Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

grwoth hacken growth hacking carrière

Waarom iedereen moet kunnen growth hacken

Ineens heeft iedereen het erover: growth hacking, de nieuwe manier van innoveren. Gevestigde organisaties benaderen de snelheid en inventiviteit van...

clock 4,5 min

5 tips om de grens over te gaan

Ondernemen over de grens betekent ook: communiceren met doelgroepen die een andere taal en cultuur hebben. Waar moet je op...

clock 3,5 min

Omdat verleiden alleen niet genoeg is

Met nudging prikkel je je medewerkers, maar wil je ze écht aanzetten tot nadenken, dan zijn microfricties nodig, schrijft MT-columnist...

clock 2 min

5 slimme manieren om die lastige millennials (en de generatie na hen) te bereiken

De millennials zijn een generatie die je op een heel andere manier moet aanspreken via direct mail dan de vorige...

clock 3 min

cashflow klantrelatie verdiepen

Verbeter de cashflow door de relatie met je klant te verdiepen

Een langdurige relatie met je klant blijkt dé remedie tegen late betalingen en dé manier om je cashflow te verbeteren....

clock 3,5 min

De slechtste slogan van 2018 is ook de meest ongepaste

De titel voor de slechtste slogan is dit jaar gewonnen door een mannenkapper uit Laren. ‘We doen wel vrouwen, maar knippen ze...

clock 1,5 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van Funs Jacobs (Block Party, Bare Knuckle)

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. Deze week Funs Jacobs, medeoprichter van investeringsfonds Block...

clock 2,5 min

webshop afhaken

Waarom haken je webshopbezoekers af?

Breng het gedrag van je webshopbezoekers structureel in kaart, liefst door ze persoonlijk te bevragen. En voorkom zo dat klanten...

clock 3,5 min

Waarom GoSpooky een miljoenenbereik scoort met lelijke advertenties

Met een videobudget van 100.000 euro win je als adverteerder de oorlog niet op social media, zegt GoSpooky-oprichter Tim van der...

clock 2 min

Wil je een goede presentatie? Denk aan koffie

Streef er niet naar dat mensen jouw presentatie helemaal onthouden, stelt Sprout-expert Hedwyg van Groenendaal. Wat je wilt is dat mensen...

clock 2,5 min

Mag WeTransfer blaffen naar ‘veiliger alternatief’ Skotty?

De nekharen van Sprout-expert Arnoud Engelfriet gingen overeind staan toen WeTransfer deze week naar een blaffende jurist greep om een artikel...

clock 1,5 min

7 tips om je app wél te laten slagen in de appstore

Je app is af, maar hoe zorg je voor een zo groot mogelijk bereik in een app store? We vroegen...

clock 5 min

Zo maak je een succesvolle Instagram-advertentie

Terwijl Instagram zich opwerkt tot het nieuwe Facebook groeit ook de uitdaging om als ondernemer op te vallen op het...

clock 0,5 min

klantkwalificatie #durftevragen MT

Klantkwalificatie: #durf te vragen

Afwijzing en sales horen bij elkaar, schrijft MT-columnist Marcel Hoefman. Maar door een aantal goede vragen te stellen, kun je...

clock 3 min

Direct mail: klanten binden met een cadeautje door de brievenbus

Nieuwe klanten belangrijk? Zeker, maar investeer ook in je bestaande klanten. Met kleine, bijzondere cadeautjes kun je jouw klanten aan...

clock 3,5 min

Relatiemarketing via de deurmat: 4 tips

Een klant behouden is goedkoper dan nieuwe klanten werven. Het is dus slim om een goede band met je bestaande...

clock 2,5 min

impact AVG op jouw organisatie

Is jouw bedrijf nu wel echt AVG-proof?

In de huidige wereld staan klantgegevens bijna nooit meer alleen op je eigen servers. Hoe controleer je dan wat er...

clock 4 min

Tony Robbins les’ #4: ‘Zorg dat jouw sales systemen optimaal werken’

Wereldberoemd spreker en succesvol ondernemer Tony Robbins heeft uit al zijn ervaring een methode gecreëerd: Business Mastery. Word een meester...

clock 3,5 min

Partnerartikelen

ontevreden klant klagen

Wat te doen als je klant klaagt?

