Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Partners

klantvriendelijk betaalgedrag snel betaald krijgen

Betaalstrategie

Klantvriendelijk zijn én sneller je geld krijgen? 5 tips

Debiteurenbeheer is vaak gericht op de klant snel laten betalen. Maar met een te agressieve benadering raak je de klant...

clock 4 min

Waar was ook alweer dat overzicht van dat ene project opgeslagen? Na ruim twintig minuten en het openen van verschillende documenten die je niet zocht, heb je het dan eindelijk gevonden. Kan dat niet sneller en eenvoudiger? Een bestandsstructuur waarin documenten en mappen duidelijke, systematische en logische namen hebben, bieden een organisatie meer kans op succes, groei en stabiliteit. Veel bedrijven willen daar wel aan, maar weten niet goed waar te beginnen. In de meeste gevallen omdat ze al een enorme berg bestanden hebben die ze niet allemaal opnieuw van een nieuwe bestandsnaam willen voorzien. Dat hoeft ook niet, maar je zult ergens moeten beginnen. De start van een nieuw (fiscaal) jaar, een nieuw project of een nieuw team zijn prima momenten om te beginnen met een nieuwe structuur en nieuwe bestandsnamen. Het doel is om een structuur te bedenken die eenvoudig en begrijpelijk is zodat iedereen het snapt en gaat gebruiken. Maak het niet te moeilijk, maar zorg er wel voor dat er voldoende informatie in de naam staat. Zo worden ze duidelijk georganiseerd en zijn ze makkelijk te vinden zijn. We geven een aantal tips. 1. Begin bestandsnamen met een datum
 Een van de belangrijkste zaken voor een bestandsnaam is de datum. Dat zorgt ervoor dat bestanden automatisch op chronologische volgorde worden weergegeven in de map. Bovendien is dit een manier om unieke bestandsnamen te creëren, zodat niet per ongeluk een factuur uit 2014 wordt verward met eenzelfde factuur uit 2017. Dit is natuurlijk niet van toepassing wanneer je werkt met een samenwerkingstool zoals Dropbox of GoogleDocs. Dan is, afhankelijk van de inhoud, de datum niet relevant. 2. Neem een classificatie van het soort document op
 Het lijkt een open deur om in de naam van een factuur de aanduiding ‘factuur’ op te nemen, maar bij het terugzoeken van documenten, scheelt het aanzienlijk in tijd. Alle documenten met de aanduiding ‘contract’, ‘offerte’ of iets anders, vallen dan namelijk direct af. Het is ook handig om de naam – of een afkorting ervan – van de betreffende klant, leverancier, prospect of partner in het bestand op te nemen. IT-journalist James Marshall geeft op ThoughtCo de tip om goed na te denken over de volgorde van de verschillende elementen. “Het helpt je niet differentiëren, maar biedt wel orde bij het zoeken.” 3. Beschrijf zo goed mogelijk de inhoud van het bestand
 Met omschrijvingen waaruit blijkt wat de inhoud is van een document voorkom je dat onnodig bestanden worden geopend om te kijken wat er nou eigenlijk in staat. Wees zo duidelijk mogelijk. Advocaat David Sparks adviseert op MacWorld om bestandsnamen te maken die je zelfs snapt als je dronken of seniel bent. 4. Gebruik geen hoofdletters of speciale tekens
 Letters en cijfers kunnen prima worden gebruikt in bestandsnamen, maar over het algemeen hebben computers wat meer moeite om bepaalde karakters en symbolen te verwerken. Spaties kun je wel gebruiken, maar als je dat niet wilt, dan zijn underscores of verbindingsstreepjes een heel goed alternatief. Die worden sowieso gebruikt op het internet en websites. Als het gaat om documenten die bedoeld zijn voor het internet, kun je overwegen om je bestanden namen te geven die al geschikt zijn voor het web. Het gebruik van louter ‘kleine’ letters en geen hoofdletters heeft te maken met consistentie. Een map waar deze twee door elkaar worden gebruikt, oogt heel rommelig. En het oog wil immers ook wat. 5. Maak bestandsnamen scanbaar
 Als je een map opent moet het meteen duidelijk zijn welke bestanden daar staan, zonder ze te hoeven openen. Dat betekent dat je voor het kiezen van de juiste bestandsnaam moet weten wat de belangrijkste informatie in ieder document is. Wees zo specifiek mogelijk, zonder ellenlange bestandsnamen te verzinnen. Kies dus heldere en duidelijke namen. Zodat ook je collega’s direct bij het juiste bestand kunnen zonder dat ze allerlei documenten hoeven te openen. 6. Weet hoe de rest van het bedrijf met informatie omgaat
 Om een solide structuur te kiezen, is het noodzakelijk om te weten hoe iedere afdeling met informatie omgaat. Met welke criteria zoeken zij naar documenten? Die kennis is noodzakelijk om de elementen voor een structuur te bepalen. Als bestandsnamen beginnen met een datum, is het slim om af te stemmen welke datum dit is. Is dit bijvoorbeeld de datum wanneer een factuur ontvangen is, of wanneer het werk is begonnen of juist afgerond? 7. Gebruik versienummers
 Om in één oogopslag inzicht te krijgen in de verschillende versies van een document, gebruik je versienummers. Probeer de versie ‘final’ of ‘def’ te vermijden. De praktijk leert dat een document vrijwel nooit ‘af’ is, maar dat er altijd wel weer een aanpassing of update op plaatsvindt. Blijf de versies gewoon doornummeren en je ziet direct welk nummer het meest recent is. Sommige samenwerkingstools bieden versiebeheer waarin dit automatisch gebeurt. Het zelf toevoegen van versienummers wordt daarmee overbodig. Bedenk je eens hoeveel productiever een organisatie kan zijn als iedereen weet welke informatie een document bevat nog voordat ze het hebben geopend. Om nog maar te zwijgen van de hoeveelheid tijd die wordt bespaard met zoeken naar bestanden. Wat te doen met alle documenten en mappen die nog niet in de nieuwe structuur zitten? Daar is een vrij eenvoudige oplossing voor. Maak jaarmappen en stop daar alles in. Dat biedt een opgeruimd overzicht en motiveert je om direct te beginnen met de nieuwe structuur.

