaarheid die hierdoor worden opgeroepen versterken de eigenwaarde, het zelfvertrouwen en verbeteren de relaties op het werk. Het positieve effect hiervan op het geluksgevoel kan tot wel zes maanden doorwerken. - Optimisme stimuleren door haalbare doelen te stellen, je ideale zelfbeeld te beschrijven, pessimistische gedachten te doorbreken en na te denken over je ideale carrièreverloop. Optimisme speelt een belangrijke rol in het behalen van persoonlijke doelen en is daarom essentieel voor werkgeluk. - Genieten van het leven door positieve gebeurtenissen in herinnering te brengen, je te verheugen op toekomstige positieve gebeurtenissen en open te staan voor zintuigelijke waarnemingen zoals de geur van verse koffie, een mooi uitzicht etc. #3 Motivationele activiteiten De volgende motivationele activiteiten hebben betrekking op het aanleren van vaardigheden die het makkelijker maken om het gewenste levenspad te bewandelen. - Persoonlijke doelen stellen en nastreven door na te gaan waar je heen wilt en welke stappen van belang zijn om hier te komen. Het ontwikkelen en inzetten van vaardigheden om doelen te stellen en het plannen van de weg om deze doelen te bepalen heeft een positief effect op je welbevinden. De kans om doelen te behalen wordt groter naarmate ze aansluiten bij jouw waarden en behoeften. - Weerbaarheid vergroten door het genereren van sociale steun tijdens en na een negatieve gebeurtenis en het vinden van betekenis in datgene wat heeft plaatsgevonden. Je kunt je weerbaarheid verhogen door optimisme te vergroten en zelfvertrouwen te versterken (zie hierboven). Het effect hiervan is dat je je makkelijker kunt aanpassen aan uitdagende omstandigheden en ook bij tegenslag jezelf zult proberen te verbeteren. - Jezelf complimenteren of laten complimenteren. Door jouw inspanning, prestatie of resultaat positief te (laten) waarderen activeer je het beloningscentrum in je brein. De hoeveelheid dopamine neemt toe en dat geeft een goed gevoel. Bovendien versterkt een welgemeend compliment het zelfbeeld van de ontvanger en zorgt het voor een betere onderlinge relatie. Kies een integrale aanpak Vrijwel alle activiteiten staan met elkaar in verbinding en kunnen elkaars effect versterken. Dankbaarheid uiten kan bijvoorbeeld bijdragen aan het verbeteren van sociale relaties. En het stimuleren van optimisme bevordert het stellen en behalen van doelen. De uitdaging is om een integrale aanpak te ontwikkelen met voldoende variatie, bij voorkeur op team- of afdelingsniveau, zodat het bij jou én bij je werkomgeving past. Lees hier deel 1 van de column. 

3 manieren om bevlogenheid te stimuleren

Bevlogenheid vergroot de productiviteit, betrokkenheid en klantgerichtheid van je medewerkers. Maar wat definieert bevlogenheid en hoe kun je het als...

clock 3 min

Arko in 60 seconden: 4 ondernemerstips tegen burn-out

Hoe ga je om met een burn-out, en hoe voorkom je een herhaling? 4 tips van Arko van Brakel. 

clock 0,5 min

5 tips om bestaande klanten te behouden

Bestaande klanten behouden is meestal goedkoper dan nieuwe klanten aantrekken. Arko van Brakel geeft 5 tips.

clock 0,5 min

Deze 4 factoren bepalen jouw ondernemersgeluk

Ondernemersgeluk is een voorwaarde voor iedere onderneming die succesvol wil zijn, schrijft Sprout-expert Rutger Prent. Hij deelt 4 elementen waar...

clock 2,5 min

Arko in 60 seconden: 3 tips voor online succes met een fysieke winkel

Arko van Brakel beantwoordt prangende ondernemersvragen in 60 seconden. Deze week: moet ik 'online' met mijn fysieke winkel?

clock 0,5 min

Arko in 60 seconden: moet ik meer tijd vrijmaken om te sparren met ondernemers?

