Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

media aandacht krijgen journalist

Geef de journalist wat hij wil (en kom in de media)

Lobby jij actief bij de media, maar zijn het altijd de concurrenten die in de krant voorbijkomen? Dan wordt het...

clock 2,5 min

Deze reclame voor een markeerstift is een briljant eerbetoon aan vrouwelijke helden

Hoe geef je een markeerstift een nieuwe dimensie? Het Duitse reclamebureau DBB koppelt het gele gevaarte in een campagne voor...

clock 1 min

token blockchain betalen tokens

Tokens als betaalmiddel? Dit kun je ermee

Mede dankzij blockchain staan tokens weer flink in de belangstelling. Een handige en veilige manier om persoons- en betaalgegevens apart...

clock 3 min

Hoe je apps personaliseert zonder creepy te worden

Met personalisering maak je apps gebruiksvriendelijker en relevanter voor gebruikers. Pas wel op dat zij je dienst niet als creepy ervaren, waarschuwt...

clock 4 min

Online reviews: dit zijn de 8 do’s en don’ts

Online reviews en ratings zijn belangrijk voor ondernemers, zo niet noodzakelijk. Ze maken je bedrijf of product beter vindbaar en...

clock 5 min

3 Instagram-lessen van influencer Aimee Song (4,8 miljoen volgers)

Aimee Song is een van de grootste sterren op Instagram, hét social media-kanaal van dit moment. Sprout-blogger Paulien van Eerdenburg was erbij toen...

clock 2 min

community marketing MT

De toekomst van marketing ligt in communities

Dat klassieke marketing op sterven na dood is, wordt vaak verkondigd. Werkbare alternatieven worden echter zelden geboden. Dat verandert met...

clock 4 min

Hoe vaak moet je op social media posten? 

Heb je net iets op Facebook en Instagram geplaatst, schreeuwen Twitter en LinkedIn alweer om aandacht. Maar hoe weet je...

clock 2 min

Robert Cialdini #3: Onderhandeling winnen? Noem specifieke getallen

Dagelijks heb je op de werkvloer te maken met anderen die je moet zien te overtuigen. Je collega's, je baas...

clock 2 min

Waarom verkopers een salesproces nodig hebben

Verkopers houden niet van processen, maar ze zijn wel nodig

Verkopers zijn veelal doelgerichte ‘doeners’. Pragmatici die vrijheid in hun werk belangrijk vinden. Structuren, systemen en processen? Liefst zo min...

clock 2,5 min

Met deze 4 tips verbeter jij je content marketing

Content marketing: welk bedrijf doet er dezer dagen niet aan? Of het altijd even succesvol is voor je potentiële klanten is...

clock 2 min

Investeer nu in je klantrelatie

De zomer is een slappe tijd voor verkopers. Verleg je aandacht.  Laat je verkopers meer aan relatiebeheer doen.

clock 3 min

‘Wie geeft, die krijgt.’ Wederkerigheid is een van de zeven beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Krijgen we iets, dan voelen we een onbeheersbare neiging om iets terug te doen. Dat zit diep in ons DNA verankerd.

Robert Cialdini #1: Overtuig anderen met wederkerigheid

‘Wie geeft, die krijgt.’ Wederkerigheid is een van de zeven beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Maar hoe pak je dat aan...

clock 2 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van: Maarten Fokkelman (Crossphase)

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. In deze aflevering: Maarten Fokkelman, oprichter van Crossphase, dat met 70 medewerkers online...

clock 3,5 min

Zo word je deskundige op radio, tv en internet

Hebben ze nou alwéér die ondernemer uitgenodigd? En waarom scoort dat ene bedrijf altijd zoveel aandacht? Irritant hè. Sprout-member John...

clock 2,5 min

betalen in B2B

Betalen in B2B: zo kan het ook

Waar bedrijven het B2C-klanten zo gemakkelijk mogelijk maken om online te betalen, zo behoudend zijn ze vaak als het gaat...

clock 4 min

Het persoonlijke merk van: horeca- en gin-ondernemer Fernand Molenschot

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. In deze aflevering: Fernand Molenschot (foto l.), die met StarCuisine...

clock 3 min

Door de manier waarop Facebook om toestemming vraagt gezichtsherkenningssoftware te gebruiken, laat het bedrijf zijn ware gezicht zien, schrijft MT-hoofdredacteur Thijs Peters.