Management

Digitaal samenwerken: 7 tips voor een betere naamgeving van je bestanden

Wil je als bedrijf succesvol zijn, dan is efficiënt digitaal samenwerken een must. Met duidelijke bestandsnamen bespaar je veel tijd,...

clock 4 min

Management

Wat doe je als je ex-medewerker je bedrijf terroriseert? Deze ondernemer deelt haar ervaring

Tessa Rijn van Taskhero raakte verwikkeld in een conflict met een medewerker nadat die er zelf voor had gekozen op...

clock 2,5 min

Marketing

Stoppen met social media: zo bereik je offline klanten

Social media, het lijkt wel de enige manier om (online) bereik te krijgen. Tegelijkertijd zitten veel oudere mensen niet op...

clock 2,5 min

byod buitenkans of bedreiging

Management

Heb je als bedrijf wel baat bij Bring Your Own Device?

Even de werkmail checken op je telefoon of die gegevens bijwerken op de privétablet. Maar of zo’n Bring Your Own...

clock 1,5 min

Management

6 redenen om vandaag nog naar je algemene voorwaarden te kijken

Algemene voorwaarden zijn niet verplicht. Toch is het ontzettend belangrijk dat je ze hebt én dat ze actueel zijn. Lees...

clock 3,5 min

lean leiderschap

Performance verbeteren

Daarom wil jij ook overstappen op lean leiderschap

Lean teams zijn bezig hun werkprocessen continu te verbeteren. Om dat te laten slagen, moet je als manager kritisch naar...

clock 4 min

Marketing

Waarom je nooit een Like &Win-actie op Facebook moet organiseren

Een Like &Win-actie op Facebook lijkt dé manier om meer aandacht te krijgen en aan meer likes te komen. Toch...

clock 3,5 min

Subscription economy droom cfo

Betaalstrategie

Voorkom dat de droom van elke cfo een nachtmerrie wordt

De Subscription Economy draait op volle toeren. Steeds meer bedrijven verkopen hun diensten en producten via een abonnement. Dat gaat...

