Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ideeën en best practices voor een betere, inclusievere en duurzame wereld. Inclusief columns van Roos van Dalen en Werner Schouten.

Recente artikelen

Test uw kennis over duurzaam ondernemen

Meer elektrische auto’s en bewuster omgaan met energie: maatschappelijk verantwoord ondernemen is de hype voorbij. Iedere manager moet er er aan geloven. Maar wat weet...

clock 0 min

De winst van verschil

Diversiteit productief maken is een van de meest essentiële uitdagingen voor organisaties en leiders in dit tijdsgewricht. Oude antwoorden verliezen...

clock 1 min

Diversiteit faalt zonder boegbeeld

Een goed diversiteitsbeleid biedt veel voordelen. Toch lukt het bedrijven niet hun beleid te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Een...

clock 1,5 min

Jackson: Diversiteit is groentesoep

Diversiteit is als een groentesoep, zegt dominee Jesse Jackson. Elk ingrediënt voegt iets toe aan een verbeterd resultaat. Maar om...

clock 7,5 min

Bedrijf onzichtbaar in maatschappij

Nederlanders hebben hoge verwachtingen van de maatschappelijke inzet van het bedrijfsleven. En hoewel menig bedrijf zich nu al inzet voor...

clock 2,5 min

Mulcahy: ‘Diversiteit ontstaat helaas niet vanzelf’

Jarenlang was Anne Mulcahy een van de machtigste vrouwen van corporate Amerika. Als ceo loodste ze Xerox de nieuwe eeuw...

clock 8 min

Advertorial – GITP B.V.

Signaleren van trends   GITP is een HRD-adviesbureau dat zich richt op het beoordelen en ontwikkelen van organisaties en talenten van...

clock 4 min

Advertorial – Rijkswaterstaat

Opener en aantrekkelijk voor talenten   Rijkswaterstaat werkt hard. Niet alleen aan de uitvoering van belangrijke infrastructurele projecten, maar ook aan...

clock 4 min

Mvo is slechts een hype

Nederlandse bedrijven kennen de gestelde richtlijnen voor mvo-beleid niet. Ze zijn er vooral mee bezig vanuit een maatschappelijke trend. Het...

clock 2 min

Columnisten

Roos van Dalen

Roos van Dalen is onderzoeker en spreker op het gebied van Diversiteit & Inclusie, toegespitst op genderdiversiteit. Zij is van mening dat er vaak..

Lees de columns van Roos van Dalen

Werner Schouten

Directeur van de Impact Economy Foundation en presentator van het radioprogramma BNR Koplopers.

Lees de columns van Werner Schouten