Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Duurzaamheid

Toekomstbestendig ondernemen, met de juiste balans tussen de drie p’s: people, planet, profit. 

Recente artikelen

Directeur hightech producent KMWE: ‘In de toekomst is er vooral ánder werk’

Hoe kijken ceo’s van succesvolle bedrijven aan tegen de uitdagingen van de maakindustrie? Dit keer: Edward Voncken (KMWE). Duurzaamheid, smart...

clock 4,5 min

‘In de papierbranche is het topsport, elke dag weer’

De papier- en kartonbranche heeft het na de crisisjaren nog steeds lastig. Maar bij Eska Graphic Board kijken ze ook...

clock 4,5 min

Waarom meer materialisme onvermijdelijk tot nog meer Volkswagen-taferelen leidt

De Volkswagen-case laat zien dat materialisme een pijler onder onze economie is, maar ook mentale achterstand creëert. Een deel van...

clock 3 min

closing the loop joost de kluijver

Zo maakt Closing the Loop goud van afval

Gold digger, zo noemt Joost de Kluijver (34) zich weleens. Met Closing the Loop haalt hij afgedankte mobieltjes uit Afrika...

clock 6,5 min

Een pallet, waarom zou je die niet ook kunnen leasen?

Ook lang bestaande bedrijven kunnen best innoveren. Neem Pooling Partners, dat in leasing een heel nieuw businessmodel vond. Wellicht staat...

clock 4,5 min

Deze duurzame ondernemers maken kans op 500.000 euro

Dit zijn de elf Nederlandse ondernemers zijn door naar de voorrondes van de Postcode Lottery Green Challenge met als hoofdprijs 500.000...

clock 1,5 min

Helden van de Maakindustrie: verpakkingskampioen Solidpack

Binnenkort presenteert MT de vernieuwde Maakindustrie 100. Tot die tijd toppers uit de lijst. Vandaag: verpakkingskampioen SolidPack. SolidPack maakt massiefkartonnen...

clock 3,5 min

Bob maakt zich druk om de klimaatverandering

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. Dit keer probeert hij zelfs om een beetje de...

clock 3 min

Vandebron wint Ben&Jerry’s-wedstrijd, reist af naar VS

Energiestartup Vandebron is de Nederlandse winnaar geworden van Join our Core, de internationale ondernemerswedstrijd voor duurzame en sociale ondernemers. Jerry...

clock 1,5 min

Tony’s Chocolonely: ‘Op keurmerken vertrouwen is te makkelijk’

Tony’s Chocolonely wil de chocolade-industrie veranderen. En ze maken nog winst ook. Dit is hun geheim.

clock 4 min

Come and get it: 3 miljard voor duurzame energie

Ruim 3 miljard subsidie voor duurzame energie ligt onaangeroerd op de plank, vlijkt uit een rapport van RVO over het...

clock 0,5 min

Stop met analyseren, gebruik vaker de onderbuik

Intuïtie is feilloos beslissen op basis van ervaring en informatie. Je leert het gebruiken, door je vrouwelijke kant te ontwikkelen....

clock 2 min

Startup bindt strijd aan met giftige bacteriedoders

Antibacteriële producten, van wc-brillen tot t-shirts, zijn in opmars, maar de stoffen die daarvoor nodig zijn, zijn slecht voor mens...

clock 2 min

Warren Buffett gaat vol in zon en wind

Superbelegger Warren Buffett staat niet bekend als een gokker. En toch gaat de op twee na rijkste man op aarde...

clock 0,5 min

Zo claimen NS en Vodafone positieve duurzame effecten

Makkelijk naar een groen imago? Kijk wat je al doet en vertel erover. Maar: 'de vraag is altijd waarmee je...

clock 2,5 min

Echt waar, Dubai is voorloper in duurzame energie

Jacob Fontijne van DNV KEMA over marktkansen in het Midden-Oosten. 'Klanten eisen onze specialisten snel ter plaatse.' 'Duurzame energie? Innovatie?...

clock 3,5 min

‘Er is geen alternatief voor duurzaamheid’

Ze zorgen best voor ‘intern ongemak’, de duurzame ambities van Unilever. Een dubbele omzet, bij de helft van de milieu-impact,...

clock 2 min

De 7 mythes van de hybride

Een auto met dieselmotor is toch voordeliger dan een hybride? En rijdt zo’n Prius eigenlijk wel lekker? 7 mythes over...

clock 4 min

Columnisten

Werner Schouten

Directeur van de Impact Economy Foundation en presentator van het radioprogramma BNR Koplopers.

