Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

patta oprichter edson sabajo

Hoe Patta uitgroeide tot wereldwijd modemerk: ‘Alles draait om cultuur’

Patta begon als een kleine zaak in Amsterdam met sneakers die je nergens anders kon kopen. Inmiddels is het een...

clock 4,5 min

youthwashing jongeren klimaat

Youthwashing: hoe bedrijven (en ook de overheid) jongeren inzetten voor een groener imago

Al gehoord van youthwashing? Bedrijven gebruiken in reclames beelden van jonge mensen om hun duurzame imago te benadrukken. 'Marketeers hebben...

clock 5 min

mcdonalds jongeren merk

McDonald’s is al 83 jaar oud, maar trekt nog altijd jong publiek – dit is het geheim

Oude merken hebben vaak een wat ouder publiek. Er is niets mis met The Rolling Stones, Bentley of de Leeuwarder...

clock 4 min

florrèl beddengoed undiemeister oprichters jeroen adriaans

Hoe de oprichters van Undiemeister een nieuw merk bouwen in… beddengoed?

Met Undiemeister zetten ze in no time een sterk merk neer in ondermode. Gaan Jeroen Adriaans en Rik Vegter dat...

clock 5 min

birkenstock sandalen beursgang

Birkenstock naar de beurs: ‘Het enige modemerk dat niet door mode wordt gedicteerd’

De schoen is een icoon, het merk een religie. Met die inzet krijgt Birkenstock zelfs diehard fashionista's om. Nu waagt...

clock 5 min

ah terra albert heijn plantaarig

Verdringt het nieuwe huismerk AH Terra de pioniers in het vegaschap?

De aanhoudende inflatie drijft consumenten in de armen van huismerken. Albert Heijn opende deze week het offensief met een plantaardig...

clock 6,5 min

g-star raw snoop dogg

Koestert de nieuwe eigenaar van G-Star dat beetje rebelse, tikkie duurzame imago?

Het Nederlandse jeansmerk G-Star Raw komt na 34 jaar grotendeels in Amerikaanse handen. Is het wel veilig bij een investeerder...

clock 4,5 min

dietrich mateschitz red bull overleden

Zo maakte Dietrich Mateschitz van Red Bull een wereldmerk

Max Verstappen was geen wereldkampioen in de Formule 1 geworden zonder Dietrich Mateschitz. De Oostenrijkse medeoprichter van Red Bull, die...

clock 4,5 min

lidl supermarkt formule marketing

6 redenen waarom de Lidl-formule werkt in Nederland

Er is Albert Heijn, je hebt Jumbo en dan komt Lidl. Maar daar waar de twee grootste formules dicht tegen...

clock 4,5 min

klein marketing budget acties impact

Klein marketingbudget? Wij vroegen 3 ondernemers hoe je toch impact kunt maken

Met je bedrijf wil je een stempel op de wereld drukken, blijvende impact maken, een miljoenenpubliek bereiken en die in...

clock 7 min

kim kardashian bedrijven ondernemen

Kim Kardashian heeft 2 unicorns opgezet – dit kunnen ondernemers van haar leren

Kim Kardashian, wereldberoemd als mediafiguur, maar als ondernemer...? Toch heeft ze tussen alle selfies door wel twee miljardenbedrijven opgetuigd. Dit...

clock 5 min

influencer marketing psychologie

De subtiele psychologische krachten die influencer marketing zo effectief maken

Waarom zijn influencers zo effectief op sociale media? Manfred Kets de Vries, professor aan Insead, duikt in de psychologie van...

clock 5,5 min

seepje merk bouwen melvin loggies jasper gabriëlse

Zo zette Seepje in 10 jaar tijd een sterk, duurzaam merk neer

Seepje schopt tegen bestaande merken aan, maar strijdt met diezelfde merken om een plek in het schap. Schuurt dat niet?...

clock 5,5 min

WasteBoard Karl Lagerfeld WasteCraft

Skateboard of tafel van flessendoppen: met deze ‘plastic Piet Hein Eek’ vertel je je duurzame verhaal

Het begon met een skateboard van flessendoppen dat het schopte tot het MoMa in New York. Nu is maker WasteCraft...

clock 5,5 min

Event organiseren? Dit is wat je moet weten

Events zijn een effectieve manier om contact te maken, merkwaarden te communiceren of je imago op te poetsen. Helaas maken veel...

clock 3,5 min

prijsverhoging aankondigen inflatie

Mkb’ers durven hogere kosten niet door te berekenen – zo pak je een prijsverhoging aan

De prijs van je product of dienst verhogen? De helft van de mkb'ers zit ermee in hun maag. Maar met...

clock 11,5 min

i.s.m. UBO
veerle huinen e-office

Het belang van een ijzersterke positionering: successen en lessen uit de praktijk

Hoe val je als IT-dienstverlener op in een overvolle markt die sterk in beweging is? Bij e-office bleek de focus...

clock 3 min

generatie z bereiken marketing melanie bosveld pact

Sla geen flater zoals Hema of de overheid: zo bereik je Gen Z wél

Hema die roti zonder roti verkoopt. Of de overheid die de campagne 'Drop je knife' lanceert. Veel pogingen om de...

