Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

mt500 2019

MT500 – Meest klantgericht

Deze 25 bedrijven worden door hun peers gewaardeerd om hun klantgerichtheid.

clock 0 min

juul manders balr

Hoe BALR. met ‘bereikbaar exclusief’ op jacht gaat naar 100 miljoen omzet

Met klanten van Japan tot Rusland is modemerk BALR. bezig zich te ontwikkelen tot een geduchte concurrent van de grote...

clock 3 min

webshop groeien

Zo groeit je webshop uit zijn jasje

Elke fashionretailer kent het belang van een goede webshop, maar voor de meesten is het systeemlandschap erachter nog een groot...

clock 3,5 min

Het persoonlijke merk van: Joris Toonders (Yonego)

Roel Wolbrink daagt diverse ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen, als basis voor een sterk merk voor jouw startup...

clock 4 min

9 keer hoe je je officemanager betrokken en binnenboord houdt

Je secretaresse is jouw steun en toeverlaat, jouw gatekeeper. Tuurlijk vindt diegene dat hij of zij ‘gewoon’ zijn werk doet....

clock 6 min

Zo check je of je merk ‘vrij’ is

Eén van de belangrijkste dingen die je moet doen wanneer je een merk kiest en gaat registreren is kijken of je...

clock 1,5 min

Ticketplatform Tiqets heeft Dan Burdett binnengehaald als Chief Marketing Officer. Hij zal verantwoordelijk worden voor brand, marketing en communicatie en gaat zich inzetten voor de verdere groei en internationalisering van Tiqet.

Dan Burdett (nieuwe CMO Tiqets)

Ticketplatform Tiqets heeft Dan Burdett binnengehaald als Chief Marketing Officer. Een profiel van een marketingman in hart en nieren.

clock 2 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van: Femke Furnée (Fest Amsterdam)

Roel Wolbrink daagt ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen, als basis voor een sterk merk voor jouw startup...

clock 5 min

fashion-industrie online

De nieuwe fashion-industrie: ‘We gaan naar gepersonaliseerde winkelervaringen’

De mode is in beweging. Waar we vroeger massaal winkelstraten afstruinden op zoek naar dat kekke jurkje of die hippe...

clock 4 min

coolblue marketing

5 (online) lessen die je als ondernemer kan leren van Coolblue

We kunnen niet allemaal Coolblue zijn, maar het Rotterdamse bedrijf is hoe dan ook een goudmijn van online marketinglessen. Onlinemarketing-expert...

clock 8,5 min

i.s.m. NEW TAILOR

Het persoonlijke merk van: Lotte Leufkens (CloudCuddle)

Roel Wolbrink daagt diverse ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen, als basis voor een sterk merk voor jouw startup...

clock 3,5 min

Zo bereik je nieuwe klanten AVG-proof

Ondanks de strengere regelgeving rondom privacy is het benaderen van klanten via direct mail nog altijd redelijk soepel. Het is...

clock 2,5 min

Het persoonlijke merk van: Merijn Everaarts (Dopper), de rebel die ondernemer werd

Roel Wolbrink daagt diverse ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen, als basis voor een sterk merk voor jouw startup...

clock 4 min

Jeans Centre wolf in jeanskleren

Wat je kunt leren van de wolf in jeanskleren

Jeans Centre is een van de grootste retailers van Nederlandse bodem. Ze bestaan al 42 jaar en hebben dus veel...

clock 3 min

Information overload? Met deze 3 tips bereik je die overprikkelde klant wel

De huidige consument wordt overstelpt met prikkels. Per dag bijvoorbeeld al met zo’n driehonderd reclame-uitingen en tachtig e-mails. Geen wonder...

clock 3,5 min

Dit doet waardering met je werknemers

Productievere en betrokken werknemers die minder vaak ziek zijn én voor meer tevreden klanten zorgen. Dat levert het vaker expliciet...

clock 4,5 min

vragen stellen vergadering

Waarom je door het stellen van vragen, slimmer overkomt

Wie om advies vraagt op de werkvloer, lijkt slimmer, blijkt uit onderzoek van de Harvard Business School.

clock 1,5 min

Dit zijn dé 3 do’s en don’ts voor een effectieve direct mail-campagne

Nu de nee/nee-stickers steeds vaker opduiken op de brievenbus, is het belang van een effectieve direct mail-campagne voor ondernemers nog...

clock 3,5 min

Partnerartikelen

8 redenen waarom je nooit korting moet geven. Nee, ook niet aan je moeder

Korting geven is niet eerlijk en doet afbreuk aan je product, stelt Erwin Wijman. 8 redenen waarom je nooit korting moet...

