Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

Girav lange t-shirts goede branding is belangrijk

Waarom een goede branding zo belangrijk is voor je merk

Een goede branding is cruciaal voor de merkbeleving. Sla de betaalstraat daarbij vooral niet over. ‘Een consequente huisstijl voorkomt dat...

clock 3 min

Fabienne Chapot: modevrouw, oprichter en eigenaar van accessoirelabel Fab en kledinglijn Fabienne Chapot,

Zo maakte Fabienne Chapot haar modemerk groot

Fabienne Chapot bouwde het accessoire-merk Fab uit tot een volwaardig modemerk onder eigen naam dat in vele landen verkrijgbaar is....

clock 2,5 min

Neuromarketing in de betaalmarkt: zo betalen klanten (onbewust) graag de rekening

Betalen doet letterlijk pijn, blijkt uit onderzoek. Hoe kun je de checkout aangenamer maken? Neuromarketeer Tim Zuidgeest onderzoekt hoe onze...

clock 4,5 min

Deze marketinglessen kun je leren van audio-app Clubhouse

Clubhouse explodeert: iedereen móet erbij zijn en wil toegang tot de sociale audio-app. Welke marketinglessen kun je leren van de...

clock 3,5 min

Marcel Landeweerd Webwinkelkeur conversie verhogen

10 trends in conversieverhoging: dít wordt in 2021 nog belangrijker

Een zo hoog mogelijke conversie: daarom draait het bij webwinkels. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen op dit vlak?...

clock 3,5 min

Onderzoek: Corona versterkt reputatie grote bedrijven – maar niet overal

Wat doet de coronacrisis met je merk? In de VS is het vertrouwen in de grootste bedrijven erdoor gestegen, bleek...

clock 3 min

Wat Apple, Amazon en Microsoft je leren over hun reputatie als betrouwbaar B2B-merk

Welke merken worden door zakelijke gebruikers het meest vertrouwd? In een Amerikaans onderzoek staan Amazon, Apple en Microsoft aan de...

clock 3,5 min

Corona

Zo maak je je reputatie waar tijdens corona

Afgelopen voorjaar trokken bedrijven veel aandacht met de manier waarop ze hun zakelijke klanten hielpen. De beste bedrijven houden dat...

clock 3,5 min

Greenwashing Shell

Het merk Shell krijgt een klap door corona, Douwe Egberts juist een push

Ook het merk Shell krijgt klappen, maar Douwe Egberts wint juist aan kracht tijdens corona

clock 2,5 min

purpose

Deze 3 fouten dwarsbomen de purpose activiteiten van je organisatie

Voorkom dat purpose niet meer is dan een sexy slogan op een T-shirt. Maak niet dezelfde fouten als andere organisaties.

clock 3 min

fans

Zo zorg je voor een hogere NPS-score (en meer tevreden klanten)

Hoe zorg je dat klanten zo enthousiast zijn dat ze jouw bedrijf op eigen houtje aanbevelen bij anderen? Een goed...

clock 6 min

Lennard van Eijsden feyenoord

Hoe Feyenoord zijn supporters ontzorgt op ticketgebied

Gebruiksgemak voor de supporter én een vlekkeloze ticketverkoop: ticketingplatform Tymes4 werd specifiek ontwikkeld voor clubs in het betaald voetbal. Feyenoord...

clock 4 min

advertentie

Hoe zet je je advertentiegeld het slimst in als ondernemer?

Je kunt je advertentie-euro’s maar één keer uitgeven, dus waar zet je op in: online, tv, radio of print? Wees...

clock 1 min

online marktplaats betaalstrategie

Dit is de ideale betaalstrategie voor een online marktplaats

Het aantal online marktplaatsen neemt snel toe. De betaalinfrastructuur voor zo’n online marktplaats is complexer dan bij een ‘gewone’ webshop....

clock 3,5 min

i.s.m. Auping

Corona gaf online bij Auping een push, en de beddenwinkeliers vinden dat prima (podcast)

Bij Koninklijke Auping blijkt corona een aanjager voor de online verkoop. En de winkeliers? Die profiteren mee, zegt topman Jan-Joost...

clock 3,5 min

Zo zorg je voor een ijzersterk salesproces tijdens corona

Hoe houd je je sales-doelen scherp terwijl veel mensen thuiswerken? Benut de kracht van van deadlines in ‘Waves’ van 6...

clock 2,5 min

MT500 top bedrijven 2020

MT500 editie 2020: dit zijn de 500 bedrijven met de beste reputatie

Welk bedrijf in Nederland heeft de beste reputatie bij zijn 'peers'? Elk jaar vraagt MT duizenden ondernemers, managers en bestuurders...

clock 4,5 min

i.s.m. Achmea
Achmea Voorzitter van de Raad van Bestuur Willem van Duin

Achmea heeft een maatschappelijke missie

Als verzekeraar met een ‘springlevende coöperatieve identiteit’ draagt Achmea bij aan een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Voor iedereen. Voorzitter...

clock 3,5 min

Partnerartikelen

i.s.m. Alphabet
Alphabet CEO Christel Reynaerts

Vol vertrouwen naar het nieuwe normaal

Wat doe je als leasemaatschappij tijdens een pandemie? Voor Alphabet blijkt de bedrijfsstrategie in tijden van corona prima bruikbaar. “Wij...