Arko van Brakel beantwoordt ondernemersvragen in 60 seconden. In deze aflevering: Moet ik meer tijd vrijmaken om te sparren met ondernemers?

clock 0,5 min

Arjan Broere is Master Trainer bij meereffect, de officiële Getting Things Done Partner van de David Allen Company voor België, Nederland en Luxemburg. Naast training en coaching schrijft hij boeken over gestructureerd werken en lifehacking. Volgens hem zijn netwerkorganisaties gebaat bij de methode Getting Things Done, omdat de traditionele hiërarchische structuur ver te zoeken is in dat soort bedrijven. ‘Met Getting Things Done kun je eenvoudig structuur aanbrengen waardoor de effectiviteit en productiviteit van teams stijgt.’ Hoe implementeer je deze methode in een netwerkorganisatie? ‘Ik zie dat er bedrijven zijn die deze werkwijze verplicht stellen bij indiensttreding. Een training Getting Things Done kan worden opgenomen in het onboarding-traject, waarna afspraken met de nieuwe medewerker worden vastgelegd. Hoewel ik verplicht een groot woord vind, de meeste mensen blijken behoefte te hebben aan een gestructureerde manier van werken. Dwang werkt bovendien meestal averechts. Ik zie dat bedrijven vooral met verleiding werken; ze laten hun werknemers slimme voordeeltjes van deze methode inzien.’ Hoe borg je de methode in de organisatie? ‘Alles valt of staat met de ervaring, en dat men ziet dat het loont. Die roes van een lege inbox aan het einde van de dag, een overzichtelijke lijst met taken, een succesvol afgerond project; probeer dat gevoel vast te leggen en je weet waarom je het doet. Als dat lukt, wordt het een gewoonte. Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat het management werknemers faciliteert om het wekelijks onderhoud van de methode te doen. Dat wekelijks onderhoud van je mailbox en takenlijsten is een vluchtheuvel in de week. Als daar de klad in komt, blijf je vervolgens achter de feiten aanlopen en wordt het moeilijk het werken volgens de methode te adopteren.’ Is er een verschil tussen het gebruik van Getting Things Done in een traditionele organisatie en in een netwerkorganisatie? ‘Ik heb het idee dat netwerkorganisaties van nature meer stilstaan bij hoe zaken geregeld worden. Er worden vaak projecten uitgevoerd met teams op afstand, waardoor nagedacht moet worden over hoe er gecommuniceerd wordt, waar taken worden gedeeld en waar bestanden worden opgeslagen. Voor de 5 stappen van de methode maakt dat niet uit, maar het bewustzijn om zaken gestructureerd te regelen is groter dan bij klassieke negen-tot-vijf bedrijven.’ Wat zijn de voordelen van Getting Things Done voor een netwerkbedrijf? ‘Juist doordat er niet in klassieke patronen van team-emails en vergaderingen worden gewerkt, wordt er veel meer nagedacht over wat er bereikt moet worden, wat een project behelst en wat de gewenste uitkomsten moeten zijn. Daarbij past dat ook nagedacht wordt over hoe en waar acties worden georganiseerd. Je kunt niet altijd eenvoudig even bij een collega binnenlopen. Er is meer structuur nodig, omdat een netwerkorganisatie anders in elkaar zit dan een traditioneel bedrijf. Getting Things Done kan die structuur bieden waardoor de effectiviteit en productiviteit van een team stijgen. Bovendien zorgt de methode voor een duurzame inzetbaarheid van je personeel.’ Wat zijn de valkuilen bij het implementeren van deze methode? ‘Soms zie ik managers die de methode zo intens omarmen en er fanatiek mee aan de slag gaan, dat ze er een soort absolute leer van maken. Tot op het kleinste detailniveau wordt er voorgeschreven welke tools moeten worden gebruikt en hoe een werknemer moet werken. Dan loop je het risico dat je het plat slaat. Door het schetsen van kaders, maar vervolgens medewerkers vrij te laten binnen die kaders, wordt de methode sneller omarmd in de rest van het bedrijf.’ Toch is er altijd iemand die het niets vindt en er niet in mee wil. Hoe ga je daarmee om? ‘Het is heel belangrijk om te kijken wat je wilt oplossen met de implementatie van de methode. Waar wil je werknemers bij helpen? Verdrinken ze in hun mail? Zijn ze het overzicht op hun werk kwijt? Delegeren ze taken, maar weten ze niet waar het blijft? In samenwerkingen ben je afhankelijk van een ander en dat kan soms problemen opleveren. Door uit te zoeken waar de aversie van iemand vandaan komt, en wat diegene graag wil oplossen, kun je de praktische voordelen van de methode laten zien. Mijn ervaring is dat zodra mensen ermee in aanraking komen, ze er stukje bij beetje voor open gaan staan.’ Is het nuttig om je als bedrijf te laten certificeren op het gebied van Getting Things Done? ‘Ik vind dat verstandig. Enerzijds helpt de methode werknemers beschermen die soms buikpijn krijgen van hun werk. Anderzijds kunnen mensen zoveel meer doen door dingen praktisch te regelen. Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar je wordt creatiever door georganiseerd te zijn. Voor netwerkorganisaties moet deze methode het nieuwe normaal worden. Pas als je al je zaken op orde hebt, heb je ’s avonds ook echt vrij en kun je vrijdagmiddag écht van je weekend gaan genieten.’