clock 4 min

Partnerartikelen

marketing routekaart naar de top

Marketing en sales: de routekaart naar de top

Wil jij marketing en sales succesvol inzetten? Volgens Frank Hartog, mede-eigenaar van marketingagency UBO, zijn er vijf belangrijke stappen die...

clock 2,5 min

UBO valkuilen marketing en sales

De 5 meestvoorkomende valkuilen voor marketing en sales

Marketing en sales zijn samen verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten. Veel ondernemers besteden hier dan ook veel aandacht...

clock 3 min

oatly fuckups marketing sociale media

Briljant: Oatly zet al zijn fuckups op een website (fckoatly.com)

Het Zweedse Oatly heeft veel fans gemaakt met zijn havermelk, maar om de zoveel tijd maakt het een uitglijder die...

clock 5 min

picnic huismerk michiel muller

Hoe Picnic het design van z’n huismerk aanpakte: ‘We wilden geen goedkope uitstraling’

Wat gebeurt er als je Picnic-baas Michiel Muller een nieuw huismerk laat ontwerpen? Het antwoord: een look & feel die...

clock 4 min

greg hoffman nike het emotie-effect

Greg Hoffman (ex-CMO Nike): ‘Maak van je merk een mens’

Greg Hoffman, ex-cmo van Nike, stond aan de basis van vele iconische campagnes. Hij deelt met MT/Sprout zijn belangrijkste lessen...

clock 7,5 min

marcels green soap marcel belt

Hoe Marcel Belt (59) met Marcel’s Green Soap een duurzaam miljoenenmerk bouwde

Marcel Belt miste in Nederland een ecomerk voor schoonmaakmiddelen met een vriendelijke uitstraling. Inmiddels draait Marcel's Green Soap een jaaromzet...

clock 5 min

ken fontijn balr

Ken Fontijn (BALR.): ‘We willen niet alleen mooie spullen verkopen, maar ook ergens voor staan’

Voor een nieuwe groeifase van BALR. zet de algemeen directeur Ken Fontijn vol in op het direct-to-consumer-model en een herkenbaarder...

clock 6,5 min

kadir ahmed halal albert heijn

Kadir Ahmed ligt nu ook met halal pizza’s bij Albert Heijn: ‘Het wordt net zo vaak gekocht door Jan en Janneke’

Kadir Ahmed lanceert met zijn halalmerk Kadir’s deze week zijn tweede product bij Albert Heijn: een pizzalijn. Ook supermarkten als...

clock 3,5 min

vanmoof fiets klachten imago

‘Het moet wel ontzettend fout gaan, wil je die VanMoof aan de kant zetten’

Startups die de mist ingaan, worden sneller vergeven dan de gevestigde spelers. Maar ook als je allang geen startup meer...

clock 4,5 min

greenwashing bedrijven

Greenwashing: ook groene bedrijven maken zich er in reclames schuldig aan

Groen, ecologisch, duurzaam... Veel bedrijven claimen dat ze impact maken, maar in de praktijk trekken ze vaak een te grote...

clock 7 min

ben jerry's merkactivisme

Nike, Ben & Jerry’s, Patagonia: merkactivisme loont, blijkt uit nieuw onderzoek

Nike, Ben & Jerry's, Patagonia en andere bekende merken lanceren al jaren campagnes rond controversiële onderwerpen. Dat merkactivisme loont, zo...

clock 5 min

i.s.m. JADS MKB Datalab
jkb mkb datalab

‘Wij helpen kleine en middelgrote ondernemers om waarde te creëren met data’

Ondernemers in het mkb willen iets met data, maar weten vaak niet hoe ze dat moeten aanpakken. JADS MKB Datalab,...

clock 4 min

prijs bepalen product

7 strategieën om de prijs van je product of dienst te bepalen

Weinig dingen geven het belang van wat je doet als ondernemer beter weer dan de prijzen die je vraagt. De...

clock 11 min

merknaam bedenken

Dit is de beste manier om een merknaam te bedenken voor een nieuw product

Je weet hoe belangrijk een merknaam is voor een nieuw product. Maar weet je ook dat die naam al financiële...

clock 3 min

rené repko

Hoe je als retailer het inflatiemonster de baas blijft: 5 lessen van marketinggoeroe René Repko

De retailsector heeft vaker dips in koopkracht overwonnnen, maar deze inflatie zou weleens van een andere orde kunnen zijn. René...

clock 5 min

ai software marketing

Handig voor marketeers: AI-software die emoties kan lezen. Maar misbruik ligt op de loer

Beeldherkenningstechnologie kan 'micro-expressies' vastleggen en die vertalen in waardevolle inzichten. Dat kan levens redden, maar vormt ook een bedreiging voor...

clock 6,5 min

i.s.m. CopyRobin
copyrobin copywriter vinden platform

‘Een goede tekst helpt je bedrijf zoveel verder’

Bedrijven zetten flink in op contentmarketing, waarbij tekst vaak nog een onderschat onderdeel is: deze moet goed en pakkend zijn,...

clock 4 min

ine stultjes koninklijke auping

Ine Stultjens (Auping) over marketing: ‘Van beddenmaker naar aanbieder van persoonlijke rust’

Hoe ga je als bedrijf mee met ontwikkelingen om je heen? Hoe voer je marketing die bij het merk past...

clock 3,5 min