clock 4,5 min

In een efficiënte organisatie werken mensen zonder stress of frustratie en zonder tijdsverlies. Wil je jouw organisatie ook efficiënter inrichten? Zorg dan dat je zoveel mogelijk frustratie weg neemt. De eerste stap naar dit doel is het opzetten van een gestructureerd document management systeem. Document management is het proces van omgaan met documenten zodat ze eenvoudig kunnen worden gemaakt, gedeeld, opgeslagen en teruggevonden. De zoekterm ‘document management’ in Google levert talloze resultaten waarin software-oplossingen worden aangeboden. Toch is het ook zonder zo’n oplossing mogelijk om een basis document management systeem in te richten waardoor het bedrijf op een gestructureerde wijze met bestanden omgaat. Maak een document managementplan De eerste stap is het opstellen van een plan waarin de structuur wordt bepaald voor het aanmaken, gebruiken en opslaan van documenten. Het is belangrijk dat iedereen in de organisatie op de hoogte is van de structuur en die ook gebruikt. Niet alleen wordt hierin opgenomen waar documenten worden opgeslagen, maar ook hoe het bestand moet worden genoemd. Voer het stap voor stap in Het kan nogal overweldigend zijn om alle bestaande documenten in de nieuwe structuur te gieten. Natuurlijk kost het tijd om documenten op de juiste plek en met de juiste metadata op te slaan, maar de investering in tijd die er nu in gaat zitten, betaalt zich terug als documenten straks eenvoudig en snel zijn terug te vinden. Het is onnodig om alle documenten direct in het systeem te krijgen, begin ergens en breidt stap voor stap uit. Gebruik het systeem Een document management systeem is geen op zichzelf staande tool, het is een systeem. En dat systeem moet naadloos samenwerken met verschillende omgevingen en fases van de levenscyclus van een document. Zorg dat het geïntegreerd wordt in de overige systemen binnen de organisatie. De mogelijkheid om informatie te integreren of te delen via verschillende APIs is de sleutel tot het reduceren van fouten en dubbele data-invoer. Susan Ward, expert op het gebied van document management, schrijft op website The Balance dat onderzoek van Xerox Canada liet zien dat mkb’ers en managers in dat land zo’n 2.500 euro kwijt zijn aan het beheren en opslaan van documenten en dat het gemiddeld een uur per dag kost om deze documenten weer op te zoeken. Door deze simpele tips toe te passen, kunnen bedrijven besparen op deze tijd en kosten. Houd documenten op één plek Maak mappen met een logische hiërarchie Maak submappen als dat nodig is Volg de afspraken omtrent naamgeving van documenten Sla documenten zoveel mogelijk direct opRuim regelmatig oude en niet meer relevante documenten op Maak regelmatig back-ups Met een helder document management systeem dat door iedereen in de organisatie gebruikt kan worden, kunnen organisaties veel tijd winnen bij het terugvinden van documenten. Dit is niet alleen efficiënt en productief voor de organisatie zelf, ook klanten en partners merken dat hun gegevens snel gevonden zijn als ze contact opnemen. En dat komt het imago van de organisatie weer ten goede.

Persoonlijk Leiderschap

Zo houd je overzicht op al je documenten

Een van de meest frustrerende en tijdrovende zaken is het zoeken naar documenten. Het veroorzaakt stress en vertraagt, wat uiteindelijk...

clock 2 min

Management

Deze ondernemer stond plots lijnrecht tegenover zijn onderaannemer

Wat als de onderaannemer met wie je zakendoet zijn afspraken niet nakomt? Bij de Anton Groep hebben ze daar ervaring...

clock 3,5 min

Marketing

Webcare: wat kun je leren van de grote jongens

Webcare is niet alleen goed voor de klantenbinding, het kan ook cruciaal zijn voor jouw imago. Daarom tuigen steeds meer...

clock 3 min

Samsung Knox

Management

Deze 9 Samsung Knox-features blijven veiligheidsrisico’s de baas

Smartphones bieden de flexibiliteit waar medewerkers om vragen. Maar verlies de beveiliging van je toestel niet uit het oog. Ontdek...

