Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

oatly fuckups marketing sociale media

Briljant: Oatly zet al zijn fuckups op een website (fckoatly.com)

Het Zweedse Oatly heeft veel fans gemaakt met zijn havermelk, maar om de zoveel tijd maakt het een uitglijder die...

clock 5 min

picnic huismerk michiel muller

Hoe Picnic het design van z’n huismerk aanpakte: ‘We wilden geen goedkope uitstraling’

Wat gebeurt er als je Picnic-baas Michiel Muller een nieuw huismerk laat ontwerpen? Het antwoord: een look & feel die...

clock 4 min

greg hoffman nike het emotie-effect

Greg Hoffman (ex-CMO Nike): ‘Maak van je merk een mens’

Greg Hoffman, ex-cmo van Nike, stond aan de basis van vele iconische campagnes. Hij deelt met MT/Sprout zijn belangrijkste lessen...

clock 7,5 min

marcels green soap marcel belt

Hoe Marcel Belt (59) met Marcel’s Green Soap een duurzaam miljoenenmerk bouwde

Marcel Belt miste in Nederland een ecomerk voor schoonmaakmiddelen met een vriendelijke uitstraling. Inmiddels draait Marcel's Green Soap een jaaromzet...

clock 5 min

ken fontijn balr

Ken Fontijn (BALR.): ‘We willen niet alleen mooie spullen verkopen, maar ook ergens voor staan’

Voor een nieuwe groeifase van BALR. zet de algemeen directeur Ken Fontijn vol in op het direct-to-consumer-model en een herkenbaarder...

clock 6,5 min

kadir ahmed halal albert heijn

Kadir Ahmed ligt nu ook met halal pizza’s bij Albert Heijn: ‘Het wordt net zo vaak gekocht door Jan en Janneke’

Kadir Ahmed lanceert met zijn halalmerk Kadir’s deze week zijn tweede product bij Albert Heijn: een pizzalijn. Ook supermarkten als...

clock 3,5 min

vanmoof fiets klachten imago

‘Het moet wel ontzettend fout gaan, wil je die VanMoof aan de kant zetten’

Startups die de mist ingaan, worden sneller vergeven dan de gevestigde spelers. Maar ook als je allang geen startup meer...

clock 4,5 min

greenwashing bedrijven

Greenwashing: ook groene bedrijven maken zich er in reclames schuldig aan

Groen, ecologisch, duurzaam... Veel bedrijven claimen dat ze impact maken, maar in de praktijk trekken ze vaak een te grote...

clock 7 min

ben jerry's merkactivisme

Nike, Ben & Jerry’s, Patagonia: merkactivisme loont, blijkt uit nieuw onderzoek

Nike, Ben & Jerry's, Patagonia en andere bekende merken lanceren al jaren campagnes rond controversiële onderwerpen. Dat merkactivisme loont, zo...

clock 5 min

i.s.m. JADS MKB Datalab
jkb mkb datalab

‘Wij helpen kleine en middelgrote ondernemers om waarde te creëren met data’

Ondernemers in het mkb willen iets met data, maar weten vaak niet hoe ze dat moeten aanpakken. JADS MKB Datalab,...

clock 4 min

prijs bepalen product

7 strategieën om de prijs van je product of dienst te bepalen

Weinig dingen geven het belang van wat je doet als ondernemer beter weer dan de prijzen die je vraagt. De...

clock 11 min

merknaam bedenken

Dit is de beste manier om een merknaam te bedenken voor een nieuw product

Je weet hoe belangrijk een merknaam is voor een nieuw product. Maar weet je ook dat die naam al financiële...

clock 3 min

rené repko

Hoe je als retailer het inflatiemonster de baas blijft: 5 lessen van marketinggoeroe René Repko

De retailsector heeft vaker dips in koopkracht overwonnnen, maar deze inflatie zou weleens van een andere orde kunnen zijn. René...

clock 5 min

ai software marketing

Handig voor marketeers: AI-software die emoties kan lezen. Maar misbruik ligt op de loer