Zo implementeer je Getting Things Done in een netwerkorganisatie

Juist netwerkorganisaties hebben baat bij de methodiek van Getting Things Done. Het biedt structuur, overzicht en helderheid. Fijn als je...

clock 3,5 min

Arko in 60 seconden: 5 tips bij het organiseren van je bedrijf rondom je klant

Arko van Brakel beantwoordt ondernemersvragen in 60 seconden. In deze aflevering: Hoe organiseer ik mijn bedrijf optimaal rond de klant? Arko...

clock 0,5 min

David Allen breinmanagement

David Allen: ‘Eerst situatie onder controle, dan perspectieven’

Nooit meer 's nachts wakker schrikken met de gedachte aan wat je nog allemaal moet doen, nooit meer opzien tegen...

clock 5,5 min

5 onderwerpen die je goed kwijt kunt in een online handboek voor je bedrijf

Wil je overzicht bewaren en (nieuwe) medewerkers inlichten over je bedrijf, dan biedt een online handboek uitkomst. Joost Diepenmaat verklapt...

clock 2 min

Assertief leidinggeven doe je zó

Feedback geven levert tijdswinst op, schrijft Marnix Geus in een gastblog. En het voorkomt dat irritaties zich ophopen.

clock 2,5 min

Niet januari, maar net na de zomervakantie blijkt de ideale tijd voor goede voornemens, las ik afgelopen week in de Volkskrant. Waarom? In september beginnen voor veel mensen nieuwe routines en dat maakt het makkelijker om andere veranderingen door te voeren. Bovendien zijn we meer ontspannen en beter uitgerust aan het eind van de zomerperiode, dan na een drukke decembermaand. Wie heeft er nog energie om zijn gedrag te veranderen na een maand vol stressrijke deadlines, borrels, surprises, kerstkaarten, diners, familiebezoekjes en vette oliebollen? Na een drukke periode is de kans groot dat je jezelf allerlei voornemens oplegt, terwijl de vrijheid en rust van de zomer intrinsieke motivatie en ideeën brengt om dingen écht anders te gaan doen. Na een relaxte zomerperiode is de grond van ons leven als het ware omgespit en kunnen goede voornemens wortel schieten. De automatische piloot Oké, je hebt besloten om gezonder te gaan leven, meer tijd door te brengen met je geliefden, promotie te maken of een betere baan te zoeken. Maar hoe zorg je ervoor dat je deze voornemens daadwerkelijk in praktijk brengt? En waarom komt er vaak zo weinig van onze mooie plannen terecht? Naast de kwestie van timing is er nog iets anders aan de hand. Veel mensen denken dat als je iets heel graag wilt, het dan ook zal gebeuren. ‘Willen is kunnen’ zeggen we dan. Of: ‘Als ik nog harder mijn best doe, dan lukt het me vast.’ Onderzoek van onder meer Icek Ajzen laat zien dat er meer voor nodig is dan de wil om iets te veranderen. Er gaapt een diepe kloof tussen onze intenties (wat we willen) en ons gedrag (wat we doen). We willen het één, maar doen het ander… Vergelijk het met een speedboot die op de automatische piloot vaart. De boot vaart naar het oosten en jij besluit dat je naar het westen wilt gaan. Er zijn twee manieren om dit te bereiken. De eerste manier is het roer vastgrijpen en de boot de andere kant op sturen. De boot vaart nu naar het westen, maar omdat de automatische piloot is afgesteld op een andere richting kost dit je veel moeite. Je moet je flink inspannen en na een tijdje worden je armen moe. Iedereen weet wat er dan gebeurt. Je laat het roer los en je stopt met het dieet, of je begint weer te roken, of je vergeet dat jouw medewerkers behoefte hebben aan persoonlijke aandacht. Goede gewoontes De waarheid is dat het haast nooit langdurige resultaten oplevert als je iets probeert te veranderen op pure wilskracht. Een tweede manier om jouw ‘boot’ in een andere richting te laten varen, is het aanpassen van de automatische piloot. Dan is de nieuwe koers ineens een stuk gemakkelijker en leuker om vol te houden. Jouw gewoontes zijn in dit voorbeeld de automatische piloot. De beste manier om voornemens te laten slagen, is aanpassen wat je automatisch doet. De meesten van ons hebben wel een aantal slechte gewoonten die niet goed voor ons zijn en succes in de weg staan. De gewoonte bijvoorbeeld om overal met de auto heen te rijden, waardoor je minder beweging krijgt. De gewoonte om koffie te drinken, waardoor de insulineproductie wordt verhoogd en er meer vet in je lichaam wordt opgeslagen. Of de gewoonte om werknemers te vertellen hoe het zit, waardoor ze zich aan jou gaan ergeren. Hoe doorbreek je het patroon van deze slechte gewoontes? Deskundigen zeggen dat je, om met een gewoonte te breken, deze door een nieuwe gewoonte moet vervangen. Zonder nieuwe gewoontes verval je makkelijk terug in je oude gewoontes. Kortom: ruil slechte gewoontes in voor goede gewoontes, waarbij ‘goede’ betekent dat ze meer energie opleveren dan dat ze kosten en een positief effect hebben op je leven. Het geheim van succesvolle gedragsverandering ligt dus in het ontwikkelen van goede gewoontes die weerspiegelen wat je graag wilt bereiken. Hieronder vind je drie tips om je gewoontegedrag de komende tijd te veranderen: #1. Stel een concreet doel voor de komende 90 dagen Wat wil jij de komende 90 dagen graag bereiken? Wat is de komende tijd belangrijk voor jou? Waar wil je heen? Kenmerken van een goede doelstelling: er zit een uitdaging in (je moet soms op je tenen lopen om het te halen), het is haalbaar (je moet ervan overtuigd zijn dat je het kunt) en het spreekt tot de verbeelding (je kunt je het gewenste resultaat voorstellen). Bijvoorbeeld: Gezin: Ik wil iedere week tenminste drie avonden thuis eten en daarna iets leuks doen met m’n partner of kinderen. Gezondheid: Ik wil gezonder eten & drinken en 5 kilo afvallen. Werk: Ik wil mijn professionele netwerk verdubbelen en binnen twee jaar een eigen bedrijf beginnen. #2. Bedenk een aantal plezierige gewoontes die jou hierbij gaan helpen Met welke gewoontes, die dit doel in de weg staan, ga je stoppen? Met welke gewoontes, die jou wel helpen dit doel te bereiken, ga je beginnen? Laat je bij het ontwikkelen van deze gewoontes niet teveel leiden door dingen waarvan je vindt dat je het zou moeten doen. Ontwikkel liever gewoontes die je graag zou willen hebben. Activiteiten waar je naar uitkijkt en waarvan je weet dat het energie gaat opleveren. Bijvoorbeeld: Gezin: Ik gebruik de laatste 15 minuten van m’n werkdag om de volgende dag voor te bereiden, zodat ik met een opgeruimd hoofd thuis kom en er voor mijn gezin kan zijn. Gezondheid: Ik drink voor ontbijt een gezonde en voedzame smoothie. Als ik tussen de maaltijden door trek krijg, dan drink ik een glas water of eet ik een gezond tussendoortje in plaats van een snack. Werk: Ik bel iedere werkdag voor 12.00u een potentiële klant. #3. Richt je omgeving anders in Herinner jezelf aan je doelen en plannen door je omgeving anders in te richten. Wil je gezonder leven? Gooi dan al het voedsel weg dat ongezond voor je is en koop gezonde voeding. Wil je betere resultaten boeken met je werk? Neem dan aan het begin van je werkdag tien minuten de tijd om je dag te plannen, maakt een top drie van je meest belangrijke taken en evalueer de resultaten aan het eind van je werkdag. Wil je meer klanten binnenhalen? Maak een checklist voor gesprekken met potentiële klanten en leg die naast je telefoon. Eén van de beste manieren nieuwe gewoontes te ontwikkelen is het bijhouden van je gedrag en de resultaten die je behaald. Je kunt hiervoor je telefoon gebruiken, een handige app, je computer, een dagboek of een notitieblok. Bijhouden of je vooruitgang boekt helpt je om te achterhalen of je goed bezig bent of dat je jouw plannen dient aan te passen. Bovendien gaat er een motiverende werking vanuit en biedt het de gelegenheid om jezelf te belonen. Een andere effectieve manier om je omgeving anders in te richten is hulp vragen. Deel je plannen met een aantal mensen die je regelmatig ziet. Spreek met hen af dat ze jou regelmatig vragen hoe het met de uitvoering van je plannen gaat. Leg hen uit dat goede vragen jou verder helpen en complimenten ook. Je kunt natuurlijk ook samen met iemand anders aan een doel werken. Of zoek een goede coach die je bij het bovenstaande kan begeleiden.