clock 2 min

Steeds meer bedrijven organiseren zich in de vorm van een netwerk; ING werkt in tribes (projectgroepen waarin verschillende expertises samenkomen), financieel dienstverlener Finext is zelfsturend en heeft geen managers, en ook thuiszorgorganisatie Buurtzorg met de zelforganiserende teams groeit hard. De netwerkorganisatie lijkt de oplossing voor bedrijven om succesvol te worden. Toch geldt dat niet altijd. “Een netwerkorganisatie is een organisatie die gevormd wordt rond een project of activiteit en daarna ook weer uit elkaar valt. Een consultancyorganisatie is ook een voorbeeld van een netwerkorganisatie. Mensen met verschillende expertises werken samen aan een opdracht en daarna valt het weer uit elkaar”, zegt directeur Lianne Hamstra van adviesbureau Hamstra & Partners. Partner en adviseur Edwin Kaats van Commoneye vergelijkt een netwerkorganisatie met een doos legoblokjes. ‘De opgave of uitdaging staat centraal, en steeds weer in een andere samenstelling wordt aan die opgave gewerkt. Deze organisaties zijn sneller, en meer gefocust op de opgave. Dat is winst ten opzichte van traditionele bureaucratieën.’ Meer autonomie voor de werknemer Autonomie is een belangrijke reden voor Finext om voor deze organisatievorm te kiezen. Volgens Finexter Alexander Berkhoff komen werknemers beter tot hun recht als ze meer autonomie krijgen. In een interview met MVO Nederland zegt hij: ‘In klassieke organisaties wordt vaak maar een klein deel van de competenties van werknemers benut. Maar in hun privéleven regelen ze gewoon alles wat nodig is zelf. Waarom krijgen ze op hun werk niet dezelfde verantwoordelijkheid?’ Werknemers autonomie geven, dat hoeft niet geregeld te worden via een netwerkstructuur, zegt Hamstra. ‘Dat is ook in een traditionele organisatie goed te regelen, denk bijvoorbeeld aan de meteropnemer die bij een klant op bezoek komt en zelf zijn rooster mag bepalen. Deze werknemer heeft veel autonomie, maar werkt in een hiërarchische organisatie. Autonomie geef je een organisatie door op output te managen en niet op controle.’ Organisatie wordt wendbaarder Meer flexibiliteit is een andere reden om te kiezen voor deze organisatievorm, ook voor ING was dat de reden om te gaan werken met tribes en squads, zegt directievoorzitter Nick Jue in De Telegraaf: ‘Technologische ontwikkelingen gaan zo snel, klantwensen veranderen heel snel en je ziet veel nieuwe toetreders in de markt. Dat betekent dat we veel sneller dan vroeger moeten innoveren. Daar past een nieuwe vorm van werken bij.’ Die wendbaarheid heeft ook gevolgen voor de werknemer, zegt Hamstra. ‘Voor een individu betekent dit dat hij na het uit elkaar vallen van het netwerk weer moet zorgen dat hij weer bij een volgend project of opdracht aan de slag kan. Ook hij moet flexibel zijn.’ Het vraagt andere eigenschappen van een professional. ‘Collega’s moeten hem kunnen vinden, én ze moeten weten waarom ze hem nodig hebben. Marketing van jezelf als individu is hierbij essentieel.’ Kunnen we het aan? Niet iedere werknemer kan omgaan met die wendbaarheid; experts leggen wel eens het verband tussen het stijgende aantal burn-outs en de vraag naar flexibiliteit van de werknemer. ‘Een netwerkorganisatie biedt veel minder zekerheid dan een organisatie waar een professional kan terugvallen op zijn functie of op hiërarchie. Organisaties moeten daar bij stilstaan,’ zegt Hamstra. Kaats denkt dat weinig organisaties nadenken over de gevolgen van een netwerk voor de werknemers. ‘Een netwerkorganisatie kan een heel krachtige en functionele vorm van organiseren zijn als het passend is. Niet altijd wordt nagedacht over wat het betekent voor mensen, voor hun vaardigheden, en of ze dit mentaal aankunnen. Iedereen vindt dat het moet en nodig is, maar soms is de goede vraag: kunnen we het aan?’ Betere kwaliteit van dienstverlening Buurtzorg koos voor de netwerkstructuur, zodat de cliënt een betere kwaliteit zorg zou krijgen. Oprichter Jos de Blok vindt dat binnen de huidige zorgorganisaties te veel geld gaat naar het management, niet naar de cliënt. Door managementlagen af te schaffen en beter samen te werken met derden – zoals de huisarts of apotheek – krijgt de cliënt alle zorg die hij nodig heeft. De Blok op horizontalisering.nl: ‘Alles moet gericht zijn op het ondersteunen van het primair proces, waarbij cliënten samen met verpleegkundigen nagaan wat er aan de hand is, met welke stappen daar het beste wat aan gedaan kan worden en welke resultaten dat oplevert.’ Dat houden de teams bij in een IT-systeem. ‘Dat levert voor alle teams ook steeds actuele en nieuwe informatie op over de meest verstandige oplossingsgerichte aanpakken.’ Of in elke organisatie de kwaliteit beter wordt als wordt overgestapt op een netwerkstructuur, betwijfelen de twee ervaringsdeskundigen. Kaats: ‘Productiebedrijven bijvoorbeeld die werken met harde deadlines, kunnen hiërarchie en structuur nodig hebben. Om zich überhaupt in gecoördineerde richting te krijgen.’ Hamstra vult aan: ‘Bij dit type organisaties zal een netwerkstructuur niet werken. Autonomie en medewerkers die van zichzelf weten waar ze goed in zijn en flexibele inzetbaarheid kan hier juist wel het verschil maken voor de resultaten van de organisatie.’

