Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

Superslank model, slechte resultaten

Het postuur van het model dat in een advertentie wordt afgebeeld, heeft invloed op de indruk die de consument heeft...

clock 5,5 min

Zo vinden klanten uw bedrijf

Klanten moeten uw bedrijf moeiteloos kunnen vinden. Zowel fysiek, telefonisch als online. Hoe zorgt u voor een optimale bereikbaarheid? Nog...

clock 2 min

Bereik meer met Twitter

Veel bedrijven zijn zich nog te weinig bewust van de winst die met Twitter te behalen valt. Met deze tips...

clock 2,5 min

Waardedisciplines van Treacy en Wiersema

  Organisaties stellen voortdurend de behoeften van hun klanten en de werkelijke waarde van wat zij bieden ter discussie.  ...

clock 0,5 min

Reputatie-Quotiënt (RQ)

Een goede reputatie is erg kwetsbaar.   Zoveel stakeholders, zoveel meningen en oordelen. Elke onderneming streeft naar een goede reputatie...

clock 0,5 min

Marktgericht organiseren

Het model marktgericht organiseren is ideaal om de effectiviteit en efficiëntie van de marketing en verkoop van een bedrijf te...

clock 0,5 min

MABA-analyse

De MABA-analyse wordt vooral gebruikt om nieuwe zakelijke kansen te analyseren en aan te duiden.   Bedrijfsaantrekkelijkheid wordt grotendeels bepaald...

clock 0,5 min

Zo komt u in de media

De media zijn uw beste vriend, tenminste: als ze u positieve aandacht geven. En dat moet lukken met de volgende...

clock 3,5 min

Succesvol online adverteren

Bij een goede inzet van Google Adwords en Analytics weet u exact wat een campagne u oplevert. Daarvoor moet u...

clock 5 min

Kotlers vier P’s van marketing

Kotlers marketingmix   De marketingmix, die algemeen bekend staat als de vier P’s, is een tactische gereedschapskist die een organisatie...

clock 2 min

Checklist projectmanagement

Projectmanagement wordt vaak toegepast om een bepaald resultaat te behalen naast of buiten de dagelijkse operatie om.   Een project...

clock 3,5 min

Balanced ScoreCard: het alternatief in financiële verantwoording

De BSC is het alternatief voor traditionele methoden van financiële verantwoording die minder geschikt zijn geworden voor het operationeel runnen...

clock 0,5 min

Ansoffs product-marktmatrix: geef richting voor groei

Ansoffs product-marktmatrix   Het bepalen van een richting en strategie voor groei van de onderneming hangt af van een aantal...

clock 0,5 min

Crisisbeheersing: Zo vergeet Toyota het gaspedaaldrama

Na Toyota haalt ook Peugeot NL auto's terug vanwege het gevaarlijke gaspedaal. Hoe laat een bedrijf deze negatieve publiciteit zo...

clock 3,5 min

Wat is het merk Sven Kramer waard?

Op het ijs in Vancouver lijkt goud een zekerheid, maar pakt Sven Kramer ook buiten de baan de hoofdprijs? "Een...

clock 3 min

Apple vaart wel bij incontinentie

U wilt dat uw bedrijf of product in de publiciteit komt? Zeg dan niets, of bijna niets over uw bedrijf...

clock 2,5 min

Google Adwords, de volgende stap

Bij een goede inzet van Google Adwords en Analytics kunt u exact uitrekenen wat elke euro van uw campagne u...

clock 7 min

Expertpanel

Dilemma Een ceo van een familiebedrijf wil een strategische koerswijziging doorvoeren. Niet meer alleen productie, maar het hele (advies)traject van...

clock 4 min

MT101 – De 101 vrouwvriendelijkste bedrijven

Geen bedrijf zo vrouwvriendelijk als Ikea, denkt de Nederlandse ­manager. ‘Het begin is ­gemaakt', zegt ceo-Nederland Eva-Lotta ­Sjöstedt. ‘Maar we...

clock 2 min

Aan de slag met Google Adwords

Bij een goede inzet van Google Adwords en Analytics kunt u exact uitrekenen wat elke euro van uw campagne u...

clock 3,5 min

Kent u de marshmallowtest?

Het is één van de wijze merklessen die Tjaco Walvis, partner bij THEY, geeft in zijn boek ‘Uit de grijze...

clock 2,5 min

Loopbaan van Jan Dalhuisen

Via een zwager kwam Jan Dalhuisen in de accountancy. Het vak kon hem matig boeien. Nu heeft hij een topfunctie...

clock 3 min

Talentmanagement – Peter Berdowski

Boskalis is opgeschoven van baggeraar naar een bedrijf dat wereldwijd complexe maritieme projecten uitvoert. Voor macho's is steeds minder plaats,...

clock 9 min

Schaapjes in kek design

Een maand geleden mocht ik voor zo'n 200 ­studenten op een Nederlandse hogeschool een college geven over trendwatching. Doel van...

clock 2,5 min

Zes nieuwe businessmodellen

Heeft uw businessmodel een baard? Is het achterhaald en  ongeschikt voor het 2e decennium van de 21e eeuw? Slimme bedrijven...

clock 6 min

Loopbaan van Frans van Steenis

Ooit sliep hij onder een poster van Che Guevara, nu geeft hij leiding aan de Kamers van Koophandel. ‘Prachtig!' 1972...

clock 3 min

Een bonus, kan het nog?

Uw buren, ja, die hebben nu wel genoeg ­bonussen ­gehad. Maar voor ú een bonus, zo met de feestdagen in...

clock 2,5 min

Expertpanel

VRAAG Een projectorganisatie die systemen op bestelling ontwikkelt, wil daaruit voortvloeiende producten ook aan anderen aanbieden. Maar hoe kun je...

clock 3 min

Internet via de afstandsbediening

Elke televisie kan nu al met internet worden verbonden. Waarom doen we dat dan nog niet? Deel II een drieluik...

clock 10,5 min

De ambitie van Staples

Ze bestaan nog: Amerikaanse ketens die de Europese markt stormenderhand veroveren. Staples wil de ‘Starbucks van de kantoorarti­kelen' zijn. In...

clock 8,5 min

Strijd om de zapsurfer

Nu internet in kijkcijfers de tv verslaat, proberen allerlei bedrijven de verbindende schakel te worden tussen beeldbuis en web. De...

clock 9,5 min

Het vertrouwen zakt door

Tien jaar geleden legden we een groep doornee Europese jongeren de op dat moment nieuwste printcampagne van jeansmerk Calvin Klein...

clock 2,5 min

Hoed u voor de onderbuik

Levensgevaarlijk, vindt Paul Postma: managers die rationele keuzes denken te nemen, maar in feite kiezen met het dierlijk deel van...

clock 7,5 min

Als manager die opstapt, wilt u vrij zijn

Het blijft een lastig ding, dat concurrentiebeding. Aan de ene kant moet u het in deze moeilijke arbeidsmarkt natuurlijk niet...

clock 2 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom