“‘samen op weg’ is voor ons een cruciaal vertrekpunt in de samenwerking met medewerkers en klanten. Onze mensen maken het verschil; daar begint en eindigt onze onderscheidende dienstverlening. We zijn trots dat we in het onderzoek ook hoog geëindigd zijn met betrekking tot werkgeverschap.”
“In onze eerdere succesvolle wervingscampagnes zoals ‘100 dagen 100 collega’s’ gaven we al een authentiek kijkje in de keuken van Simon Loos; niets is in scène gezet. Je ziet dan dat trots en humor hier een grote rol spelen. Het is aan HR, managementleden en staf om ons verder te leiden in de transitie van professionele en sociale werkgever naar ‘employer of choice’ binnen de competitieve logistieke markt”, zegt Simon Loos.
Organisatie voor morgen
“We zijn groot, maar klein in hoe we met elkaar omgaan. Communicatie speelt daarin een belangrijke rol. Zeker met de uitdaging van de krappe logistieke arbeidsmarkt. De huidige hoge notering is een erkenning voor onze visie en strategie. Het is belangrijk om te blijven vernieuwen. Bijvoorbeeld in duurzaam transport, maar ook in het vinden en binden van mensen.”
“Als familiebedrijf zit die innovatie in ons DNA. Dat gaat verder dan klantgericht en flexibel zijn. Ook de veranderende wereld vraagt om méér dan professionaliteit en kwaliteit. Daar horen passende trainingen en opleidingen bij, zodat een medewerker zich inhoudelijk ontwikkelt. En als persoon groeit”, zegt Angelique Loos.
“Wij willen onze klanten en mensen écht blij maken; we gaan voor langdurige verbindingen. Dit zie je ook terug in onze sociale cultuur, de vrijheid binnen je taak- en vakgebied”, aldus Simon Loos.
Voorbij logistiek
“In ons tachtigjarig bestaan zijn we uitgegroeid tot een grote logistieke speler in Nederland. We zijn trots op de 1.650 collega’s die onze mooie klanten elke dag weer ontzorgen. Dat je in een hectische branche als de logistiek innovatief en duurzaam kunt blijven groeien door echt ‘samen op weg’ te zijn, is voor ons de mooiste erkenning.”