Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

Uber Eats: ‘Aankondiging uitbreiding direct na exit Foodora is toeval’

Opmerkelijke timing: een dag nadat Foodora aangeeft de concurrentiestrijd om de maaltijdbezorging in Nederland definitief te staken, kondigt Uber Eats...

clock 2 min

Betrouwbare salesforecast? Weg met hoop, welkom feiten!  

Betrouwbare salesforecast? Weg met hoop

Een solide salesforecast is van levensbelang voor elk bedrijf, maar vaak lukt het maar niet om een realistische voorspelling van...

clock 2,5 min

5 veelvoorkomende marketingfouten bij startups

Om een product of dienst in de markt te zetten, is een goede marketingstrategie onontbeerlijk. En omdat je als startup...

clock 2 min

frame

Sarah Gagestein over framing #3: ‘Een frame moet bepaalde emoties oproepen’

Bij framing gebruik je specifieke taal om bepaalde emoties op te roepen. Framingspecialist Sarah Gagestein legt uit waarom het verhaal...

clock 2,5 min

Waarom bedrijven opeens moeten betalen voor WhatsApp Business

Gratis van Whatsapp Business gebruikmaken? Dat feest is voorbij. Vanaf nu laat moederbedrijf Facebook ondernemers voor de dienst dokken. Hoeveel,...

clock 1,5 min

Is achterafbetalen een wettelijk beveiligingsgat?

Als ondernemer moet je klanten achteraf kunnen laten betalen, maar die methode is fraudegevoelig bleek afgelopen week weer eens. Een optie...

clock 1,5 min

Zo profiteer je van podcasts als de nieuwe communicatietrend

Luisteren is de nieuwe communicatietrend, schrijft Sprout-expert Leonne van de Ven. Welkom in de wondere wereld van podcasts.

clock 4,5 min

Waarom WeTransfer de straten van New York verovert

In krap 10 jaar tijd groeide het van oorsprong Amsterdamse WeTransfer naar 42 miljoen gebruikers per maand. Vanuit Los Angeles...

clock 4 min

‘Gregory van der Wiel was een enthousiast uithangbord voor BALR.’

Gregory van der Wiel verkoopt zijn belang in modemerk BALR. en voetbalwebsite 433. Sprout praat bij met BALR.- en 433-ceo...

clock 1,5 min

framingstrategie

Sarah Gagestein over framing #2: ‘Bij de gekozen framingstrategie gaat het mis’

Bij framing gebruik je specifieke taal om jouw boodschap over te brengen. Framingspecialist Sarah Gagestein legt uit waarom het vaak...

clock 1,5 min

recurring payments servitization

8 prangende vragen over recurring payments

Met de groei van de subscription economy winnen herhaalbetalingen snel aan populariteit, zowel in de B2C- als de B2B-markt. Wat...

clock 3,5 min

Bas van der Veldt (AFAS): ‘Obama kan straks per helikopter bij ons landen’

Barack Obama staat op 28 september in AFAS Live bij het leiderschapsseminar Forward Thinking Leadership. Mede-initiatiefnemer Bas van der Veldt...

clock 4 min

Jouw product is het best bewaarde geheim in de branche. Het lijkt maar niet om het aan de man te brengen. Wat is beter? Social selling, of koud bellen? MT-columnist Marcel Hoefman pleit voor het hybride model.

Topproduct, maar geen klanten; wat te doen?

Jouw product is het best bewaarde geheim in de branche. Het lukt maar niet om het aan de man te...

clock 2,5 min

klanttevredenheid, customer intimacy, net promotor score

De klant heeft bijna altijd ongelijk

Veel bedrijven knuffelen de klant tegenwoordig dood. En kwijlen bij een hoge NPS-score. Maar dat getal zegt vaak niet zoveel,...

clock 2 min

feedback van klanten krijgen

Kritiek op je product? ‘Deze klant is nu één van onze ambassadeurs’

Je wilt uiteraard het beste van het beste creëren voor je klant. Maar wat als dat niet in één keer...

clock 3 min

Dit is het verschil tussen websites en webapplicaties

Websites en webapplicaties verschillen op een paar cruciale punten van elkaar. Sprout-expert John Sportel legt de twee soorten naast elkaar,...

clock 3,5 min

Hoe je met Lean Canvas je kans op succes vergroot

Waarom zijn maar weinig startups succesvol? Daarvoor zijn volgens Ash Maurya, auteur van Startup Lean, drie met elkaar samenhangende redenen.

clock 3,5 min

framing: woorden zijn nooit neutraal

Sarah Gagestein over framing: ‘Woorden zijn nooit neutraal’

Bij framing gebruik je specifieke taal om jouw boodschap over te brengen en bepaalde emoties op te roepen. In deze...

