Reputation talks
Authenticiteit. Het woord wordt te pas en te onpas gebruikt, maar het is ó zo belangrijk voor de reputatie van je bedrijf. Hoe geef je daar nu op een goede manier invulling aan? Het is één van de thema’s die aan bod komt in de eerste aflevering van de nieuwe videoserie Reputation Talks.
In deze serie gaat Remy Gieling in gesprek met van koplopers uit de MT500. In de eerste aflevering schuiven aan: directeur communicatie Iris Reshef van NS en Nicolette van der Heide, manager marketing en communicatie bij Sogeti.
Zelfrelativerend
Hoe NS en Sogeti authenticiteit verbinden met hun communicatiestrategie? Bij NS lopen er bijvoorbeeld goede woordvoerders rond, maar liever wordt voor een nieuwsitem in het journaal een machinist voor de camera gezet. ‘Die steekt niet een heel corporate verhaal af, maar vertelt precies zoals hij of zij het ziet’, zegt Reshef. ‘Het is zelfrelativerend en echt.’
Ook Sogeti laat het liefst de mensen die met de poten in de klei staan aan het woord. ‘Zoals NS de machinist aan het woord laat, is dat bij ons de Java- of Cloud-specialist. En het liefst in combinatie met de klant’, zegt Van der Heide. ‘Je collega’s zijn je beste ambassadeurs, dat moet je omarmen. Het is bovendien een mooi wapen in het gevecht om talent.’
Nieuwsgierig naar meer? Andere topics zijn onder meer:
- Groeiende medewerkerstevredenheid tijdens corona
- Communiceren over duurzaamheid
- Klantcontact op gedwongen afstand
- En waarom bond NS zijn president directeur aan de wieken van een molen?
Naar de resultaten van het MT500-onderzoek