Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

marketing tips startups Bohemian birds

19 marketingtips voor startups

Hoe haal je het maximale uit je marketingbudget? Jasper Mutsaerts vertelt hoe hij met zijn startup Bohemian Birds in korte tijd...

clock 3,5 min

i.s.m. Traffic Builders
Een verplichte verandering met grote gevolgen: de ‘Cookieless Era’

Waarom het ‘cookieless era’ online marketing ingrijpend verandert

Vanaf 2022 is een deel van de internet-cookies onbruikbaar, waardoor de wereld van de online marketing ingrijpend verandert. ‘Het is...

clock 5 min

gouden regel persbericht

Tien gouden regels voor persberichten

Een belangrijk moment voor elke ondernemer: het persbericht over je nieuwe bedrijf, dienst of product kan de deur uit. Maar...

clock 5,5 min

Drie leidende CRM platform-oplossingen die je helpen groeien

Wie wil groeien, kiest voor een crm-platform dat meebeweegt. Maar belangrijker is dat je een systeem kiest wat ervoor zorgt...

clock 2,5 min

9 manieren van B2B leadgeneratie

9 manieren van B2B-leadgeneratie

Je wilt in contact komen met klanten en weten waar hun behoefte en ‘pijn’ zit, zodat je ze kunt helpen...

clock 3 min

Eric Idema ondernemer EasToys

Eric Idema (EasyToys) zag al vroeg een kans in online verkoop seksspeeltjes

Door de opkomst van online winkelen kregen stenen erotiekwinkels het moeilijk. Eric Idema van EasyToys had al in 2007 door...

clock 4 min

Hoe Lokaal Ideaal winkelier en consument bij elkaar brengt

Lokaal Ideaal is een nieuw initiatief dat lokale winkeliers en consumenten online samenbrengt. 'In technische en organisatorische zin komt er...

clock 3,5 min

Slimme marketing van Ciphix: een recruitmentbureau voor… softwarerobots?

De jonge ondernemers van Ciphix komen met iets nieuws: ze verpakken hun software als digitale medewerkers die je werft via...

clock 3,5 min

6 tips om de site van jouw startup persvriendelijker te maken

Welke ondernemer wil nou niet in de media komen met zijn of haar startup? Toch lukt het maar een enkeling....

clock 2 min

Van frustreren naar faciliteren: zo deal je met een lappendeken van software

Veel bedrijven beschikken over een lappendeken aan software en softwaresystemen die in het beste geval met elkaar praten. Historisch gezien...

clock 3,5 min

BenBits wil de snoepmarkt op zijn kop zetten met plasticvrije kauwgom

In de jaren zeventig zette BenBits de toon door met suikervrije kauwgom te komen. Nu wil het merk dat kunstje...

clock 3,5 min

Zo maakt realtime data het verschil in klantenbinding

Zo maakt realtime data het verschil in klantenbinding

Het is makkelijker om je klanten te verleiden gewapend met verfijnde inzichten in hun koopgedrag. Hoe meer inzicht in realtime...

clock 3,5 min

allard droste

Help, de aspergeschilmachine is stuk, haal een manager erbij!

Allard Droste is verbaasd als hij in een boerderijwinkel op een glanzende aspergeschilmachine stuit. Maar als die dienst weigert, slaat...

clock 4 min

Zo verleidt VI abonnees voor print én online

VI is het langstlopende voetbaltijdschrift van Nederland, het eerste VI-magazine werd al in 1965 gedrukt. En ook nu is het...

clock 3 min

Robert Cialdini: ‘Leiders die ons verkeerd informeren moeten we aan de schandpaal nagelen’

Beslissingen nemen is nog nooit zo moeilijk geweest. In de overweldigende hoeveelheid informatie vallen fakenieuws en misleiding niet altijd op....

clock 5,5 min

reputatie talk 2

Reputation Talks 2: ‘We hebben secretaresses met een groter bedrijfsaandeel dan sommige directieleden’

Medewerkers zijn de belangrijkste ambassadeurs, zeggen we elkaar vaak braaf na. Maar hoe voeg je de daad bij het woord?...

clock 2 min

i.s.m. Pay.