Facebook houdt zich wel aan de Europese wet, maar niet aan de geest

Door de manier waarop Facebook om toestemming vraagt gezichtsherkenningssoftware te gebruiken, laat het bedrijf zijn ware gezicht zien, schrijft MT-hoofdredacteur...

clock 2,5 min

Partnerartikelen

Koude acquisitie en nieuwsbrieven versturen: zo doe je het volgens de AVG

Met de nieuwe wet AVG in aantocht ontstaat er plotseling lichte paniek. Bedrijven sturen mails rond om hun contacten toestemming...

clock 1,5 min

Het persoonlijke merk van: verhalenverteller Natalie Holwerda-Mieras

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. In deze aflevering: Natalie Holwerda-Mieras traint mensen in het vertellen en...

clock 2 min

facturen sneller betalen

Waarom je sneller facturen zou moeten betalen

MKB-bedrijven moeten vaak meer en sneller leveren, terwijl hun facturen langer blijven liggen. Dat laatste punt draagt niet bij aan...

clock 3 min

Help! Hoe kies ik het juiste pr-bureau?

Stel, je bent op zoek naar een pr-bureau. Ga je dan voor een groot bedrijf of toch die éénpitter bij...

clock 2,5 min

minder schulden schuldenvrije maatschappij

Waarom ook jij profiteert van minder schulden in Nederland

Minder schulden in Nederland. Ook voor bedrijven levert dat de nodige voordelen op. We zetten de vijf belangrijkste argumenten om...

clock 3 min

framing, lars duursma

Framing: ‘Mensen onthouden niet wat ze krijgen, wel wat ze verliezen’

Wil je mensen écht onder de indruk maken van je presentatie? ‘Het draait allemaal om framen met de juiste woorden...

clock 1 min

cadeaukaart accepteren cadeaukaarten

De cadeaukaart accepteren: doen of niet?

Er worden in Nederland jaarlijks voor miljarden euro’s aan cadeaukaarten verkocht. Daar kun je als webwinkelier dus maar beter aan...

clock 3,5 min

Een goed marketingplan maken in 7 stappen

Met een doordacht marketingplan zet je een heldere toon naar klanten en medewerkers en kun je zelfs eventuele investeerders over de streep trekken. We...

clock 2,5 min

Zo krijgen je medewerkers hart voor de zaak

In deze tijd van krapte op de arbeidsmarkt, wil je het liefst loyale medewerkers die niet zo snel vertrekken. Zo...

clock 4,5 min

growth hacking

Growth hacking: 10 tips om de groei van je bedrijf te versnellen

Je groei efficiënt versnellen door digitaal - en snel - te experimenteren op marketing- en salesgebied. Dat growth hacking werkt, bewezen Hotmail,...

clock 8,5 min

schuldenvrije maatschappij deurwaarder kennispartner

Deze deurwaarder wil je wel op je stoep hebben

Je klant heeft moeite om de rekening te betalen. Bied je hulp of ga je er meteen hard in? Volgens...

clock 3,5 min

Online video: 10 tips voor een succesvolle marketingcampagne

Online video kan je bedrijf een flinke boost geven, maar hoe pak je het aan? Sprout-expert Renee Petiet geeft 10...

clock 11 min

iDEAL QR collecteren De Hartstichting

Hoe goede doelen jou verleiden om te doneren

The Ocean Cleanup en De Hartstichting zetten zich met hart en ziel in om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Ondertussen...

clock 4 min

rockefeller habit 6 klantfeedback

Rockefeller Habit #6: Analyseer regelmatig klantfeedback

Winnende organisaties hebben de meeste marktkennis en gebruiken deze ook. Bedrijven als Facebook, Google, Amazon hebben een business model waarmee...

clock 2 min

Starbucks

Dit kun je leren van Starbucks

Voor het stoplicht bestel je alvast je tall latte macchiato, die je vijf minuten later ophaalt. Het bedrag wordt van...

clock 3,5 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van: Allard Droste (Aldowa, Hagelswag)

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. In deze aflevering: Allard Droste, de ondernemer die producent van...

clock 4 min

23 tips voor een hogere positie in Google

Hoger in Google komen is anno nu makkelijker gezegd dan gedaan. Digital marketing-bureau Team Nijhuis onderzocht de belangrijkste voorwaarden, waarvan...

clock 8,5 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van: Fred Smulders (Typ)

Jouw persoonlijke merk is de basis voor een sterk merk voor jouw startup of scaleup. Voor Sprout daagt Roel Wolbrink...

clock 4,5 min