Lees de columns van Werner Schouten

Partnerartikelen

‘Duurzaamheid moet je samen doen’

Heineken wil in 2020 de groenste brouwer van de wereld zijn. De bierfabrikant investeert daarvoor niet alleen in zonnepanelen en...

clock 1,5 min

Groen leasen kan ook leuk zijn

De mobiliteit in Nederland milieubewuster te maken, dat is waar het Terberg Leasing om gaat, zegt algemeen directeur Rogier van...

clock 4,5 min

Einde slavernij blijft actueel

150 jaar geleden werd de slavernij officieel afgeschaft. Ook in deze tijd is het goed om daar nog bij stil...

clock 2 min

Paul Polman is de goeroe van het grootkapitaal

Multinationals wijzen ons de weg naar een betere wereld. Unilever topman Paul Polman is de goeroe van het grootkapitaal. De...

clock 3 min

‘Mijn waarden blijken waardeloos’

Marjolein Niestadt tekent voor een gesproken column op het MT500-event. Zij gaat in op de hamvraag: Wat is waarde? 'Wat...

clock 3 min

Gewetenloos MVO is even wennen

Op cola en fastfood levende mensen moeten dunner worden. Het gewetenloos MVO van Coca-Cola is even wennen. Coca-Cola wendt zijn...

clock 2 min

5 domme vragen over de nieuwe BMW 320d

Wat is dat toch met Duitse automerken en duurzaamheid? 5 domme vragen over BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring. Wat betekent...

clock 2 min

Trend: geven in plaats van nemen

Zet geld eens op de tweede plaats en kijk wat je organisatie kan bijdragen in plaats van opeisen. Stijgende werkloosheid,...

clock 4 min

Zo fout is de ASN Bank niet

Oké, de ASN is misschien niet zo verantwoord als ze zich voordoet. Maar voor een bankrun is echt geen reden....

clock 3,5 min

Jos Burgers: ‘Beslis welke klant je niet wilt bedienen’

Zeg nooit dat je alles kunt, zegt Jos Burgers. Zeggen wat je níet kunt maakt wat je wél kunt veel...

clock 3 min

‘Buiten de organisatie ligt je bestaansrecht’

Horkerige artsen krijgen de meeste processen aan hun broek, niet de slechtste, zegt Jan de Vuijst. Waarde zit voor vooral...

clock 3 min

Nuon: vies leidt tot verlies

Nuon is een van de minst groene energiebedrijven in ons land. Tegelijk draait het flink verlies. Is er een verband?...

clock 3 min

Goed doen met je bedrijf? Práát erover!

Filantropie klinkt nobel. Maar in stilte grote sommen geld weggeven, gaat de wereld niet veranderen. Veel geld verdienen is een...

clock 3 min

Het grote gelijk van Unilevers Paul Polman

Keer op keer bewijst Unilever dat een groene koers omzetgroei niet in de weg hoeft te staan. Komt redding dan...

clock 3 min

2013: het jaar van de betekeniseconomie

Topondernemers lijken amper last te hebben van de crisis. Ze denken positief en vertrouwen op eigen kracht. Managers: doe hetzelfde....

clock 4,5 min

Wie vertrouwt Schiphol nog?

Het gaat eigenlijk heel goed met Schiphol. Is het misschien daarom dat de luchthaven zo weinig vrienden heeft? Op de...

clock 4,5 min

Karel Noordzij: Naar een integere cultuur

Leiderschap is niet meer het bedenken van een superieure strategie maar het bouwen van een integere cultuur, zegt topman Karel...

clock 4 min

Maak uw organisatie weer gelukkig

Steeds meer organisaties proberen te sturen op werkgeluk. Maar bedrijven maken mensen niet gelukkig, mensen maken bedrijven gelukkig. Geluk is...

clock 3,5 min