clock 5 min

6 do’s bij het kiezen van een goede bedrijfsnaam

Een goede bedrijfsnaam is niet alleen marketingtechnisch maar ook juridisch goed, schrijft Sprout-expert Melissa Moncada Castillo. Ze geeft je zes dingen om rekening...

clock 2,5 min

7 redenen waarom Twitter zo van ondernemers houdt (als megafoon die je mega-aandacht oplevert)

Hoe komt Elon Musk aan zoveel volgers op Twitter? Duh, hij valt op en komt met boude statements. En als...

clock 4,5 min

Het persoonlijke merk van: Maartje Daamen (Dag1)

Voor Sprout daagt Roel Wolbrink diverse ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. Jouw persoonlijke merk is de basis voor...

clock 3 min

7 redenen waarom je zelf je product bent, en hoe je dat uitdraagt

Jij als ondernemer bent het belangrijkste sociale medium en marketinginstrument van je onderneming, schrijft Erwin Wijman. ‘Zeker als baas moet...

clock 4 min

We willen constant iets nieuws, want veel is al eens gedaan. Maar betekent dat dat we constant het ei van Columbus opnieuw uit moeten vinden? Nee, zo betoogt MT-columnist Marcel Hoefman.

Stel de juiste vraag over vaardigheden

We willen constant iets nieuws, want veel is al eens gedaan. Maar betekent dat dat we constant het ei van...

clock 2,5 min

4 manieren om jouw klanten nog beter te bereiken

Als ondernemer wil je de juiste klanten aanspreken. Maar op wie jouw bedrijf zich ook richt, je doelgroep wordt overspoeld...

clock 3,5 min

7 killergeheimen van een e-mailnieuwsbrief – zo eenvoudig dat je er niet omheen kunt

Nieuwsbrieven per mail worden steeds belangrijker en dat is mede te danken aan de aard van e-mail. Mensen, dus ook...

clock 3 min

Waarom Chris Zadeh (Ohpen) twee krabben op zijn arm liet tatoeëren

Voor Sprout daagt ondernemer Roel Wolbrink andere ondernemers uit om een persoonlijk merkplan te bouwen. Deze keer legt hij Chris Zadeh...

clock 3,5 min

Dit zijn 3 niet te missen marketingtrends dit jaar

Als ondernemer wil je de boot niet missen op het gebied van marketing. Om welke marketingtrends kun je dit jaar niet...

clock 3,5 min

klant betaling

7 manieren waarop je klanten sneller laat betalen

Hoe makkelijker je je klanten laat betalen, hoe meer je verkoopt. Erwin Wijman deelt 7 manieren waarmee je dat voor...

clock 3,5 min

Aegon Klantenservice Leven Teamfoto Performance Cup

Zo gaf Aegon zijn teamperformance een boost

Wat voor topsport geldt, geldt ook voor de werkvloer. Je leert van je fouten. Je wil alle neuzen in het...

clock 3,5 min

3 vuistregels voor een ijzersterke slogan

Hoe bedenk je een oneliner die bij miljoenen mensen blijft plakken? Vermijd clichés en omarm de dubbele bodem, schrijft reclamegoeroe...

clock 4 min

i.s.m. Oracle
KFC klantdata

Hoe KFC de klant nog slimmer gaat bedienen

Jaarlijks rollen er bij KFC Nederland 13 miljoen bonnetjes uit de kassa. Een bron van data. Maar hoe haal je...

clock 4,5 min

5 juridische dingen die je moet weten als je gaat samenwerken met influencers

Werken met influencers is nieuw, maar niet zonder regels. Sprout-expert Melissa Moncada Castillo geeft je vijf juridische dingen die je moet weten...

clock 3 min

Abonnementiseer je product of dienst: 7 tips om te zorgen dat je klanten meer en langer kopen

Wat je ook aanbiedt, je kan het in abonnementsvorm gieten, schrijft Sprout-expert Erwin Wijman. 7 tips om te zorgen dat...

clock 3,5 min

9 redenen waarom je voor een niche, of superniche moet kiezen

Marketingexpert Erwin Wijman deelt op Sprout alvast een klein deel van de kennis die hij bundelde in zijn nieuwste, kneiterdikke...

clock 10 min

youtube marketing

7 manieren om YouTube te gebruiken voor je marketing

Wil je de boodschap van je bedrijf aan een groot publiek verwoorden, dan is video een handig medium. Hoe zet...

clock 0,5 min