Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ideeën en best practices voor een betere, inclusievere en duurzame wereld. Inclusief columns van Roos van Dalen en Werner Schouten.

Recente artikelen

Bob en de koffiedame

Bob is divisiedirecteur van een groot concern. Hij doet zijn best. In aflevering 156 verwelkomt hij een authentieke koffiedame.  ...

clock 4 min

Sandel, Michael

Sinds de financiële crisis zijn begrippen als 'eerlijkheid' en 'rechtvaardigheid' helemaal teruggebracht in het maatschappelijke debat. Politiek filosoof Michael Sandel...

clock 1,5 min

De vrouwen dreigen Bobs stoel in te pikken

Bob is divisiedirecteur van een groot concern. Hij doet zijn best. In aflevering 135 dreigen de vrouwen zijn stoel in...

clock 3,5 min

Rabobank scoort bij werknemers

De Rabobank zorgt het beste voor zijn medewerkers blijkt uit onderzoek van MT. De bank eindigt op de eerste plaats...

clock 0,5 min

Branson: reduce, reuse, recycle

Meer duurzaamheid. Wie daarvoor kan zorgen? Ondernemers, stelt MT- columnist Richard Branson. "Bedrijven zijn voor een deel verantwoordelijk voor het...

clock 2,5 min

Pakketsoftware

Leveranciers, opgelet! Leveranciers van software moeten af van ­individuele licentievoorwaarden. Nu de klant de keuze heeft uit oplossingen als ­virtualisatie,...

clock 3 min

Advertorial – Qurius

Qurius is een Europese, integrale IT-dienstverlener voor middelgrote bedrijven. Qurius wil toonaangevend zijn op het gebied van duurzame technologie en...

clock 3,5 min

Advertorial – Migration Match

Migration Match verzorgt grootschalige ICT-migraties in bedrijven met meer dan 2500 medewerkers met de eigen migratiemanagementmethode M3©. Daarnaast biedt het...

clock 3,5 min

Advertorial – Boekel De Nerée

Boekel De Nerée behoort tot de Nederlandse top op het gebied van zakelijke juridische dienstverlening. Na een periode van heroriëntatie...

clock 4 min

Neem geen statusjongens aan

Iedere ondernemer en iedere manager probeert altijd hetzelfde grote geheim te weten te komen: Hoe doen we succesvol zaken? Volgens MT-columnist Richard...

clock 4,5 min

Wat een personality!

Als carrièrevrouw moet je je niet al te sexy ­opstellen. Want sexy, daar kunnen mannen niet mee omgaan, weet Elroy...

clock 1,5 min

Ben Verwaayen: Ceo moet vechten voor meer diversiteit

Talent heeft geen paspoort en geen geslacht. Toch is er altijd weerstand tegen meer diversiteit in een organisatie. Een ceo moet daarom...

clock 7,5 min

René Dahan ‘Voor diversiteit is ruw materiaal nodig’

Hij noemde zich ooit gekscherend ‘de bestbetaalde allochtoon’. René Dahan, Marokkaan van geboorte, ex-tweede man bij Exxon Mobil en nu...

clock 7 min

Nominaties Fast50 bekend

De 50 bedrijven zijn bekend die dit jaar genomineerd zijn voor de Deloitte Technology Fast50, de lijst met snelstgroeiende techbedrijven...

clock 1,5 min

‘Bescheidenheid zit vrouwen in de weg’

Diversiteit inspireert, zegt Anja Groenewoud, ceo van de Nederlandse tak van adviesbureau Accenture. Maar vooroordelen zijn hardnekkig. ‘Hoogopgeleide vrouwen zijn...

clock 8,5 min

Faiza Dadi: Vrouw, allochtoon én de baas

Als dochter van Algerijnse immigranten kreeg Faiza Dadi ambitie met de paplepel ingegoten. Nu is ze 41 en coo van...

clock 6,5 min

Test uw kennis over duurzaam ondernemen

Meer elektrische auto’s en bewuster omgaan met energie: maatschappelijk verantwoord ondernemen is de hype voorbij. Iedere manager moet er er aan geloven. Maar wat weet...

clock 0 min

De winst van verschil

Diversiteit productief maken is een van de meest essentiële uitdagingen voor organisaties en leiders in dit tijdsgewricht. Oude antwoorden verliezen...

clock 1 min

Diversiteit faalt zonder boegbeeld

Een goed diversiteitsbeleid biedt veel voordelen. Toch lukt het bedrijven niet hun beleid te vertalen naar de dagelijkse praktijk. Een...

clock 1,5 min

Jackson: Diversiteit is groentesoep

Diversiteit is als een groentesoep, zegt dominee Jesse Jackson. Elk ingrediënt voegt iets toe aan een verbeterd resultaat. Maar om...

clock 7,5 min

Bedrijf onzichtbaar in maatschappij

Nederlanders hebben hoge verwachtingen van de maatschappelijke inzet van het bedrijfsleven. En hoewel menig bedrijf zich nu al inzet voor...

clock 2,5 min

Mulcahy: ‘Diversiteit ontstaat helaas niet vanzelf’

Jarenlang was Anne Mulcahy een van de machtigste vrouwen van corporate Amerika. Als ceo loodste ze Xerox de nieuwe eeuw...

clock 8 min

Advertorial – GITP B.V.

Signaleren van trends   GITP is een HRD-adviesbureau dat zich richt op het beoordelen en ontwikkelen van organisaties en talenten van...

clock 4 min

Advertorial – Rijkswaterstaat

Opener en aantrekkelijk voor talenten   Rijkswaterstaat werkt hard. Niet alleen aan de uitvoering van belangrijke infrastructurele projecten, maar ook aan...

clock 4 min

Mvo is slechts een hype

Nederlandse bedrijven kennen de gestelde richtlijnen voor mvo-beleid niet. Ze zijn er vooral mee bezig vanuit een maatschappelijke trend. Het...

clock 2 min

Columnisten

Roos van Dalen

Roos van Dalen is onderzoeker en spreker op het gebied van Diversiteit & Inclusie, toegespitst op genderdiversiteit. Zij is van mening dat er vaak..

Lees de columns van Roos van Dalen

Werner Schouten

Directeur van de Impact Economy Foundation en presentator van het radioprogramma BNR Koplopers.

Lees de columns van Werner Schouten