Persoonlijk Leiderschap

Netwerkbedrijf: wanneer is het iets voor jouw organisatie?

Een netwerkbedrijf, het lijkt het nieuwe toverwoord op de kantoorvloer. Steeds meer bedrijven willen zich organiseren als netwerkorganisatie om zo...

clock 3,5 min

Management

Onbetaalde facturen: zoveel geld laat je liggen

Een klant die te laat betaalt, klinkt op het eerste oog onschuldig. Maar elke dag dat een factuur te lang...

clock 2,5 min

Marketing

SEO voor dummies: 5 tips om hoger te scoren in Google

Goed gevonden worden in Google is geen sinecure. Begin je daar net mee? 5 tips om je op weg te...

clock 2,5 min

dilemmabord ethiek en prestaties

Performance verbeteren

Integer presteren dankzij het dilemmabord

Ethiek, integriteit en kernwaarden: het zijn grote woorden, maar wat betekenen ze in de praktijk? Een dilemmabord is een handig...

clock 2,5 min

Jean-Paul van Haarlem ONVZ

Management

De aantrekkingskracht van leefstijlprogramma’s

Wie wil zich niet gezond en energiek voelen? Deze wens is de kurk waarop verzuimpreventie drijft. Het mes snijdt aan...

clock 3 min

Marketing

5 gratis planningstools waarmee jouw content nog beter gevonden wordt

Om je social media-kanalen in te zetten als een effectief marketingmiddel is het van belang dat je er met grote...

clock 4 min

Management

De lessen van een ondernemer die 3 ton leergeld moest betalen

Het leek een prachtopdracht, maar het werd een nachtmerrie. Tim Hoeijmans ging enorm het schip in en moest alle zeilen...

clock 3,5 min

cloud innovatie

Management

Hoe je jouw bedrijf nog beter onderscheidt van de concurrent

Wat is ervoor nodig om je te onderscheiden van de concurrent? Door klanten beter, sneller en efficiënter te bedienen. Cees...

clock 3 min

HR & Recruitment

Dit moet je weten als je afscheid wil (of moet) nemen van je werknemer

Afscheid nemen van medewerkers is nooit prettig. Maar soms kan je niet anders, bijvoorbeeld omdat het slecht gaat met je...

clock 4 min

Oxyma cloud

Management

Hoe Oxyma continu innoveert: ‘We kunnen nu makkelijk en snel nieuwe dingen uitproberen’

Als marketing je corebusiness is, wil je niet bezig zijn met technologie. Terwijl dát juist de drijvende factor achter je...

clock 3,5 min

netwerkorganisatie

Persoonlijk Leiderschap

Netwerkorganisatie, hoe voorkom je dat het chaos wordt?