Klantgerichtheid en innovatie: de dubbelbaans snelweg naar succes

Na een zware coronaperiode is het nu tijd om vooruit te kijken. Hoe kom je sterk terug en bouw je...

clock 3,5 min

Dit is waarom jij als ondernemer straks niet meer zonder identityservices kan

Hoe goed ken jij je klant écht? Iedere consument kan bij je inloggen onder een valse naam en met een...

clock 3 min

Partnerartikelen

reputatie verhalen

Reputation Talks: Waarom NS zijn president-directeur aan een molen vastbond

De nieuwe serie Reputation Talks gaat op zoek naar lessen van koplopers uit de MT500, dé ranglijst van bedrijven met...

clock 1 min

Coronacrisis? De bedrijven uit de MT500 houden hun reputatie recht overeind, met ASML voorop

Ook in een crisis zonder weerga hielden grote Nederlandse bedrijven het vertrouwen van hun zakelijke klanten. Dat bewijst de MT500,...

clock 3,5 min

groei startups investering

5 marketingtactieken om je startup een boost te geven

Heb je als startup een nieuwe klant in het vizier, dan wil je die zo goed mogelijk laten zien wat...

clock 3,5 min

Data storytelling: zo geef je data weer in verhalende vorm

Als iets duidelijk is geworden in 2020, dan is het wel dat data onmisbaar zijn. Niet alleen data over het...

clock 3 min

CRM webs

Checklist CRM: vermijd déze zes struikelblokken

Wie de groei en klanttevredenheid van haar onderneming wil waarborgen, verfijnt zijn digitale strategie met een geolied CRM-platform. Maar hoe...

clock 3,5 min

online datingsites betalen betaalstrategie

Betalen met liefde: op deze datingsites staat de klantervaring voorop

Online daten? Miljoenen Nederlanders doen het. De ondernemers van e-Matching en MatchMedia vertellen over hun klantvriendelijke aanpak: 'we hopen we...

clock 3 min

daan van renselaar stella fietsen

Stella-oprichter Daan van Renselaar stapt (bijna) nooit van de pedalen

Ook met een groot bedrijf kun je snel gaan, zegt Daan van Renselaar tien jaar na de start van zijn...

clock 5,5 min

Dit zijn de huidige trends in marketingland

Zo veel doelgroepen, zo veel manieren om ze te bereiken. Maar met welke tools behaal je het meeste succes? En...

clock 3,5 min

Het megasucces van Walt Disney in vijf lessen

Het succes en de positie van Disney is iets wat ieder bedrijf, hoe klein of groot ook, als voorbeeld kan...

clock 5 min

customer experience

Steven van Belleghem: ‘De nieuwe marketeer is een friction hunter’

Nu we de gouden eeuw van digital naderen, is het van levensbelang om de tijd die een klant aan je...

clock 3 min

Nora Kaijser

5 tactieken voor een effectieve marktbenadering

Een goede balans tussen product en marktbenadering vergroot de groeikansen van je bedrijf. Columnist Nora Kaijser deelt vijf manieren om...

clock 4 min

Structureel bouwen aan je merk met goede content

Marketeers denken nog vaak in campagneperiodes. In een korte periode stevig adverteren om zoveel mogelijk leads te halen. In de...

clock 4 min

achteraf betalen

Achteraf betalen? Wen er maar aan

Steeds meer klanten betalen hun online aankopen achteraf. Maar veel bedrijven hebben hierover nog hun twijfels. Niet nodig, zeggen aanbieders...

clock 5 min

Waarom technologie je sterkste salespersoon moet zijn

Waarom technologie je sterkste salespersoon moet zijn

Technologie maakt marketing persoonlijker, sales efficiënter en customer support beter. Benut daarom de digitale sporen die klanten achterlaten. Ze verbeteren...

clock 3 min

Onderzoek top ABN Amro levert hoe dan ook reputatieschade op

Het OM onderzoekt of drie voormalige bestuurders van ABN Amro, waaronder oud-topman Gerrit Zalm, hun werk wel goed deden. Ook...

clock 4 min

Kies de juiste strategische opties met het Strategic Bets Framework

Met het Strategic Bets Framework kies je de juiste strategische opties in een onzekere wereld.

clock 3,5 min

Hans Duijf

Mister experience economy Hans Duijf (73) is nog lang niet klaar

Nog voor het bestond, wekte rasondernemer Hans Duijf met Pasta e Basta het begrip experience economy tot leven. ‘Ik creëer...

clock 3,5 min

Storytelling scripts

Overtuig sneller en beter met Storytelling Scripts

Wat voor verhalen kan ik vertellen om mensen te overtuigen?

clock 3,5 min