Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

ken fontijn balr

Ken Fontijn (BALR.): ‘We willen niet alleen mooie spullen verkopen, maar ook ergens voor staan’

Voor een nieuwe groeifase van BALR. zet de algemeen directeur Ken Fontijn vol in op het direct-to-consumer-model en een herkenbaarder...

clock 6,5 min

kadir ahmed halal albert heijn

Kadir Ahmed ligt nu ook met halal pizza’s bij Albert Heijn: ‘Het wordt net zo vaak gekocht door Jan en Janneke’

Kadir Ahmed lanceert met zijn halalmerk Kadir’s deze week zijn tweede product bij Albert Heijn: een pizzalijn. Ook supermarkten als...

clock 3,5 min

vanmoof fiets klachten imago

‘Het moet wel ontzettend fout gaan, wil je die VanMoof aan de kant zetten’

Startups die de mist ingaan, worden sneller vergeven dan de gevestigde spelers. Maar ook als je allang geen startup meer...

clock 4,5 min

greenwashing bedrijven

Greenwashing: ook groene bedrijven maken zich er in reclames schuldig aan

Groen, ecologisch, duurzaam... Veel bedrijven claimen dat ze impact maken, maar in de praktijk trekken ze vaak een te grote...

clock 7 min

ben jerry's merkactivisme

Nike, Ben & Jerry’s, Patagonia: merkactivisme loont, blijkt uit nieuw onderzoek

Nike, Ben & Jerry's, Patagonia en andere bekende merken lanceren al jaren campagnes rond controversiële onderwerpen. Dat merkactivisme loont, zo...

clock 5 min

i.s.m. JADS MKB Datalab
jkb mkb datalab

‘Wij helpen kleine en middelgrote ondernemers om waarde te creëren met data’

Ondernemers in het mkb willen iets met data, maar weten vaak niet hoe ze dat moeten aanpakken. JADS MKB Datalab,...

clock 4 min

prijs bepalen product

7 strategieën om de prijs van je product of dienst te bepalen

Weinig dingen geven het belang van wat je doet als ondernemer beter weer dan de prijzen die je vraagt. De...

clock 11 min

merknaam bedenken

Dit is de beste manier om een merknaam te bedenken voor een nieuw product

Je weet hoe belangrijk een merknaam is voor een nieuw product. Maar weet je ook dat die naam al financiële...

clock 3 min

rené repko

Hoe je als retailer het inflatiemonster de baas blijft: 5 lessen van marketinggoeroe René Repko

De retailsector heeft vaker dips in koopkracht overwonnnen, maar deze inflatie zou weleens van een andere orde kunnen zijn. René...

clock 5 min

ai software marketing

Handig voor marketeers: AI-software die emoties kan lezen. Maar misbruik ligt op de loer

Beeldherkenningstechnologie kan 'micro-expressies' vastleggen en die vertalen in waardevolle inzichten. Dat kan levens redden, maar vormt ook een bedreiging voor...

clock 6,5 min

i.s.m. CopyRobin
copyrobin copywriter vinden platform

‘Een goede tekst helpt je bedrijf zoveel verder’

Bedrijven zetten flink in op contentmarketing, waarbij tekst vaak nog een onderschat onderdeel is: deze moet goed en pakkend zijn,...

clock 4 min

ine stultjes koninklijke auping

Ine Stultjens (Auping) over marketing: ‘Van beddenmaker naar aanbieder van persoonlijke rust’

Hoe ga je als bedrijf mee met ontwikkelingen om je heen? Hoe voer je marketing die bij het merk past...

clock 3,5 min

i.s.m. Skybox
skybox ron simpson

Skybox wil hét inspiratieplatform voor young professionals worden

De young professional van nu wil zich blijven ontwikkelen en zoekt daarvoor naar inspiratie. Voor deze gemotiveerde groep lanceert Skybox...

clock 3,5 min

airbnb marketing strategie

Merkbouwers opgelet: minder uitgeven aan marketing levert Airbnb meer winst op

Airbnb heeft net zijn meest winstgevende kwartaal achter de rug. Het bedrijf profiteert niet alleen van de vele reiskriebels na...

clock 3 min

robert cialdini invloed

De 7 basisprincipes van beïnvloeding van Robert Cialdini

Robert Cialdini onderzocht bijna vier decennia lang hoe je andere mensen beïnvloedt. Over de krachten achter beïnvloeden onderscheidt hij zeven...

clock 2,5 min

leiders over ine stultjens auping

Ine Stultjens (Koninklijke Auping): ‘De grootste Marketing & Sales trend is personalisatie’

In videoserie Leiders over... laten we toonaangevende leiders aan het woord over vier verschillende onderwerpen. In deze aflevering komen Marketing...

clock 1,5 min

Chatbot die het vertrouwen van klanten vergroot

4 tips voor een chatbot waar je klanten verliefd op worden

De beste chatbots zijn persoonlijk, transparant en gemaakt door interdisciplinaire teams, luidt de conclusie van een nieuw onderzoek. Makkelijker gezegd...

clock 2,5 min

Zo daagt VFC de vleesindustrie uit met guerillamarketing

Zo daagt VFC de vleesindustrie uit met guerrillamarketing

Ondernemer Matthew Glover sloop een kippenstal binnen om dierenleed aan de kaak te stellen. Met zijn rebelse veganmerk VFC wil...

clock 4,5 min

Partnerartikelen

time to market verkorten

5 voordelen van een korte ‘time to market’ (maar overhaast niets)

Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk geld verdienen aan je innovatie. Maar het verkorten van de 'time to market' betekent...

clock 4 min

merk bouwen startup marketing strategie

Het succes van een startup staat of valt bij heldere merkcommunicatie

Een strategisch communicatiebeleid behoort voor veel startende bedrijven niet direct tot de prioriteiten. Toch is het vestigen en uitbouwen van...

clock 3 min

ASML winnaar MT500

MT500-onderzoek: ASML beste bedrijf van Nederland, volgens beslissers

Hightechbedrijf ASML is door managers verkozen tot het bedrijf met de beste reputatie van 2022. Daarmee voert het Brabantse bedrijf...

clock 2 min

patrick hurenkamp bloomon

Hoe Patrick Hurenkamp met Bloomon de markt opschudde (4 lessen)

Bloomon schudde de markt op, maar het avontuur ging niet over rozen, blijkt uit het verhaal dat medeoprichter Patrick Hurenkamp...

clock 5,5 min

metaverse hidde de vries

Elon Musk twittert zich een ongeluk, daarin zit een marketingles voor ondernemers

Als Elon Musk een tweet verstuurt, bereikt hij miljoenen mensen. Columnist Hidde de Vries ziet daarin een les voor ondernemers:...

clock 3,5 min

Menno van Doorn

Marketeers zijn het schuim der aarde

Columnist Menno van Doorn is experience-moe sinds hij de trotse bezitter is van de Bongo-cadeaubon. De kopers hebben een prima...

clock 4 min

10 vergadertijgers

Herken de 10 vergadertijgers

Vergaderen is een tijdrovende bezigheid. Heb je last van bepaalde vergadertijgers? Sigrid Helbig geeft tips hoe je met ze om...

clock 4,5 min

impact van corona op betaalgedrag

Hoe corona het consumentengedrag blijvend beïnvloedt

De coronacrisis heeft onze maatschappij ruim twee jaar lang in haar greep gehouden. Wat heeft dat gedaan met ons online...

clock 5,5 min

BEAT Cycling verdienmodel

Hoe wielrenclub BEAT Cycling het nét wat anders aanpakt

BEAT Cycling is een jonge, professionele en bijzondere wielerploeg. Het team wordt namelijk niet alleen ondersteund door een paar grote...

clock 4 min

Deze boeken moet iedere ondernemer lezen

19 boeken die iedere ondernemer zou moeten lezen

Boeken van consultants of goeroes kun je als ondernemer beter links laten liggen, maar welke boeken zijn geen zonde van je...

clock 7 min

marketingtrends marketing strategie bedrijf

Deze trends horen thuis in je marketingstrategie voor 2022

Als marketeer word je doodgegooid met allerhande marketingtrends. Zeker voor MKB-bedrijven is het een uitdaging om de echt waardevolle suggesties...

clock 4 min

cashflow groeiambitie

Groeiambities? Zo zit de cashflow je niet in de weg

Een goede cashflow is essentieel als je met je bedrijf wil groeien. Goed inzicht en flexibele financiering helpen om je...

clock 5 min

phil knight nike

Zo werd Nike groot

Just Do It. Grote kans dat je zelfs zonder het product te noemen al weet waarover we het hebben: Nike....

clock 5 min

i.s.m. Euler Hermes
Kiremko frites machine

Hoe machinefabrikant Kiremko financiële risico’s minimaliseert

Je kunt als maakbedrijf nog zo’n mooie order binnenhalen, de deal is pas écht geslaagd als de klant na oplevering...

clock 3,5 min

influencercapital scott van den berg

Amsterdammer koppelt groepen influencers aan startups

Samen sta je sterk, denkt de Amsterdamse ondernemer Scott van den Berg (23). Met zijn Startup van de Week Influencer...

clock 3,5 min

i.s.m. info.shop
domeinnaam .shop

Verhoog de conversie van je webwinkel met een .shop-domein

Een succesvolle webshop kan niet zonder het juiste webadres. Lees hoe Netflix de zichtbaarheid, conversie en omzet verhoogde met een...

clock 2 min

JohnBeerens website corona groei

Hoe JohnBeerens.com jaarlijks flink groeit en de omzet zag verdubbelen in de coronacrisis

JohnBeerens.com groeit al jaren als kool. Om het merk te versterken en de conversie verder op te stuwen, introduceerde de...

clock 4,5 min

Sara Liesker

Vijf tips voor korte contracten waar klanten blij van worden

We worden allemaal blij van bedrijven die een feel good-moment bij ons aanwakkeren. Bijvoorbeeld met korte, klantvriendelijke contracten, schrijft Sara...

clock 2,5 min