Ontevreden klanten komen in elk bedrijf voor. Dat betekent echter niet dat je ze dan maar moet negeren. Zeker als...

clock 3 min

Storytelling: de fout die bijna iedere startup maakt 

Tijdens Amsterdam Capital Week sprak Sprout-expert Spencer Waldron met tientallen startups over de kracht van een goed verhaal. ‘Wat bleek? Ze...

clock 2,5 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van: Carola Rodrigues

Sprout-expert Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. In deze aflevering Carola Rodrigues, auteur van, en spreker over...

clock 2,5 min

Salesmensen ongemotiveerd? Zoek naar oorzaken, schrijft Marcel Hoefman

Salesteam ongemotiveerd? Dat is te gemakkelijk

Managers wijten tegenvallende verkoopresultaten regelmatig aan ongemotiveerde verkopers. Dat is te kort door de bocht, stelt MT-columnist Marcel Hoefman.

clock 3 min

Waarom micro-influencers een mega-effect hebben

Kwantiteit is niet altijd beter dan kwaliteit. Dat geldt ook voor de Instagram-influencers die je graag aan jouw campagne wilt...

clock 2,5 min

Customer experience? Dit kan je leren van de hotelbranche

Wat zou er gebeuren als je klanten gaat zien als gast in plaats van klant? Met deze vijf inzichten uit...

clock 4,5 min

Eneco in cijfers

clock 0 min

Politie-boegbeeld Ellie Lust terecht overboord

Organisaties hebben een gezicht naar buiten nodig. Helaas gaan die boegbeelden soms een beetje naast hun schoenen lopen, constateert Maritte...

clock 2 min

MT500 2018: Onderzoeksverantwoording

Hoe kwam het onderzoek tot stand? De MT500 is het jaarlijkse verslag van een onderzoek naar de reputatie van Nederlandse...

clock 1,5 min

Shell in cijfers

clock 0 min

Online marketing tijdens de feestdagen: 10 tips om 2018 knallend af te sluiten

Veel ondernemers halen een groot deel van de jaaromzet uit de laatste maanden van het jaar. Sprout-expert Tim van Ruitenbeek...

clock 6 min

persconferentie

Als je geschoren wordt stilzitten, is old school

Wie in de media of op social media onder vuur komt te liggen, moet niet duiken, maar reageren, schrijft Maritte...

clock 2 min

persoonsgegevens veilig betaalstrategie

Zijn de betaalgegevens van je klant echt veilig bij jouw bedrijf?

Vrijwel ieder bedrijf verwerkt persoons- en betaalgegevens van klanten. Onder de nieuwe AVG is het des te belangrijker dat je...

clock 4 min

8 tips voor een vliegende start van je bedrijf op LinkedIn

LinkedIn is bij veel bedrijven een onderschoven kindje. Onterecht, zegt Sprout-expert Jill Bakker, die 8 tips geeft voor een groot...

clock 4 min

Marketing met video: 8 do’s & dont’s

Video marketing is hot. Maar hoe maak je een goede video, die vervolgens ook bij de juiste doelgroep terecht komt?...

clock 2,5 min

Wie waarden schendt loopt het risico op reputatieschade

Reputatie begint bij de waarden binnen je organisatie

Als mensen niet leven naar de waarden binnen een bedrijf, lopen zij of het bedrijf reputatieschade op. Voer dan ook...

clock 3 min

Financials hebben massaal besloten hun strategie om te gooien. Van excellente uitvoering, gaan ze nu voor de ultieme klantbeleving. MT-hoofdredacteur Thijs Peters twijfelt of dat wel bij ze past.

Ongewenste intimiteiten van mijn verzekeraar

Financials hebben massaal besloten hun strategie om te gooien. Van excellente uitvoering gaan ze nu voor de ultieme klantbeleving. MT-hoofdredacteur...

clock 2,5 min

Veel CEO's vragen zich af hoe ze overkomen op het publiek. Maar wil je een goede speech afleveren, dan kun je je beter druk maken over de vraag of je verhaal wel goed overkomt, stelt mediatrainer en MT-columnist Maritte Braspenning.

Oefen je speech met je gezicht naar de tuin

Veel CEO's vragen zich af hoe ze overkomen op het publiek. Maar wil je een goede speech afleveren, dan kun...

clock 2,5 min