Beeldherkenningstechnologie kan 'micro-expressies' vastleggen en die vertalen in waardevolle inzichten. Dat kan levens redden, maar vormt ook een bedreiging voor...

clock 6,5 min

i.s.m. CopyRobin
copyrobin copywriter vinden platform

‘Een goede tekst helpt je bedrijf zoveel verder’

Bedrijven zetten flink in op contentmarketing, waarbij tekst vaak nog een onderschat onderdeel is: deze moet goed en pakkend zijn,...

clock 4 min

ine stultjes koninklijke auping

Ine Stultjens (Auping) over marketing: ‘Van beddenmaker naar aanbieder van persoonlijke rust’

Hoe ga je als bedrijf mee met ontwikkelingen om je heen? Hoe voer je marketing die bij het merk past...

clock 3,5 min

i.s.m. Skybox
skybox ron simpson

Skybox wil hét inspiratieplatform voor young professionals worden

De young professional van nu wil zich blijven ontwikkelen en zoekt daarvoor naar inspiratie. Voor deze gemotiveerde groep lanceert Skybox...

clock 3,5 min

airbnb marketing strategie

Merkbouwers opgelet: minder uitgeven aan marketing levert Airbnb meer winst op

Airbnb heeft net zijn meest winstgevende kwartaal achter de rug. Het bedrijf profiteert niet alleen van de vele reiskriebels na...

clock 3 min

Partnerartikelen

UNICEF Business Buddies: goede doelen die bij ondernemers passen

Tiago Gawlinksi is geboren in Brazilië, maar woont inmiddels 29 jaar Nederland. 11 jaar geleden opende hij zijn eerste koffiezaak...

clock 2,5 min

Logitech thuiswerken

Faciliteren thuiswerken sleutel in slag om milieubewust talent

Mobiliteit en milieu zijn twee thema’s die tot felle debatten leiden in Nederland. Wonderlijk genoeg is er weinig oog voor...

clock 3,5 min

Pr.co

Ieder marketing- en communicatieteam weet het: het verkrijgen van media aandacht kost ontzettend veel tijd. Pr.co ontzorgt jouw bedrijf én...

clock 1 min

IkGaStarten

Klaar voor de start? Iedere dag wagen mensen de stap om te gaan ondernemen en een eigen bedrijf te starten....

clock 0 min

OndernemenMetPersoneel

Na de start komt elke ondernemer voor de vraag te staan: ga ik personeel aannemen of niet? Het aannemen van...

clock 0 min

Voicebooking.com

Er zijn veel online stemmenbureau's waar je voice-overs kunt boeken. Maar één die werkt als een webwinkel; overzichtelijk, transparant en...

clock 0,5 min

Starred

De kracht van Starred schuilt in de beknoptheid van het feedback formulier: alle vragen op één scherm, that’s it. Zo...

clock 1 min

LeadersLift

Wat zijn de 2 problemen waar vrijwel alle leiders, ondernemers en managers anno 2015 mee kampen? Niet toekomen aan de belangrijkste...

clock 0,5 min

Lifestyle Business Club

Lifestyle Business Club, is eind 2011 opgestart door Erica Pool, met de gedachte om een platform op facebook te creëren...

clock 1 min

Aimforthemoon

Aimforthemoon (AFTM) verbindt een groep van jonge gedreven ondernemers, die kansen en ideeen  omzetten in startups en nieuwe businesses.

clock 1 min

UtrechtInc

Innovatieve startups doen er slim aan om bij UtrechtInc te ondernemen. Ondernemers krijgen hier toegang tot financiering (zonder uitgifte van aandelen), trainingen, kantoorruimte...

clock 0,5 min

Get in the Ring

Wij - Get in the Ring - zijn van mening dat startups fans nodig hebben om succesvol te worden, véé...

clock 1 min

Spaces

Spaces is in 2006 gestart vanuit het besef dat de manier van werken aan het veranderen was. Efficiënt werken en...

clock 0,5 min

Sprekershuys

Het Sprekershuys is een innovatief sprekersbureau waar vakkennis en professionaliteit altijd voorop staan. De medewerkers van het Sprekershuys zijn verbinders....

clock 1 min