clock 2 min

Partnerartikelen

media aandacht krijgen journalist

Geef de journalist wat hij wil (en kom in de media)

Lobby jij actief bij de media, maar zijn het altijd de concurrenten die in de krant voorbijkomen? Dan wordt het...

clock 2,5 min

Deze reclame voor een markeerstift is een briljant eerbetoon aan vrouwelijke helden

Hoe geef je een markeerstift een nieuwe dimensie? Het Duitse reclamebureau DBB koppelt het gele gevaarte in een campagne voor...

clock 1 min

token blockchain betalen tokens

Tokens als betaalmiddel? Dit kun je ermee

Mede dankzij blockchain staan tokens weer flink in de belangstelling. Een handige en veilige manier om persoons- en betaalgegevens apart...

clock 3 min

Hoe je apps personaliseert zonder creepy te worden

Met personalisering maak je apps gebruiksvriendelijker en relevanter voor gebruikers. Pas wel op dat zij je dienst niet als creepy ervaren, waarschuwt...

clock 4 min

Online reviews: dit zijn de 8 do’s en don’ts

Online reviews en ratings zijn belangrijk voor ondernemers, zo niet noodzakelijk. Ze maken je bedrijf of product beter vindbaar en...

clock 5 min

3 Instagram-lessen van influencer Aimee Song (4,8 miljoen volgers)

Aimee Song is een van de grootste sterren op Instagram, hét social media-kanaal van dit moment. Sprout-blogger Paulien van Eerdenburg was erbij toen...

clock 2 min

community marketing MT

De toekomst van marketing ligt in communities

Dat klassieke marketing op sterven na dood is, wordt vaak verkondigd. Werkbare alternatieven worden echter zelden geboden. Dat verandert met...

clock 4 min

Hoe vaak moet je op social media posten? 

Heb je net iets op Facebook en Instagram geplaatst, schreeuwen Twitter en LinkedIn alweer om aandacht. Maar hoe weet je...

clock 2 min

Robert Cialdini #3: Onderhandeling winnen? Noem specifieke getallen

Dagelijks heb je op de werkvloer te maken met anderen die je moet zien te overtuigen. Je collega's, je baas...

clock 2 min

Waarom verkopers een salesproces nodig hebben

Verkopers houden niet van processen, maar ze zijn wel nodig

Verkopers zijn veelal doelgerichte ‘doeners’. Pragmatici die vrijheid in hun werk belangrijk vinden. Structuren, systemen en processen? Liefst zo min...

clock 2,5 min

Met deze 4 tips verbeter jij je content marketing

Content marketing: welk bedrijf doet er dezer dagen niet aan? Of het altijd even succesvol is voor je potentiële klanten is...

clock 2 min

Investeer nu in je klantrelatie

De zomer is een slappe tijd voor verkopers. Verleg je aandacht.  Laat je verkopers meer aan relatiebeheer doen.

clock 3 min

‘Wie geeft, die krijgt.’ Wederkerigheid is een van de zeven beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Krijgen we iets, dan voelen we een onbeheersbare neiging om iets terug te doen. Dat zit diep in ons DNA verankerd.

Robert Cialdini #1: Overtuig anderen met wederkerigheid

‘Wie geeft, die krijgt.’ Wederkerigheid is een van de zeven beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Maar hoe pak je dat aan...

clock 2 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van: Maarten Fokkelman (Crossphase)

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. In deze aflevering: Maarten Fokkelman, oprichter van Crossphase, dat met 70 medewerkers online...

clock 3,5 min

Zo word je deskundige op radio, tv en internet

Hebben ze nou alwéér die ondernemer uitgenodigd? En waarom scoort dat ene bedrijf altijd zoveel aandacht? Irritant hè. Sprout-member John...

clock 2,5 min

betalen in B2B

Betalen in B2B: zo kan het ook

Waar bedrijven het B2C-klanten zo gemakkelijk mogelijk maken om online te betalen, zo behoudend zijn ze vaak als het gaat...

clock 4 min

Het persoonlijke merk van: horeca- en gin-ondernemer Fernand Molenschot

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. In deze aflevering: Fernand Molenschot (foto l.), die met StarCuisine...

clock 3 min

Door de manier waarop Facebook om toestemming vraagt gezichtsherkenningssoftware te gebruiken, laat het bedrijf zijn ware gezicht zien, schrijft MT-hoofdredacteur Thijs Peters.

Facebook houdt zich wel aan de Europese wet, maar niet aan de geest

Door de manier waarop Facebook om toestemming vraagt gezichtsherkenningssoftware te gebruiken, laat het bedrijf zijn ware gezicht zien, schrijft MT-hoofdredacteur...

clock 2,5 min