“Nederlandse banken kunnen internationaal op het gebied van cross border financing, foreign exchange, supply chain financing en cash management niet bieden, wat wij kunnen. De waardering hiervoor vanuit het Nederlandse bedrijfsleven is groot.”
Naast het optimale productaanbod, zijn klanten enthousiast over de werkwijze van Deutsche Bank. De ruim 700 medewerkers verdeeld over vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven werken in Client Sales Teams. Deze teams, die opereren onder leiding van de relatiemanager, zijn op maat samengesteld rondom de klant.
“Alle bij de klant betrokken specialisten en service medewerkers maken deel uit van dit team. Het team kent de klant, kent de behoefte van de klant en weet waar de klant naartoe wilt,” vertelt Marc Verbeek, Head of Dutch Large Corporates.
“Specialisten van buitenlandse vestigingen draaien mee in deze teams en dat geldt ook voor onze collega’s van Wealth Management. Zo houdt de klant één aanspreekpunt. We werken wereldwijd als één team voor onze klanten. Daar is Deutsche Bank uniek in.”
“Bij Deutsche Bank in Nederland zijn de lijnen heel kort”, vult Hoving aan. “Onze klanten weten daardoor altijd snel waar ze aan toe zijn. Ze kunnen erop vertrouwen dat als we een oplossing presenteren, we het daarna ook kunnen waarmaken. We zijn er trots op dat we al 100 jaar een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren van de plannen en ambities van onze klanten in Nederland.”