Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

v&d

Hoe V&D haar ziel verloor

Als je een minder goed voorbeeld zoekt van organisatie- en merkstrategie valt vaak de naam V&D. Merksucces is echter niet...

clock 3 min

Sociale media dwingen tot scherpte

Als bedrijf in sociale media duiken, is lang niet altijd verstandig, schrijft Jeroen Bertrams.

clock 2 min

Bob neemt afscheid van de chef marketing

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern en doet zijn best. Dit keer probeert hij afscheid te nemen van zijn...

clock 3 min

Bob bespeurt nog wat hnw-koudwatervrees

Bob is divisiedirecteur van een groot concern, hij doet zijn best. Dit keer bespeurt hij nog wat hnw-koudwatervrees.   VAN...

clock 3,5 min

Zo win je zonder rivalen te verslaan

Wie van de concurrent wil winnen, moet niet proberen de beste te zijn. Doe als DSM en verander de regels...

clock 2 min

De 6 slechtste nieuwe merknamen

Yves Saint-Laurent loost voornaam, een freelancersbedrijf noemt zich HoofdKraan. Dit zijn de 6 slechtste naamsveranderingen. Een naam kiezen als bedrijf...

clock 0,5 min

Bob is alweer toe aan vakantie

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. In deze aflevering is hij alweer toe aan vakantie. VAN...

clock 3,5 min

Marketing moet sales beter op weg helpen

Stel u gaat uit eten en bestelt een Thais kipgerecht. De ober komt met een stuk rauwe kipfilet, een aantal...

clock 4 min

Contentmarketing in een notendop

Reclame is uit, contentmarketing is in. Wie het succesvol toepast, weet z’n doelgroep écht te boeien en te verleiden. Hoe?...

clock 3,5 min

Hoe hotels kunnen winnen van internet

Bookingswebsites hebben het klantcontact overgenomen van de hotelketens. Hoe kan de hotelbranche deze misstap herstellen? De vakantie komt er aan....

clock 3 min

Bob denkt na over grote levensvragen

Bob doet zijn best. In aflevering 160 denkt hij diep na over de grote levensvragen. Van Robert-jan Aan Bob Onderwerp...

clock 3,5 min

Doe de boycot!

De boycot is een machtig wapen in handen van consumenten en overheden. Nederland en de Europese Unie boycotten olie uit...

clock 0,5 min

Creatief met tent

Schijn bedriegt. Ik dacht tot voor kort dat De Boer uit Alkmaar een heel mooi bedrijf was in tijdelijke huisvesting...

clock 2 min

10 tips voor zakelijk social mediasucces

De klant bevindt zich steeds vaker op Twitter en LinkedIn. Ayman van Bregt geeft daarom 10 tips voor zakelijk succes...

clock 5 min

Meer emotie in reclame graag!

De B2B markt denkt nog steeds dat reclame vooral serieus moet zijn. Alsof humor niet werkt in de grootzakelijke markt. ...

clock 2 min

Succesvolle oneliners

Naast de beeldcultuur is ook het taalgebruik doordrenkt met reclame. Bij sommige teksten denk je vanzelf aan een bepaald merk....

clock 1 min

U maakt de verkeerde online keuzes

Athlon Car Lease is de grootste leasemaatschappij van Nederland. Meer dan 120.000 auto’s, kantoren in heel het land en ruim...

clock 3 min

Verzekeraar moet aan inbound marketing

Door het provisieverbod in de verzekeringsbranche ontstaan kansen voor een relatie tussen oude vijanden: de adviseur en de direct writer....

clock 2,5 min

Tom Peters en Philip Kotler in NL – 9 oktober & 8 november 2012

Managementrebel Tom Peters en ‘mister marketing’ Philip Kotler geven dit najaar in Nederland ieder een uniek seminar. Wilt u ook...

clock 1 min

Opfokken als guerillamarketingstrategie

Bedrijven halen bizarre stunts uit om op te vallen in al het reclamegeweld. Maar met alleen die spraakmakende actie ben...

clock 1 min

Operational excellence in marketing & sales

Uit een recent door Eurogroup Consulting Nederland gehouden onderzoek blijkt dat marketing & sales in beperkte mate voorkomen in de...

clock 5,5 min

7 maatregelen om sales bovenmatig te laten presteren

Bent u zich ervan doordrongen dat 2012 nog maar 5 maanden kent? Weliswaar staan er nog meer maanden op de...

clock 2,5 min

Klant is sleutel voor succes in telecom

Het blijft een zooitje met telecomproviders. Hoog tijd dat de branche eens vanuit de klant denkt. Mijn ervaring met Telecomaanbieders...

clock 3,5 min

AFM slaat door

Accountmanagers bij banken zijn tegenwoordig zo druk met het checken van de betrouwbaarheid van hun klant dat het verkoopproces stagneert....

clock 2 min

Goede samenwerking tussen marketing en sales is cruciaal voor bedrijf

Veel bedrijven geven aan dat hun marketing- en salesteam niet communiceren. Als ze dat wel doen, werken ze elkaar alleen...

clock 3,5 min

Goed bezig – Luc Suykens, marketingdirecteur bij Procter & Gamble.

De succesvolste merken voegen iets waardevols toe aan de maatschappij, zegt Luc Suykens, marketingdirecteur bij Procter & Gamble. ‘Maar het...

clock 1,5 min

Relatietherapie voor marketing en sales

Er zijn veel slechte huwelijken tussen marketing en sales in B2B. 'Verwijt' is het gif in de relatie. In een...

clock 2,5 min

Strategisch onderhandelen voor vrouwen – 2 & 3 oktober 2014

De belangrijkste factor in een onderhandelingsproces is psychologische beïnvloeding. Een terrein waarop vrouwen een aanmerkelijke voorsprong hebben op hun mannelijke...

clock 1 min

Waarom klanten bij u kopen

Wat doet er nu écht toe in je bedrijf? Denken als je klant bijvoorbeeld. In een bedrijf zijn er eigenlijk...

clock 3 min

Waar B2B marketing op focust

Vorig jaar was de chief marketing officer (cmo) nog druk aan het experimenteren met nieuwe tools, media en distributiekanalen. Nu...

clock 2 min

Marketing wordt steeds slimmer

Dankzij sporen die we online achterlaten, weten bedrijven alles van ons. Die kennis zetten ze steeds slimmer in.   Begin...

clock 6 min

Was will das Weib?

Wie zijn marketing op vrouwen wil richten kan de plank flink misslaan. Roze kan echt niet. Maar hoe maak je...

clock 7 min

De 9 meest gemaakte fouten bij pitchen

Wat je niet moet doen als je een opdracht wil binnenhalen? Podiumauteur Jos van Essen zet de meest gemaakte pitchfouten...

clock 5,5 min

Help! Mijn klant begrijpt me niet

Marketing en verkoop combineren is lastig. Want jezelf verkopen en jezelf kunnen verplaatsen in de ander, hebben veel mensen niet...

clock 2 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom