Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Duurzaamheid

Toekomstbestendig ondernemen, met de juiste balans tussen de drie p’s: people, planet, profit. 

Recente artikelen

Warren Buffett gaat vol in zon en wind

Superbelegger Warren Buffett staat niet bekend als een gokker. En toch gaat de op twee na rijkste man op aarde...

clock 0,5 min

Zo claimen NS en Vodafone positieve duurzame effecten

Makkelijk naar een groen imago? Kijk wat je al doet en vertel erover. Maar: 'de vraag is altijd waarmee je...

clock 2,5 min

Echt waar, Dubai is voorloper in duurzame energie

Jacob Fontijne van DNV KEMA over marktkansen in het Midden-Oosten. 'Klanten eisen onze specialisten snel ter plaatse.' 'Duurzame energie? Innovatie?...

clock 3,5 min

‘Er is geen alternatief voor duurzaamheid’

Ze zorgen best voor ‘intern ongemak’, de duurzame ambities van Unilever. Een dubbele omzet, bij de helft van de milieu-impact,...

clock 2 min

De 7 mythes van de hybride

Een auto met dieselmotor is toch voordeliger dan een hybride? En rijdt zo’n Prius eigenlijk wel lekker? 7 mythes over...

clock 4 min

‘Duurzaamheid moet je samen doen’

Heineken wil in 2020 de groenste brouwer van de wereld zijn. De bierfabrikant investeert daarvoor niet alleen in zonnepanelen en...

clock 1,5 min

Groen leasen kan ook leuk zijn

De mobiliteit in Nederland milieubewuster te maken, dat is waar het Terberg Leasing om gaat, zegt algemeen directeur Rogier van...

clock 4,5 min

Einde slavernij blijft actueel

150 jaar geleden werd de slavernij officieel afgeschaft. Ook in deze tijd is het goed om daar nog bij stil...

clock 2 min

Paul Polman is de goeroe van het grootkapitaal

Multinationals wijzen ons de weg naar een betere wereld. Unilever topman Paul Polman is de goeroe van het grootkapitaal. De...

clock 3 min

‘Mijn waarden blijken waardeloos’

Marjolein Niestadt tekent voor een gesproken column op het MT500-event. Zij gaat in op de hamvraag: Wat is waarde? 'Wat...

clock 3 min

Gewetenloos MVO is even wennen

Op cola en fastfood levende mensen moeten dunner worden. Het gewetenloos MVO van Coca-Cola is even wennen. Coca-Cola wendt zijn...

clock 2 min

5 domme vragen over de nieuwe BMW 320d

Wat is dat toch met Duitse automerken en duurzaamheid? 5 domme vragen over BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring. Wat betekent...

clock 2 min

Trend: geven in plaats van nemen

Zet geld eens op de tweede plaats en kijk wat je organisatie kan bijdragen in plaats van opeisen. Stijgende werkloosheid,...

clock 4 min

Zo fout is de ASN Bank niet

Oké, de ASN is misschien niet zo verantwoord als ze zich voordoet. Maar voor een bankrun is echt geen reden....

clock 3,5 min

Jos Burgers: ‘Beslis welke klant je niet wilt bedienen’

Zeg nooit dat je alles kunt, zegt Jos Burgers. Zeggen wat je níet kunt maakt wat je wél kunt veel...

clock 3 min

‘Buiten de organisatie ligt je bestaansrecht’

Horkerige artsen krijgen de meeste processen aan hun broek, niet de slechtste, zegt Jan de Vuijst. Waarde zit voor vooral...

clock 3 min

Nuon: vies leidt tot verlies

Nuon is een van de minst groene energiebedrijven in ons land. Tegelijk draait het flink verlies. Is er een verband?...

clock 3 min

Goed doen met je bedrijf? Práát erover!

Filantropie klinkt nobel. Maar in stilte grote sommen geld weggeven, gaat de wereld niet veranderen. Veel geld verdienen is een...

clock 3 min

Columnisten

Werner Schouten

Directeur van de Impact Economy Foundation en presentator van het radioprogramma BNR Koplopers.

Lees de columns van Werner Schouten

Partnerartikelen

Het grote gelijk van Unilevers Paul Polman

Keer op keer bewijst Unilever dat een groene koers omzetgroei niet in de weg hoeft te staan. Komt redding dan...

clock 3 min

2013: het jaar van de betekeniseconomie

Topondernemers lijken amper last te hebben van de crisis. Ze denken positief en vertrouwen op eigen kracht. Managers: doe hetzelfde....

clock 4,5 min

Wie vertrouwt Schiphol nog?

Het gaat eigenlijk heel goed met Schiphol. Is het misschien daarom dat de luchthaven zo weinig vrienden heeft? Op de...

clock 4,5 min

Karel Noordzij: Naar een integere cultuur

Leiderschap is niet meer het bedenken van een superieure strategie maar het bouwen van een integere cultuur, zegt topman Karel...

clock 4 min

Maak uw organisatie weer gelukkig

Steeds meer organisaties proberen te sturen op werkgeluk. Maar bedrijven maken mensen niet gelukkig, mensen maken bedrijven gelukkig. Geluk is...

clock 3,5 min

Rien ne va plus voor Holland Casino

Het hoge woord is eruit: Holland Casino moet nu echt gaan privatiseren. Nieuwe kansen, of het definitieve einde voor de...

clock 4 min

Breng flow in uw MVO

Duurzaam is vaak saai. En wéér een verplichting erbij. Vul de drie P's aan met Passie en Plezier en alles...

clock 3,5 min

Bob en het broeikaseffect

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Bob doet zijn best. In aflevering 70 belandt hij in een acute olie-crisis....

clock 3,5 min

De impact van subsidie op criminaliteit

Houdt de Braziliaanse bolsa família mensen op het rechte pad? Ja, zegt de Wereldbank. Maar is dat wel zo? Een...

clock 2 min

Shell wil maar niet menselijk worden

Eens prominent PvdA-politicus, nu directeur Shell Nederland. Zeg eens eerlijk, Dick Benschop, is dat wel te verenigen? Het zijn ongetwijfeld...

clock 3 min

Rutte: verhoog de accijns!

De enigen die beter worden van de stijgende benzineprijs zijn de sjeiks. Daarom doet het kabinet er goed aan de...

clock 1,5 min

Sandel, Michael

Sinds de financiële crisis zijn begrippen als 'eerlijkheid' en 'rechtvaardigheid' helemaal teruggebracht in het maatschappelijke debat. Politiek filosoof Michael Sandel...

clock 1,5 min

Branson: reduce, reuse, recycle

Meer duurzaamheid. Wie daarvoor kan zorgen? Ondernemers, stelt MT- columnist Richard Branson. "Bedrijven zijn voor een deel verantwoordelijk voor het...

clock 2,5 min

Test uw kennis over duurzaam ondernemen

Meer elektrische auto’s en bewuster omgaan met energie: maatschappelijk verantwoord ondernemen is de hype voorbij. Iedere manager moet er er aan geloven. Maar wat weet...

clock 0 min

Bedrijf onzichtbaar in maatschappij

Nederlanders hebben hoge verwachtingen van de maatschappelijke inzet van het bedrijfsleven. En hoewel menig bedrijf zich nu al inzet voor...

clock 2,5 min

Mvo is slechts een hype

Nederlandse bedrijven kennen de gestelde richtlijnen voor mvo-beleid niet. Ze zijn er vooral mee bezig vanuit een maatschappelijke trend. Het...

clock 2 min