Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

reputatie verhalen

Reputation Talks: Waarom NS zijn president-directeur aan een molen vastbond

De nieuwe serie Reputation Talks gaat op zoek naar lessen van koplopers uit de MT500, dé ranglijst van bedrijven met...

clock 1 min

Coronacrisis? De bedrijven uit de MT500 houden hun reputatie recht overeind, met ASML voorop

Ook in een crisis zonder weerga hielden grote Nederlandse bedrijven het vertrouwen van hun zakelijke klanten. Dat bewijst de MT500,...

clock 3,5 min

groei startups investering

5 marketingtactieken om je startup een boost te geven

Heb je als startup een nieuwe klant in het vizier, dan wil je die zo goed mogelijk laten zien wat...

clock 3,5 min

Data storytelling: zo geef je data weer in verhalende vorm

Als iets duidelijk is geworden in 2020, dan is het wel dat data onmisbaar zijn. Niet alleen data over het...

clock 3 min

CRM webs

Checklist CRM: vermijd déze zes struikelblokken

Wie de groei en klanttevredenheid van haar onderneming wil waarborgen, verfijnt zijn digitale strategie met een geolied CRM-platform. Maar hoe...

clock 3,5 min

online datingsites betalen betaalstrategie

Betalen met liefde: op deze datingsites staat de klantervaring voorop

Online daten? Miljoenen Nederlanders doen het. De ondernemers van e-Matching en MatchMedia vertellen over hun klantvriendelijke aanpak: 'we hopen we...

clock 3 min

daan van renselaar stella fietsen

Stella-oprichter Daan van Renselaar stapt (bijna) nooit van de pedalen

Ook met een groot bedrijf kun je snel gaan, zegt Daan van Renselaar tien jaar na de start van zijn...

clock 5,5 min

Dit zijn de huidige trends in marketingland

Zo veel doelgroepen, zo veel manieren om ze te bereiken. Maar met welke tools behaal je het meeste succes? En...

clock 3,5 min

Het megasucces van Walt Disney in vijf lessen

Het succes en de positie van Disney is iets wat ieder bedrijf, hoe klein of groot ook, als voorbeeld kan...

clock 5 min

customer experience

Steven van Belleghem: ‘De nieuwe marketeer is een friction hunter’

Nu we de gouden eeuw van digital naderen, is het van levensbelang om de tijd die een klant aan je...

clock 3 min

Nora Kaijser

5 tactieken voor een effectieve marktbenadering

Een goede balans tussen product en marktbenadering vergroot de groeikansen van je bedrijf. Columnist Nora Kaijser deelt vijf manieren om...

clock 4 min

Structureel bouwen aan je merk met goede content

Marketeers denken nog vaak in campagneperiodes. In een korte periode stevig adverteren om zoveel mogelijk leads te halen. In de...

clock 4 min

achteraf betalen

Achteraf betalen? Wen er maar aan

Steeds meer klanten betalen hun online aankopen achteraf. Maar veel bedrijven hebben hierover nog hun twijfels. Niet nodig, zeggen aanbieders...

clock 5 min

Waarom technologie je sterkste salespersoon moet zijn

Waarom technologie je sterkste salespersoon moet zijn

Technologie maakt marketing persoonlijker, sales efficiënter en customer support beter. Benut daarom de digitale sporen die klanten achterlaten. Ze verbeteren...

clock 3 min

Onderzoek top ABN Amro levert hoe dan ook reputatieschade op

Het OM onderzoekt of drie voormalige bestuurders van ABN Amro, waaronder oud-topman Gerrit Zalm, hun werk wel goed deden. Ook...

clock 4 min

Kies de juiste strategische opties met het Strategic Bets Framework

Met het Strategic Bets Framework kies je de juiste strategische opties in een onzekere wereld.

clock 3,5 min

Hans Duijf

Mister experience economy Hans Duijf (73) is nog lang niet klaar

Nog voor het bestond, wekte rasondernemer Hans Duijf met Pasta e Basta het begrip experience economy tot leven. ‘Ik creëer...

clock 3,5 min

Storytelling scripts

Overtuig sneller en beter met Storytelling Scripts

Wat voor verhalen kan ik vertellen om mensen te overtuigen?

clock 3,5 min

Partnerartikelen

Girav lange t-shirts goede branding is belangrijk

Waarom een goede branding zo belangrijk is voor je merk

Een goede branding is cruciaal voor de merkbeleving. Sla de betaalstraat daarbij vooral niet over. ‘Een consequente huisstijl voorkomt dat...

clock 3 min

Fabienne Chapot: modevrouw, oprichter en eigenaar van accessoirelabel Fab en kledinglijn Fabienne Chapot,

Zo maakte Fabienne Chapot haar modemerk groot

Fabienne Chapot bouwde het accessoire-merk Fab uit tot een volwaardig modemerk onder eigen naam dat in vele landen verkrijgbaar is....

clock 2,5 min

Neuromarketing in de betaalmarkt: zo betalen klanten (onbewust) graag de rekening

Betalen doet letterlijk pijn, blijkt uit onderzoek. Hoe kun je de checkout aangenamer maken? Neuromarketeer Tim Zuidgeest onderzoekt hoe onze...

clock 4,5 min

Deze marketinglessen kun je leren van audio-app Clubhouse

Clubhouse explodeert: iedereen móet erbij zijn en wil toegang tot de sociale audio-app. Welke marketinglessen kun je leren van de...

clock 3,5 min

Marcel Landeweerd Webwinkelkeur conversie verhogen

10 trends in conversieverhoging: dít wordt in 2021 nog belangrijker

Een zo hoog mogelijke conversie: daarom draait het bij webwinkels. Wat zijn de laatste trends en ontwikkelingen op dit vlak?...

clock 3,5 min

Onderzoek: Corona versterkt reputatie grote bedrijven – maar niet overal

Wat doet de coronacrisis met je merk? In de VS is het vertrouwen in de grootste bedrijven erdoor gestegen, bleek...

clock 3 min

Wat Apple, Amazon en Microsoft je leren over hun reputatie als betrouwbaar B2B-merk

Welke merken worden door zakelijke gebruikers het meest vertrouwd? In een Amerikaans onderzoek staan Amazon, Apple en Microsoft aan de...

clock 3,5 min

Corona

Zo maak je je reputatie waar tijdens corona

Afgelopen voorjaar trokken bedrijven veel aandacht met de manier waarop ze hun zakelijke klanten hielpen. De beste bedrijven houden dat...

clock 3,5 min

Greenwashing Shell

Het merk Shell krijgt een klap door corona, Douwe Egberts juist een push

Ook het merk Shell krijgt klappen, maar Douwe Egberts wint juist aan kracht tijdens corona

clock 2,5 min

purpose

Deze 3 fouten dwarsbomen de purpose activiteiten van je organisatie

Voorkom dat purpose niet meer is dan een sexy slogan op een T-shirt. Maak niet dezelfde fouten als andere organisaties.

clock 3 min

fans

Zo zorg je voor een hogere NPS-score (en meer tevreden klanten)

Hoe zorg je dat klanten zo enthousiast zijn dat ze jouw bedrijf op eigen houtje aanbevelen bij anderen? Een goed...

clock 6 min

Lennard van Eijsden feyenoord

Hoe Feyenoord zijn supporters ontzorgt op ticketgebied

Gebruiksgemak voor de supporter én een vlekkeloze ticketverkoop: ticketingplatform Tymes4 werd specifiek ontwikkeld voor clubs in het betaald voetbal. Feyenoord...

clock 4 min

advertentie

Hoe zet je je advertentiegeld het slimst in als ondernemer?

Je kunt je advertentie-euro’s maar één keer uitgeven, dus waar zet je op in: online, tv, radio of print? Wees...

clock 1 min

online marktplaats betaalstrategie

Dit is de ideale betaalstrategie voor een online marktplaats

Het aantal online marktplaatsen neemt snel toe. De betaalinfrastructuur voor zo’n online marktplaats is complexer dan bij een ‘gewone’ webshop....

clock 3,5 min

i.s.m. Auping

Corona gaf online bij Auping een push, en de beddenwinkeliers vinden dat prima (podcast)

Bij Koninklijke Auping blijkt corona een aanjager voor de online verkoop. En de winkeliers? Die profiteren mee, zegt topman Jan-Joost...

clock 3,5 min

Zo zorg je voor een ijzersterk salesproces tijdens corona

Hoe houd je je sales-doelen scherp terwijl veel mensen thuiswerken? Benut de kracht van van deadlines in ‘Waves’ van 6...

clock 2,5 min

MT500 top bedrijven 2020

MT500 editie 2020: dit zijn de 500 bedrijven met de beste reputatie

Welk bedrijf in Nederland heeft de beste reputatie bij zijn 'peers'? Elk jaar vraagt MT duizenden ondernemers, managers en bestuurders...

clock 4,5 min

i.s.m. Achmea
Achmea Voorzitter van de Raad van Bestuur Willem van Duin

Achmea heeft een maatschappelijke missie

Als verzekeraar met een ‘springlevende coöperatieve identiteit’ draagt Achmea bij aan een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Voor iedereen. Voorzitter...

clock 3,5 min