Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

The Founder

In de interviewserie The Founder spreekt MT/Sprout Nederlandse ondernemers over de vindingrijkheid en het doorzettingsvermogen waarmee ze hun bedrijf van de grond kregen. Wat zijn hun gedachten, gevoelens en acties achter grote beslissingen? Ze delen hun onzekerheden, fouten en belangrijkste lessen.

paul veugen vermogen usabilla detail

Paul Veugen (Detail): ‘Het bedrijf is niet verankerd in mij als mens’

Internetondernemer Paul Veugen lanceerde twee jaar geleden Detail, zijn derde startup, na twee succesvolle exits. Zijn drive is onverminderd groot,...

clock 10 min

richard straver online payment platform

Richard Straver (Online Payment Platform): ‘Ik heb 15 jaar met een knoop in m’n buik rondgelopen’

Met zijn Online Payment Platform veroverde Richard Straver gestadig de Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Recent ging het bedrijf...

clock 9 min

homam karimi studytube

Homam Karimi (Studytube): ‘Ik ben extreem competitief, daar kan ik me in verliezen’

Er was een complete transformatie voor nodig om Studytube schaalbaar te krijgen. Een verstandig besluit, want sindsdien is Studytube het...

clock 8 min

mark kulsdom the dutch weed burger

Mark Kulsdom (Dutch Weed Burger): ‘Ik heb zó vaak gedacht: ik kap ermee’

Ooit schopte hij als dierenactivist tegen kapitalistische schenen aan, nu is zijn Dutch Weed Burger geregeld in de Bonus bij...

clock 8 min

tim van oerle natuurhuisje

Tim van Oerle (Natuurhuisje): ‘Liever de wereld mooier maken dan een Maserati onder m’n reet’

Liefst is-ie buiten, vogels spotten met z’n verrekijker. Tim van Oerle, co-founder van Natuurhuisje, heeft een missie: van zijn platform...

clock 8,5 min

charly van der straten charly cares

Charly van der Straten (Charly Cares): ‘Als ik het bedrijf alleen zou besturen wordt het ongetwijfeld een fiasco’

Charly van der Straten wilde haar oppasplatform Charly Cares net landelijk uitrollen, toen de lockdowns vraag en aanbod compleet veranderden....

clock 8,5 min

tim van der wiel gospooky

Tim van der Wiel (Gospooky): ‘We hebben elke fout gemaakt die we konden maken’

Hij draagt Nikes – én maakt de vetste campagnes voor dat merk. Plus voor veel andere toonaangevende namen wereldwijd. Tim...

clock 10 min

hans ober ticketswap

Hans Ober (TicketSwap): ‘We hebben flinke kansen laten liggen’

Onder aanvoering van ceo Hans Ober (34) werd TicketSwap, het platform voor het kopen en verkopen van concertkaartjes, in tien...

clock 8 min

anne en esther vedder

Anne en Esther Vedder: ‘Onze succesfactor is ontstaan uit geldnood’

Tweelingzussen Anne en Esther Vedder (33) willen met hun sieradenmerk Vedder & Vedder de VS veroveren. Wellicht dat de notering...

clock 8,5 min

roland kahn boek coolcat

Roland Kahn (CoolCat): ‘Ik kan nogal een drammertje zijn’

Een succesvolle winkelketen runnen, dat was de jongensdroom van CoolCat-oprichter Roland Kahn. Zijn bedrijf werd groter dan hij ooit had...

clock 8 min

edwin vlieg moneybird

Edwin Vlieg (Moneybird): ‘Ik cijfer mezelf liever weg dan dat ik de grote man uithang’

Als co-founder en ceo van Moneybird heeft software engineer Edwin Vlieg (36) zijn zaakjes goed voor elkaar. Mede onder zijn...

clock 8,5 min

daan weddepohl peerby oprichter

Daan Weddepohl (Peerby): ‘Misschien was ik wel een Don Quichotte die doordraaide’

Het kostte Daan Weddepohl tien jaar om zijn deelplatform Peerby winstgevend te krijgen. Zelf bleef hij altijd geloven dat zijn...

clock 8,5 min

Loes Daniels Experience Gift founder

Loes Daniels (Experiencegift): ‘Ik ben een controlfreak, dat is een bottleneck voor groei’

Ze startte Experiencegift in 2014 met de intentie om het groot te maken. So far, so good. Acht jaar later...

clock 7 min

marnix broer studocu studeer snel

Marnix Broer (StuDocu): ‘Ik sta niet graag op de voorgrond’

Hij als ceo? Dat was nou niet echt wat Marnix Broer, co-founder van StuDocu, voor ogen had. Sterker nog, hij...

clock 7,5 min

Willemijn Schneyder swipeguide

Willemijn Schneyder (SwipeGuide): ‘We worden happy van felle discussies’

Ja-knikkers en egotrippers? Die vind je niet bij SwipeGuide, het Nederlandse knowledge sourcing-platform dat met orkaankracht de wereld verovert. Willemijn...

clock 9 min

femke furnee fest amsterdam

Femke Furnée (FEST): ‘Ik vaar steeds meer op m’n intuïtie’

In negen jaar tijd loodste Femke Furnée FEST van een startend designmerk naar een gevestigd label met een miljoenenomzet. Zonder...

clock 7,5 min

jarell habets shypple

Jarell Habets (Shypple): ‘In elke fase heb ik mezelf opnieuw moeten uitvinden’

Ondernemen? Prima. Maar dan wel met een bedrijf dat écht impact maakt. Voor Jarell Habets, ceo van online expediteur Shypple,...

clock 7 min

ferry zonder veloretti

Ferry Zonder (Veloretti): ‘Ik wil een speedboot zijn, geen olietanker’

Een nieuw fietsmerk lanceren in crisistijd. Zijn omgeving verklaarde hem voor gek, maar Ferry Zonder deed het tien jaar geleden...

clock 7 min