Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

ontevreden klant klagen

Wat te doen als je klant klaagt?

Ontevreden klanten komen in elk bedrijf voor. Dat betekent echter niet dat je ze dan maar moet negeren. Zeker als...

clock 3 min

Storytelling: de fout die bijna iedere startup maakt 

Tijdens Amsterdam Capital Week sprak Sprout-expert Spencer Waldron met tientallen startups over de kracht van een goed verhaal. ‘Wat bleek? Ze...

clock 2,5 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van: Carola Rodrigues

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. In deze aflevering Carola Rodrigues, auteur van, en spreker over...

clock 2,5 min

Salesmensen ongemotiveerd? Zoek naar oorzaken, schrijft Marcel Hoefman

Salesteam ongemotiveerd? Dat is te gemakkelijk

Managers wijten tegenvallende verkoopresultaten regelmatig aan ongemotiveerde verkopers. Dat is te kort door de bocht, stelt MT-columnist Marcel Hoefman.

clock 3 min

Waarom micro-influencers een mega-effect hebben

Kwantiteit is niet altijd beter dan kwaliteit. Dat geldt ook voor de Instagram-influencers die je graag aan jouw campagne wilt...

clock 2,5 min

Customer experience? Dit kan je leren van de hotelbranche

Wat zou er gebeuren als je klanten gaat zien als gast in plaats van klant? Met deze vijf inzichten uit...

clock 4,5 min

Eneco in cijfers

clock 0 min

Politie-boegbeeld Ellie Lust terecht overboord

Organisaties hebben een gezicht naar buiten nodig. Helaas gaan die boegbeelden soms een beetje naast hun schoenen lopen, constateert Maritte...

clock 2 min

MT500 2018: Onderzoeksverantwoording

Hoe kwam het onderzoek tot stand? De MT500 is het jaarlijkse verslag van een onderzoek naar de reputatie van Nederlandse...

clock 1,5 min

Shell in cijfers

clock 0 min

Online marketing tijdens de feestdagen: 10 tips om 2018 knallend af te sluiten

Veel ondernemers halen een groot deel van de jaaromzet uit de laatste maanden van het jaar. Sprout-expert Tim van Ruitenbeek...

clock 6 min

persconferentie

Als je geschoren wordt stilzitten, is old school

Wie in de media of op social media onder vuur komt te liggen, moet niet duiken, maar reageren, schrijft Maritte...

clock 2 min

persoonsgegevens veilig betaalstrategie

Zijn de betaalgegevens van je klant echt veilig bij jouw bedrijf?

Vrijwel ieder bedrijf verwerkt persoons- en betaalgegevens van klanten. Onder de nieuwe AVG is het des te belangrijker dat je...

clock 4 min

8 tips voor een vliegende start van je bedrijf op LinkedIn

LinkedIn is bij veel bedrijven een onderschoven kindje. Onterecht, zegt Sprout-expert Jill Bakker, die 8 tips geeft voor een groot...

clock 4 min

Marketing met video: 8 do’s & dont’s

Video marketing is hot. Maar hoe maak je een goede video, die vervolgens ook bij de juiste doelgroep terecht komt?...

clock 2,5 min

Wie waarden schendt loopt het risico op reputatieschade

Reputatie begint bij de waarden binnen je organisatie

Als mensen niet leven naar de waarden binnen een bedrijf, lopen zij of het bedrijf reputatieschade op. Voer dan ook...

clock 3 min

Financials hebben massaal besloten hun strategie om te gooien. Van excellente uitvoering, gaan ze nu voor de ultieme klantbeleving. MT-hoofdredacteur Thijs Peters twijfelt of dat wel bij ze past.

Ongewenste intimiteiten van mijn verzekeraar

Financials hebben massaal besloten hun strategie om te gooien. Van excellente uitvoering gaan ze nu voor de ultieme klantbeleving. MT-hoofdredacteur...

clock 2,5 min

Veel CEO's vragen zich af hoe ze overkomen op het publiek. Maar wil je een goede speech afleveren, dan kun je je beter druk maken over de vraag of je verhaal wel goed overkomt, stelt mediatrainer en MT-columnist Maritte Braspenning.

Oefen je speech met je gezicht naar de tuin

Veel CEO's vragen zich af hoe ze overkomen op het publiek. Maar wil je een goede speech afleveren, dan kun...

clock 2,5 min

Partnerartikelen

Uber Eats: ‘Aankondiging uitbreiding direct na exit Foodora is toeval’

Opmerkelijke timing: een dag nadat Foodora aangeeft de concurrentiestrijd om de maaltijdbezorging in Nederland definitief te staken, kondigt Uber Eats...

clock 2 min

Betrouwbare salesforecast? Weg met hoop, welkom feiten!  

Betrouwbare salesforecast? Weg met hoop

Een solide salesforecast is van levensbelang voor elk bedrijf, maar vaak lukt het maar niet om een realistische voorspelling van...

clock 2,5 min

5 veelvoorkomende marketingfouten bij startups

Om een product of dienst in de markt te zetten, is een goede marketingstrategie onontbeerlijk. En omdat je als startup...

clock 2 min

frame

Sarah Gagestein over framing #3: ‘Een frame moet bepaalde emoties oproepen’

Bij framing gebruik je specifieke taal om bepaalde emoties op te roepen. Framingspecialist Sarah Gagestein legt uit waarom het verhaal...

clock 2,5 min

Waarom bedrijven opeens moeten betalen voor WhatsApp Business

Gratis van Whatsapp Business gebruikmaken? Dat feest is voorbij. Vanaf nu laat moederbedrijf Facebook ondernemers voor de dienst dokken. Hoeveel,...

clock 1,5 min

Is achterafbetalen een wettelijk beveiligingsgat?

Als ondernemer moet je klanten achteraf kunnen laten betalen, maar die methode is fraudegevoelig bleek afgelopen week weer eens. Een optie...

clock 1,5 min

Zo profiteer je van podcasts als de nieuwe communicatietrend

Luisteren is de nieuwe communicatietrend, schrijft Sprout-expert Leonne van de Ven. Welkom in de wondere wereld van podcasts.

clock 4,5 min

Waarom WeTransfer de straten van New York verovert

In krap 10 jaar tijd groeide het van oorsprong Amsterdamse WeTransfer naar 42 miljoen gebruikers per maand. Vanuit Los Angeles...

clock 4 min

‘Gregory van der Wiel was een enthousiast uithangbord voor BALR.’

Gregory van der Wiel verkoopt zijn belang in modemerk BALR. en voetbalwebsite 433. Sprout praat bij met BALR.- en 433-ceo...

clock 1,5 min

framingstrategie

Sarah Gagestein over framing #2: ‘Bij de gekozen framingstrategie gaat het mis’

Bij framing gebruik je specifieke taal om jouw boodschap over te brengen. Framingspecialist Sarah Gagestein legt uit waarom het vaak...

clock 1,5 min

recurring payments servitization

8 prangende vragen over recurring payments

Met de groei van de subscription economy winnen herhaalbetalingen snel aan populariteit, zowel in de B2C- als de B2B-markt. Wat...

clock 3,5 min

Bas van der Veldt (AFAS): ‘Obama kan straks per helikopter bij ons landen’

Barack Obama staat op 28 september in AFAS Live bij het leiderschapsseminar Forward Thinking Leadership. Mede-initiatiefnemer Bas van der Veldt...

clock 4 min

Jouw product is het best bewaarde geheim in de branche. Het lijkt maar niet om het aan de man te brengen. Wat is beter? Social selling, of koud bellen? MT-columnist Marcel Hoefman pleit voor het hybride model.

Topproduct, maar geen klanten; wat te doen?

Jouw product is het best bewaarde geheim in de branche. Het lukt maar niet om het aan de man te...

clock 2,5 min

klanttevredenheid, customer intimacy, net promotor score

De klant heeft bijna altijd ongelijk

Veel bedrijven knuffelen de klant tegenwoordig dood. En kwijlen bij een hoge NPS-score. Maar dat getal zegt vaak niet zoveel,...

clock 2 min

feedback van klanten krijgen

Kritiek op je product? ‘Deze klant is nu één van onze ambassadeurs’

Je wilt uiteraard het beste van het beste creëren voor je klant. Maar wat als dat niet in één keer...

clock 3 min

Dit is het verschil tussen websites en webapplicaties

Websites en webapplicaties verschillen op een paar cruciale punten van elkaar. Sprout-expert John Sportel legt de twee soorten naast elkaar,...

clock 3,5 min

Hoe je met Lean Canvas je kans op succes vergroot

Waarom zijn maar weinig startups succesvol? Daarvoor zijn volgens Ash Maurya, auteur van Startup Lean, drie met elkaar samenhangende redenen.

clock 3,5 min

framing: woorden zijn nooit neutraal

Sarah Gagestein over framing: ‘Woorden zijn nooit neutraal’

Bij framing gebruik je specifieke taal om jouw boodschap over te brengen en bepaalde emoties op te roepen. In deze...

clock 2 min