Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

Beste bestuurders 2010

De nodige usual suspects, 10 buitenlanders, 8 nieuwelingen, 1 vrouw. De top-25 van beste bestuurders geeft weer een gemêleerde aanblik.Met...

clock 14 min

Opmerkelijk

Apple-evangelisten hondstrouw Dure apparaten, enorme winstmarges, een haperende klantenservice en software die ­allesbehalve open source genoemd mag worden. Toch blijft...

clock 4,5 min

Loopbaan van Bjørn Berg-Andersen

Van zijn beide ‘vaders’ leerde hij het belang van mensen motiveren. Handig, nu Bjørn Berg-Andersen het merk LG in de...

clock 3 min

Zo krijgt u een perfect imago

Maak een onuitwisbare indruk. Niet alleen met uw product of bedrijf, maar vooral als mens. MT presenteert het stappenplan naar...

clock 2,5 min

Lean kennismaking

Aan het begin van de ‘Lean kennismakingsmiddag’ moet ­iedere deelnemer de volgende zin afmaken. ‘Als ik aan lean denk, denk...

clock 1,5 min

Rob van Rees: Nederland blijft achter met duurzame energie

Nederland dreigt de boot te missen op de miljardenmarkt voor duurzame energie, vreest Greenchoice-baas Rob van Rees. Subsidies naar Duits...

clock 2 min

E=mc2 helpt klanten

"Jonge medewerkers hebben een heel nieuw concept uitgewerkt: E=mc2, om klanten in vijf stappen te helpen bij het verlagen van...

clock 1,5 min

Werknemers misbruiken internetvrijheid niet

Nederlandse bedrijven hebben een veel soepeler beleid omtrent het gebruik van sociale netwerksites onder werktijd dan andere Europese bedrijven. Ruim...

clock 2 min

Intern Linken is onderdeel van SEO

Als u nieuw ben op het terrein van SEO (of zoekmachinemarketing) of al een poos bezig bent en u heeft...

clock 1,5 min

Scherp nu uw financieel inzicht

Scherp uw financieel inzicht, doe mee aan het Best of Finance-onderzoek en vergelijk uw prestaties met die van collega's. De...

clock 1 min

Promoot uw bedrijf via videosites

Een bedrijfsvideo kan sollicitanten en klanten over de streep helpen. En met de huidige tools bereikt u met uw filmpje...

clock 2 min

De klantenfluisteraars

Klanten zijn vreemde wezens. Iedereen heeft ze, sterker nog: iedereen is er zelf ook een. Toch snappen de meeste mensen...

clock 1,5 min

Het werkterrein is overal

Dat een koffieketen als Starbucks zich al een fiks aantal jaren mag verheugen in een grote populariteit, is natuurlijk geen...

clock 2,5 min

Loopbaan van Reinder Brummelman

Omdat hij tegelijk wilde werken en studeren, werd hij accountant. Nu leidt Reinder Brummelman een van Nederlands grootste accountants- en...

clock 2,5 min

Het woord aan de werkvloer – Verbeteren met pakpapier

Veel veranderprocessen sterven in schoonheid, doordat ze achter de managementtafel zijn bedacht. The Brown Paper Company laat de mensen op...

clock 9 min

De ict van de Spelen

De Olympische Spelen zijn méér dan een sportevenement. Ook wat betreft logistiek, bedrijfsvoering en ict wordt in Vancouver topsport bedreven....

clock 6,5 min

Tien technieken die de wereld veranderen

Nieuwe technieken staan klaar om het aanzien van de wereld te veranderen. De multinationals van morgen zijn de hightech-startups van...

clock 20,5 min

Loopbaan van Marianne van Leeuwen

Het leek haar leuk werk, congresontwikkelaar. Dat het de opmaat zou zijn voor een snelle carrière in de uitgeverijbranche kon...

clock 3 min

Dell, maar dan anders

Met lede ogen zag Michael Dell het concern waaraan hij zijn naam gaf afglijden. Hij keerde terug als ceo en...

clock 8 min

Innovatie is te regelen – creativiteit op commando

Creativiteit kun je niet afdwingen. Maar je kunt het wel regisseren. Gebruik innovatieve ruimtes, of arrangeer verrassende ontmoetingen. ‘Patronen doorbreken...

clock 5 min

Ubercreatief – de 25 meest creatieve mensen in de business

Ze zijn lastig, veeleisend en onvoorspelbaar, soms een pain in the ass. Maar als iemand nieuwe markten kan aanboren zijn...

clock 21,5 min

Joseph Jaworski over synchroniciteit

De Amerikaanse leiderschapsdeskundige Joseph Jaworski pleit voor liefde en betrokkenheid. “In het bedrijfsleven hebben we moeite met deze begrippen, maar...

clock 5 min

‘Onderscheid jezelf of ga kopje onder’

Na een internationale topcarrière keert Mia de Kuijper terug naar haar geboorteland. Met een missie: bedrijven helpen  uitvissen wat ze...

clock 6,5 min

Vergroot uw netwerk met LinkedIn

Netwerken tijdens een borrel is uit. Online is waar u uw zakelijke relaties vindt. Maar hoe komt u via LinkedIn...

clock 2 min

Kom ook op LinkedIn

Bent u nog geheel onbekend met LinkedIn? Dan is het wellicht handig om te beginnen met het opzetten van uw...

clock 3 min

Maak uw website beter vindbaar (deel 2)

SEO – Search Engine Optimization – kent meerdere stappen om de vindbaarheid van uw website te verhogen. Content is een belangrijk...

clock 1 min

Superslank model, slechte resultaten

Het postuur van het model dat in een advertentie wordt afgebeeld, heeft invloed op de indruk die de consument heeft...

clock 5,5 min

Zo vinden klanten uw bedrijf

Klanten moeten uw bedrijf moeiteloos kunnen vinden. Zowel fysiek, telefonisch als online. Hoe zorgt u voor een optimale bereikbaarheid? Nog...

clock 2 min

Bereik meer met Twitter

Veel bedrijven zijn zich nog te weinig bewust van de winst die met Twitter te behalen valt. Met deze tips...

clock 2,5 min

Waardedisciplines van Treacy en Wiersema

  Organisaties stellen voortdurend de behoeften van hun klanten en de werkelijke waarde van wat zij bieden ter discussie.  ...

clock 0,5 min

Reputatie-Quotiënt (RQ)

Een goede reputatie is erg kwetsbaar.   Zoveel stakeholders, zoveel meningen en oordelen. Elke onderneming streeft naar een goede reputatie...

clock 0,5 min

Marktgericht organiseren

Het model marktgericht organiseren is ideaal om de effectiviteit en efficiëntie van de marketing en verkoop van een bedrijf te...

clock 0,5 min

MABA-analyse

De MABA-analyse wordt vooral gebruikt om nieuwe zakelijke kansen te analyseren en aan te duiden.   Bedrijfsaantrekkelijkheid wordt grotendeels bepaald...

clock 0,5 min

Zo komt u in de media

De media zijn uw beste vriend, tenminste: als ze u positieve aandacht geven. En dat moet lukken met de volgende...

clock 3,5 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom