Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

groene duurzame marketing producten

Bijna elke marketeer trapt in deze valkuilen bij de marketing van duurzame producten

Marketeers vinden duurzaamheid vaak belangrijker dan consumenten zelf, constateren onderzoekers van IMD Business School. Ze vergeten vaak waarom consumenten in...

clock 3,5 min

the body shop failliet anita roddick

The Body Shop verloor zijn ziel: in het thuisland is de duurzame pionier al failliet

Het is de nachtmerrie van elke vertrekkende founder: investeerders die met jouw bedrijf aan de haal gaan en er een...

clock 5 min

bol acm onderzoek

Hoe eerlijk gaat Bol om met verkopers? 5 vragen over het ACM-onderzoek

Mededingingsautoriteit ACM onderzoekt of webgigant Bol wel eerlijk omgaat met de ondernemers die verkopen via zijn platform. Trekt Bol sommige...

clock 4,5 min

zeeman marketing sneakers parfum

Hoe Zeeman met slimme campagnes transformeerde van koopjesketen naar cultmerk

Sneakers, zonnebrillen, parfum en zelfs een trouwjurk. Met slimme marketingcampagnes transformeerde het ietwat oubollige Zeeman zijn imago. 'Het is allemaal...

clock 5 min

primark greenwashing lessen uitspraak

4 lessen uit de greenwashing-zaak tegen Primark: zo communiceer je wél over duurzaamheid

Primark werd recent op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie vanwege misleidende duurzaamheidsclaims. Voor bedrijven met duurzame ambities...

clock 3,5 min

patta oprichter edson sabajo

Hoe Patta uitgroeide tot wereldwijd modemerk: ‘Alles draait om cultuur’

Patta begon als een kleine zaak in Amsterdam met sneakers die je nergens anders kon kopen. Inmiddels is het een...

clock 4,5 min

Partnerartikelen

youthwashing jongeren klimaat

Youthwashing: hoe bedrijven (en ook de overheid) jongeren inzetten voor een groener imago

Al gehoord van youthwashing? Bedrijven gebruiken in reclames beelden van jonge mensen om hun duurzame imago te benadrukken. 'Marketeers hebben...

clock 5 min

mcdonalds jongeren merk

McDonald’s is al 83 jaar oud, maar trekt nog altijd jong publiek – dit is het geheim

Oude merken hebben vaak een wat ouder publiek. Er is niets mis met The Rolling Stones, Bentley of de Leeuwarder...

clock 4 min

florrèl beddengoed undiemeister oprichters jeroen adriaans

Hoe de oprichters van Undiemeister een nieuw merk bouwen in… beddengoed?

Met Undiemeister zetten ze in no time een sterk merk neer in ondermode. Gaan Jeroen Adriaans en Rik Vegter dat...

clock 5 min