clock 3 min

i.s.m. CSU Groep BV
CSU Esmée Ficheroux

Innovatieve kracht, ook in coronatijd

De coronacrisis bracht het ondernemende en oplossingsgerichte DNA van familiebedrijf CSU extra naar boven. Bij de heropstart kreeg de schoonmaker...

clock 3 min

i.s.m. Dura Vermeer
Dura Vermeer CEO Job Dura

Dura Vermeer is stabiel baken in woelige baren

Wanneer je honderdvijfenzestig jaar bestaat, zijn er nog maar weinig zaken die je van de wijs brengen. Stabiliteit is de...

clock 3 min

i.s.m. Kadaster
Het Kadaster Marjolein Jansen en Frank Tierolff

Het Kadaster is datagericht, maatschappelijk en gedreven

Het Kadaster is een uniek publiek lichaam, want enig in zijn soort. Ook uniek omdat het Kadaster in het MT500-onderzoek...

clock 3 min

i.s.m. Hot ITem
Hot Item commercieel directeur Rob Honing

Doelen behalen met slim datagebruik

Duurzaamheid, CO2-reductie, verantwoord bouwen en Nederland helpen om de klimaatdoelstellingen te behalen. Ondernemers, de overheid en toezichthouders beseffen het belang...

clock 2,5 min

i.s.m. Auping
Koninklijke Auping Jan-Joost Bosman en Ine Stultjens

Een merk om van te houden

Koninklijke Auping is getransformeerd van beddenbouwer in een bedrijf gericht op klantbeleving en de wereld om hen heen. De productie...

clock 3 min

i.s.m. KwikFit
Kwikfit Directeur Pieter Bikker

Elektrische auto is kans voor mvo fastfitter

De snelle opkomst van de elektrische auto biedt KwikFit het komende decennium kansen. De aloude fastfitaanpak sluit namelijk mooi aan...

clock 3 min

i.s.m. Makro
Makro CEO Paulo Peereboom

Groothandel kan ook groots veranderen

Makro Nederland wordt bijzonder gewaardeerd door klanten, personeel en leveranciers, getuige een MT500-toppositie voor groothandels. Dat was twee jaar geleden...

clock 3 min

i.s.m. Technische Unie
Technische Unie CEO Jan Ferwerda

Circulair ondernemen is onderuitgaan

Onze weggooicultuur is aan vervanging toe. De afvalberg groeit en grondstoffen raken uitgeput. De natuur is een kringloop, zonder afval....

clock 3 min

i.s.m. Zilveren Kruis
Jan-Willem Evers, directeur Commercie bij Zilveren Kruis

‘Van voeding en bewegen tot omgeving en bedrijfscultuur: alles telt mee voor gezondheid’

Als partner van werkend Nederland brengt Zilveren Kruis gezondheid dichterbij voor honderden organisaties. De buitengewone coronaperiode benadrukt als nooit tevoren...

clock 3 min

i.s.m. ALD Automotive
ALD Automotive CEO Jeroen Kruisweg,

‘We geven realtime inzicht in de huidige mobiliteitsregeling en hoe je doelen realiseert’

Hoe we van A naar B gaan, hangt steeds meer af van de beschikbaarheid van de juiste informatie in combinatie...

clock 1,5 min

i.s.m. Eneco
Frank van Rees, Directeur Eneco Zakelijk

Samen voor een duurzaam Nederland

De energietransitie biedt kansen. Wij helpen de zakelijke markt omschakelen naar slimmer, schoner en duurzamer op een wijze die past...

clock 1,5 min

i.s.m. Holland Casino
Holland Casino CEO Erwin van Lambaart

Verantwoord spelen, in alle omstandigheden

Na gedwongen sluiting als gevolg van de coronamaatregelen in het voorjaar heeft Holland Casino hard gewerkt aan heropening. Gasten zijn...

clock 1,5 min

i.s.m. KPN
Erno Doorenspleet van KPN Security

Security is elkaar slimmer maken

Hackers richten zich in toenemende mate op de verstoring van vitale bedrijfsprocessen, zo stelt Erno Doorenspleet van KPN Security vast....

clock 1,5 min

i.s.m. Nedap
Ruben Wegman CEO Nedap

‘We doen gewoon echt gave dingen’

Van koeien en deuren tot gebouwen en winkelartikelen. Door digitale representaties te ontwikkelen, creëert Nedap waardevolle oplossingen voor verschillende markten....

clock 1,5 min

i.s.m. TUI
Arjan Kers, General Manager TUI Nederland

Service met een smile

De focus naar de toekomst is om TUI efficiënter, digitaler en robuuster te maken, aldus Arjan Kers, General Manager TUI...

clock 1,5 min

i.s.m. Alfa Accountants en Adviseurs
relatiemanager Robert Berendsen Alfa Accountants en Manon Berendsen

Goed werkgeverschap door de ogen van Alfa Accountants en adviseurs

Voor de één is het nog vooruitstrevend, voor de ander al jaren goed werkgeverschap. “Menselijkheid en betrokkenheid: het klinkt zo...

clock 1 min

i.s.m. Amsterdam UMC
Hans Romijn en Chris Polman Amsterdam UMC

Grootste zorgfusie geslaagd

Met slechts twee jaar op de teller en nu al zo’n hoge naamsbekendheid voor Amsterdam UMC: volgens bestuursvoorzitters Hans Romijn...

clock 1 min