Bewaar je lijstje met goede voornemens maar voor september

Vanaf Nieuwjaarsdag gaan we meestal aan de slag met ons lijstje met goede voornemens voor komend jaar. Die timing is...

clock 5 min

Arko in 60 seconden: hoeveel geld moet ik reserveren voor mijn pensioen?

Arko van Brakel beantwoordt ondernemersvragen in 60 seconden. In deze aflevering: hoeveel geld reserveer je voor je pensioen?

clock 0,5 min

Arko in 60 seconden: hoe stimuleer je creatieve innovatie?

Hoe stimuleer je creatieve innovatie? Arko van Brakel geeft antwoord in 60 seconden. 

clock 0,5 min

Arko in 60 seconden: hoe verkort ik de inwerktijd van mijn medewerkers?

Arko van Brakel beantwoordt ondernemersvragen in 60 seconden. In deze aflevering: hoe maak ik meer indruk tijdens een presentatie?

clock 0,5 min

Terug van vakantie: tijd voor tiny habits

Kom je opgeladen terug van vakantie, maar wil je geen business as usual? Ga van doelen naar acties, schrijft Sprout-expert Rutger...

clock 1,5 min

Partnerartikelen

i.s.m. Odido
odido business

Technologie en telecom kunnen menselijker

Technologie en telecom gaan vaak over cijfers, bits en bytes. Maar het kan ook anders en vooral menselijker. Ontdek de...

clock 1 min

ivo steffens rogier smeets

Rogier Smeets (CEO Europe Tropicana Brands Group): ‘Talent is topprioriteit’ [VIDEO]

War on talent: wat is de impact op leiderschap in de board? Rogier Smeets (CEO Europe Tropicana Brands Group) en...

clock 1,5 min

rogier smeets ivo steffens young captain award

Ivo Steffens (directeur Commercie NS): ‘War on talent dwingt boardroom om anders naar leiderschap te kijken’ [VIDEO]

War on Talent: wat is de impact op leiderschap in de board? Rogier Smeets (CEO Europe Tropicana Brands Group) en...

clock 1 min

i.s.m. TNO
Steven Dhondt technologie innovatie

Samenwerken met een robot? En 2 andere nieuwe inzichten van technologie op werk

De opkomst van kunstmatige intelligentie en robotica gaat razendsnel. Wat betekent dat voor de toekomst van ons werk? Sommige studies...

clock 4 min

i.s.m. CGI
lely cgi

De digitale transformatie van Lely: van mechanisatie naar datagedreven innovatie

Lely, al jaren producent van innovatieve machines voor de landbouw, heeft in recente jaren ingezet op software en data. In...

clock 4 min

Pas als je alle belanghebbenden betrekt, ben je succesvol.