Als manager moet je binnen een netwerkorganisatie niet aansturen, maar faciliteren. Dat heeft gevolgen voor het type leiderschap dat je...

clock 2,5 min

Persoonlijke Groei

Deze ondernemer ontdekte dé manier om conflicten met personeel te voorkomen

Juridisch getouwtrek met medewerkers voorkomen door regelmatig met ze in gesprek te blijven. Zo doet John Vlaar, directeur van Giant...

clock 3 min

betaalstrategie samenwerken

Betaalstrategie

Waarom de afdeling finance niet meer over de betaalstrategie gaat

De sales- en marketingafdeling heeft alleen verstand van klanten en verkopen, de financiële afdeling van factureren, betalen en betaald worden....

clock 3 min

Digitale transformatie

6 tips om te kunnen leven van je webshop

De stap om te gaan leven van je webshop is best groot. Wanneer zeg je je baan op? Volledige financiële...

clock 4 min

Management

Hoe je met data kunt voorspellen of een klant wel betaalt

Niemand zit te wachten op wanbetalers. Gelukkig wordt het steeds makkelijker te achterhalen of een potentiële of trouwe klant een...

clock 2 min

Business Stories

‘Degelijkheid zit in onze genen’

Kiwa is wereldwijd actief op het gebied van testen, inspecteren en certificeren (TIC) voor opdrachtgevers in tal van markten. CEO...

clock 3,5 min

Business Stories

In de slipstream van Max Verstappen

Ze opereren in verschillende werelden, maar Max Verstappen en Exact vinden elkaar in hun tomeloze ambitie. Over de hele wereld...

clock 3 min

i.s.m. Hot ITem

MT500 Business Story

‘Data inzetten als strategisch instrument’

Steeds meer bedrijven raken overtuigd van de waarde van data, maar weten vaak niet hoe ze optimaal rendement uit die...

clock 3 min

Business Stories

Gezond Ondernemen is ook goed voor de werksfeer

Onder de noemer Gezond Ondernemen biedt Zilveren Kruis werkgevers een scala aan oplossingen om hun werknemers gezonder te laten zijn,...

clock 3,5 min

Kamer van Koophandel

Bouwstenen voor bruisend ondernemersklimaat

De Kamer van Koophandel stimuleert het ondernemersklimaat in Nederland. Van oudsher gebeurt dat met betrouwbare informatie. Steeds vaker is de...

clock 3 min

Business Stories

‘Boven alles gek van fietsen’

“We zijn boven alles gek van fietsen. Als we in een belangrijke vergadering zitten, bijvoorbeeld over de jaarcijfers, dan moeten...

clock 3 min

Business Stories

Innovaties facilitaire dienstverlening verhogen efficiency

Chips die verhuurde beroepskleding traceerbaar maken. Sensoren in toiletruimtes die op afstand meten wat schoonmakers moeten bijvullen. Met deze innovaties...

clock 3 min

ilionx | QNH Consulting

Rijnlandse medewerker spil voor innovatie

De Amsterdamse ICT-consultant QNH maakt toptijden door. Het bedrijf floreert volgens algemeen directeur Hen Snackers door toepassing van het Rijnlandse...

clock 3 min

Business Stories

Groeikansen met versnelde maatwerkfinanciering

Vanaf 1 juni werkt ING met teams die zelf van begin tot eind verantwoordelijk zijn voor de dienstverlening aan grootzakelijke...

clock 3 min

Business Stories

‘Dit is de versnelling waar business op wacht’

De bibliotheek van Caesar is ruim en hoog, met glaspartijen en één wand die wordt gedomineerd door een boekenkast van...

clock 3,5 min

Business Stories

‘We laten zien dat we in de Skills Revolution geloven’

Na een jaar als commercieel en operationeel directeur is José Brenninkmeijer per april algemeen directeur bij ManpowerGroup Nederland. De grootste...

clock 3,5 min

i.s.m. Holland Casino

MT500 Business Story

De fascinerendste uitgaansgelegenheid van Nederland

Door een scherpere gastfocus realiseert Holland Casino de laatste jaren steeds betere resultaten. Met omvangrijke productinnovatie, veel aandacht voor mvo,...

clock 3 min

Business Stories

Software wordt onmisbaar op de werkvloer

Unit4 is een wereldwijd toonaangevende leverancier van software voor dienstverlenende organisaties. Met hun selfdrivingsoftware biedt Unit4 organisaties de kans om...

clock 3 min

Business Stories

Mensen gezond houden: de uitdaging van de toekomst

De kwaliteit van de zorg is hoog, maar onbetaalbaarheid dreigt door vergrijzing en toename van chronische ziekten. “Zorg is vooral...

clock 3 min

Business Stories

‘We kunnen nu meters maken met veilig inloggen’

