Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De slechtste slogan van 2018 is ook de meest ongepaste

De titel voor de slechtste slogan is dit jaar gewonnen door een mannenkapper uit Laren. ‘We doen wel vrouwen, maar knippen ze niet’, kreeg ruim een kwart van de 14.000 stemmen. 

De winnende slogan van mannenkapper Barbier Rogier (Laren) lijkt zich weliswaar niks aan te trekken van het metoo-tijdperk, eigenlijk gaven vrouwen zelf de voorzet voor de slogan, zegt Christine Liebregt, samen met Tefke van Dijk initiatiefnemer van de verkiezing.

“Barbier Timo Smit vertelde namelijk dat vrouwen vaak hun barbershop inlopen met de vraag ‘doen jullie ook vrouwen’?”, zegt Liebregt. “Na verloop van tijd is zo het antwoord ‘we doen wel vrouwen, maar knippen ze niet’ ontstaan. Met een knipoog dus, de vrouwelijke klant kan daar hard om lachen. Maar als de zin uit deze context wordt gehaald, dan kunnen wij ons voorstellen dat het ook de andere reactie kan oproepen.” Liebregt voegt er volledigheidshalve aan toe dat een van de vier vestigingen van Barbier Rogier (ook) een vrouwenkapper is.

Dit zijn de tien slechtste slogans van 2018:

1. We doen wel vrouwen, maar knippen ze niet (Barbier Rogier) 

2. Ga niet zelf kutte, Bel Ronald Schutte! (Stukadoors/schildersbedrijf Schutte)  

3. Voor ieder reetje een Aarts W.C’tje (Aarts Sanitair Service) 

4. met je fiets in de penarie? bel dan even met Harie… (Fietsenmaker Harrie) 

5. Theo en Peet, voor al u electriciteet (PC van der Peet) 

6. Het Solmar je vakantie zijn (Solmar Tours) 

7. Wespen horren buiten (Unilux horren) 

8. Let us oystertain you! (Oestercompagnie) 

9. ‘ t is VERS(C)HOOR (Verschoor groente- en fruithandel) 

10. Zonder ons gene plons (Ruimdienst Lazeroms) 

Nummer drie van dit jaar Aarts Sanitair Service is trots op de op twee na slechtste slogan, zegt directeur Berry Aarts in het Eindhovens Dagblad. “Toen we de grote banner jaren geleden buiten hingen, stopten mensen al om te lachen en foto’s te maken. We wilden nu weer iets leuks doen.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De nieuwe slogan werd bedacht met hulp van een extern bedrijf. “Na de nodige glazen bier rolde deze er uit.” Het bedrijf deed in 2015 ook al mee aan de verkiezing, met ‘Voor ‘n plasje of ‘n scheetje: huur een Aarts-wc-tje.’ ” Dat hoogstandje werd gepromoveerd tot een lijn merchandise, met mokken en pakjes kauwgom.

Zie ook:
De 10 slechtste slogans van 2017
De 10 slechtste slogans van 2016