Stakeholder-inclusie is de sleutel tot een succesvoller bedrijf

Met stakeholder-inclusie betrek je alle belanghebbenden van je bedrijf bewust en met beleid. Het maakt je bedrijf succesvoller, je medewerkers...

clock 4,5 min

Leider toekomst Frances Carley en Myrthe Nuninga van leiderschapsadviesbureau Spencer Stuart

Welke eigenschappen heeft de leider van morgen? Zo herken je bestuurders van de toekomst

De wereld verandert in rap tempo en dat vergt een nieuwe vorm van leiderschap. Welke talenten en vaardigheden heeft de...

clock 6 min

matthijs aler ohpen

Matthijs Aler (ceo Ohpen): ‘Mijn ontwikkeling als leider zit in mijn vaardigheden’

Als leider ben je nooit uitgeleerd, weet ceo Matthijs Aler van techbedrijf Ohpen. Hij deelt zijn inzichten over invloedrijker worden...

clock 5,5 min

i.s.m. KnowBe4
security culture bedrijf

De 7 stappen om je medewerkers bewust te maken van cybersecurity

Je wilt jouw medewerkers bewust maken van alle gevaren van cybercrime, ransomware en phishing. Dat wil je op zo’n manier...

clock 4 min

Adri Simamora (Sandoz) en Pim Berendsen (PostNL) in gesprek over leiderschap, dilemma's en onafhankelijk zijn van China.

Pim Berendsen (cfo PostNL): ‘Leiderschap speelt een grote rol’ [VIDEO]

Digitale innovatie en transformatie: wat is de impact op leiderschap in de board? Adri Simamora (Global Head Technology Sandoz) en...

clock 2 min

Matthijs Aler (ceo Ohpen) Influence Dojo Bureau Zuidema

Matthijs Aler (ceo Ohpen): ‘Als leider moet je beslissingen nemen en soms besluiten forceren’

Matthijs Aler vindt dat je als leider de beslissingen moet nemen en dat je soms besluiten moet forceren. De nieuwe...

clock 0,5 min

i.s.m. Yonego
yonego vacature

Vacature: Data specialist

Partner Yonego heeft de functie van Data specialist vacant

clock 4 min

i.s.m. Haaglanden Medisch Centrum (HMC)
haaglanden medisch centrum vacature

Vacature: Anesthesiemedewerker

Partner Haaglanden Medisch Centrum heeft de functie van Anesthesiemedewerker vacant

clock 4 min

i.s.m. Boertien Vergouwen Overduin
Boertien-Vergouden-Overduin

Boertien Vergouwen Overduin: Getraind voor effectief leiderschap

Als een van de meest ervaren en beste trainingsbureaus voor soft skills weet Boertien Vergouwen Overduin bij uitstek met welke...

clock 1,5 min

i.s.m. Haaglanden Medisch Centrum (HMC)
haaglanden medisch centrum vacature

Vacature: Verpleegkundig capaciteitscoördinator

Partner Haaglanden Medisch Centrum heeft de functie van Verpleegkundig capaciteitscoördinator vacant

clock 3,5 min

i.s.m. Carbon Equity
carbon equity esg

Beleg je in ESG? Het zit anders dan je denkt

Investeerders reageren vaak geschokt als ze zien wat er in hun ESG-portefeuille (Environmental, Social & Governance) zit: 'Waarom heb ik...

clock 4 min

Adri Simamora (Global Head Technology Sandoz) en Pim Berendsen (Chief Financial Officer PostNL) in gesprek over risico’s rondom AI-technologie als ChatGTP

Simamora: ‘Veel kansen door data en nieuwe technologie’ [VIDEO]

Digitale innovatie en transformatie: wat is de impact op leiderschap in de board? Adri Simamora (Global Head Technology Sandoz) en...

clock 2 min

i.s.m. Yonego
yonego vacature

Vacature: Digital Advertising Specialist

Partner Yonego heeft de functie van Digital Advertising Specialist vacant

clock 4 min