Algemeen directeur van SIDN, Roelof Meijer, heeft er een functie bij: hij is nu ook bestuurder van SIDN Deelnemingen. Het...

clock 3,5 min

Business Stories

Duurzaamheid naar nieuwe hoogten tillen

IKEA wil een beter dagelijks leven creëren voor zo veel mogelijk mensen. De kern van deze visie is duurzaamheid, waaronder...

clock 3,5 min

i.s.m. Kadaster

MT500 Business Story

‘Ons maatschappelijke werkterrein is breed en divers’

Het Kadaster heeft zich de afgelopen 185 jaar ontwikkeld van een registratiekantoor tot een platform voor geografische informatie en een...

clock 2,5 min

Business Stories

Internationaal verzekeren met lokaal maatwerk

Bedrijven en ondernemers die hun biometrische risico’s willen afdekken vinden in elipsLife een partner die dit vanuit één loket regelt...

clock 3 min

Business Stories

Van leasing naar mobiliteit

Alphabet is voor de tweede keer verkozen tot beste leasemaatschappij van het jaar. In de categorie automotive is het nu...

clock 4 min

i.s.m. CSU Groep BV

CSU Groep BV

Meer dan een schoonmaakbedrijf

Eerder dit jaar werd CSU in de MT100 nog verkozen tot meest gewaardeerd schoonmaakbedrijf van Nederland. Een prestatie die niet...

clock 3 min

Business Stories

‘Combineer stroom, gas en warmte voor CO2-vrije samenleving’

De bestaande infrastructuur voor elektriciteit en gas biedt volop kansen voor innovaties om de CO2-uitstoot de komende decennia uit te...

clock 3 min

Business Stories

Veranderende en innovatieve customerexperiencewereld

Nederlands marktleider in customer-experiencemanagement Webhelp Nederland heeft in 2016 ook weer een sterke kwantitatieve en kwalitatieve groei doorgemaakt. Veel nieuwe...

clock 3 min

Business Stories

Digitale transformatie met low-code

Het low-code platform van OutSystems zorgt voor een succesvolle digitalisering. Bedrijven kunnen er snel apps mee ontwikkelen en tegelijkertijd de...

clock 1,5 min

i.s.m. Technische Unie

MT500 Business Story

Groener en slimmer

“Nederland groener (ver)bouwen met slimme technieken; daar draait het om”, zegt Jan Ferwerda, CEO Technische Unie, de grootste technische groothandel...

clock 1,5 min

Business Stories

Content is king; lang leve de data!

De Postcode Loterij doneert ieder jaar de helft van haar opbrengst aan goede doelen. Over 2016 was dat een recordbedrag...

clock 1,5 min

ICT Group

‘Iedereen praat erover; wij doen het gewoon!’

Met bijna veertig jaar ervaring is ICT Group een toonaangevende speler in Nederland, vooral als het gaat om industriële automatisering....

clock 1,5 min

Business Stories

Supermarktketen met hoge ambities

Lidl is een van Europa’s grootste discounters, die graag in de ontwikkeling van haar medewerkers investeert. “In een positieve sfeer...

clock 1,5 min

Business Stories

Hoe word je het beste ingenieursbureau?

Antea Group is hard op weg om uit te groeien tot het beste ingenieursbureau van Nederland. CEO Rob van Dongen...

clock 1 min

Business Stories

De beste serviceorganisatie in wording

Kees Stroomer, Algemeen directeur ISS Facility Services, vertelt: “Het jaar 2016 was voor ons een mooi jaar met de komst...

clock 1 min

Business Stories

‘Digitalisering gaat over mensen, niet over techniek’

Antoine Verhoeven van Canon Nederland heeft een heldere kijk op digitalisering. Als directeur Business & Information Services en directielid van...

clock 2,5 min

E-mail- en privacywetgeving

Marketing

E-mail- en privacywetgeving: wat mag wel en wat niet?

Een mailing stuur je uiteraard het liefst naar een zo groot mogelijk adressenbestand. Maar het gebruik van persoonsgegevens is aan...

clock 2,5 min

Management

Hoe communicatiebureau Linden & Barbosa omgaat met een failliete klant

Een onbetaalde factuur als gevolg van een faillissement. Bij communicatiebureau Linden & Barbosa hebben ze het de afgelopen vijftien jaar...

clock 2,5 min