Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Advertorial – Logica

One Logica: ‘all out’ richting klant  

Hoe kan ik de enorme leverage die ICT mij biedt optimaal benutten, met zo min mogelijk kosten en liefst ook zonder risico? Ecosystemen geven ongekende slagkracht. Leg samen met Logica de juiste verbindingen, en u creëert uw eigen succes.

 

Wilbert Kieboom lacht. De CEO van Logica Benelux kent de behoeften van klanten – ‘they want it all, and they want it now’. Als reactie op de crisis hebben veel organisaties de afgelopen tijd nauwelijks in innovatie geïnvesteerd. Nu de markt zich weer herstelt, laat dat zich voelen. En ICT is alweer een grotere rol gaan spelen. Snelheid en een efficiënte procesinrichting tegen zo laag mogelijke kosten bepalen het succes van organisaties meer dan ooit.
Hoe heeft Logica zich de afgelopen tijd ontwikkeld? “Eigenlijk zijn wij gewoon doorgegaan met wat wij van nature doen: innoveren. In uitgebreid onderzoek lieten klanten ons weten dat wij zonder meer de beste, meest creatieve mensen hebben. Innovatie, betrokkenheid en loyaliteit noemen zij als onze sterkste kanten. Die aspecten hebben wij de afgelopen tijd in allerlei intensieve trajecten organisatiebreed versterkt en verdiept. We hebben ons merk een nieuwe betekenis gegeven, zowel intern als extern. Met als motto ‘brilliant together’. Het is onze aangescherpte merkstrategie: dicht op de klant, samen met de klant en met kennis van diens ecosysteem. Iedereen bij ons is ervan doordrongen dat wij, juist ook bij hoge kwaliteit, nooit sterker kunnen zijn dan onze zwakste schakel. Bovendien hebben we uitgebreid onderzoek gedaan naar de toekomstwensen van onze klanten en de markt.”

Toekomstwensen

En? “Klanten blijken behoefte te hebben aan bestendige relaties voor de lange termijn, met experts die alles weten van hun branche. Na een periode van versnippering van krachten en kennis blijken klanten in de toekomst liever met één partij in zee te gaan. Een langetermijnrelatie betekent meer wederzijds commitment, kwaliteit, toekomst creëren, sectorinnovatie, technische innovatie, strategie, samen een roadmap kunnen maken, kortom: oneindig veel meer toegevoegde waarde. Samenwerken met Logica geeft strategisch voordeel, inzicht in sectorinnovatie en technologische voorsprong. Bovendien kunnen klanten hun voordeel doen met ons ecosysteem.”

Ecosysteem

Hoe moeten we dat zien? “Klanten vragen of wij deel kunnen zijn van hun ecosysteem; hun netwerk, hun markt en alles wat daar deel van uitmaakt. Netwerken wérkt, het is zo oud als de mens. Het gaat nu alleen een fiks stuk sneller. Wie er het beste in slaagt om de juiste verbindingen te leggen, zal nu en in de toekomst als sterkste uit de bus komen. Dus dat is wat wij doen: verbindingen leggen. Intern en extern. Klanten kunnen ervoor kiezen om deel te worden van ons ecosysteem: ons netwerk, onze kennis. Het delen en dus vermenigvuldigen van expertise is een gemeenschappelijk belang, dat voor alle partijen een enorme – exponentieel groeiende – slagkracht oplevert."

Innovatie als vak

Waarom is Kieboom zo zeker van Logica’s succes? “Altijd de beste mensen aan boord hebben is onze speerpunt. Innovatie is ons vak, en het is oneindig veel meer dan R&D. Het is zorgen dat je altijd op alle gebieden state of the art bent. Mensen worden standaard niet voor 100% ingeroosterd; gemiddeld besteden zij 20% van hun tijd aan hun ontwikkeling en aan innovatie.”
Ook op de lange termijn is Kieboom zeker van zijn zaak, omdat de wensen en eisen van klanten bij Logica direct worden gekoppeld aan persoonlijke targets van zijn mensen: “Met een aantal klanten wordt meer dan eens per kwartaal op het hoogste niveau geëvalueerd. Op basis van die evaluaties wordt bijgestuurd, zodat de frequentie ervan in de loop der tijd kan dalen.”
En wat heeft Logica verder te bieden? “Wij zijn écht internationaal. Overal een vestiging hebben is iets anders dan internationaal samenwerken. De sterke punten in de verschillende landen waar Logica zit, overlappen elkaar niet, maar vullen elkaar aan. Voor heel Europa hebben wij onze business verticaal verdeeld in sectoren, en horizontaal hebben wij daar onze drie resources in aangebracht: consultancy, systeemintegratie en outsourcing. De zwaartepunten van onze resources liggen op verschillende plekken, verspreid over de wereld. Nieuw daarbij is dat wij daarom alle mensen en kennis met elkaar in verbinding hebben gebracht via gerichte internationale platforms; een ongekende mapping van kennis. Dus toegang tot ons ecosysteem betekent toegang tot de meest actuele kennis, weten hoe je markt ervoor staat, weten wat de laatste ontwikkelingen zijn, te allen tijde je concurrentiepositie kunnen bepalen. En desgewenst toegang tot slimme tools.”
Zoals? “Future Insight. De accuratesse van internetpeilingen groeit, en is nu vaak al indrukwekkend. Bovendien bepaalt de opinie van de meerderheid in toenemende mate waar we naartoe gaan. Met Future Insight kunnen klanten gewoon, direct, sleutelvraagstukken peilen. Dan heb je direct informatie over de huidige status-quo, in plaats van dat je over drie maanden weet hoe men er zes maanden geleden over dacht. Het is informatie die je nú nodig hebt om snel te kunnen ageren.”
Wat hij hier zelf het mooiste aan vindt? “Dat we eindelijk ‘all out’ kunnen gaan. Het zijn allemaal schitterende aspecten die allang in onze organisatie zaten. Maar nu hebben we de juiste verbindingen gelegd. Met onze kennis, kwaliteit, loyaliteit én creativiteit gaan wij de wereld veroveren. We gaan all out richting klant.”

Logica

Prof. W.H. Keesomlaan 14, 1183 DJ Amstelveen
Telefoon: (020) 571 30 00
Fax: (020) 503 30 18
E-mail: [email protected]
www.logica.nl
 

Zzp-pakket eFaktura spreekt Pools (en 8 andere talen): ‘Nederland kan niet zonder buitenlandse vaklui’

De Pools-Nederlandse Marysia Dabrowska heeft met eFaktura.nl een niche gevonden in de boekhoudsoftware voor ondernemers: haar pakket spreekt Pools, Engels en andere talen, maar stuurt Nederlandse offertes en facturen uit. 'Nederland kan niet zonder bouwvakkers, IT'ers en andere vaklui uit andere Europese landen.'

Marysia Dabrowska eFaktuyra boekhoudpakket anderstaligen
Foto: Claudia Rison

Ze zijn niet meer weg te denken uit Nederland, de Poolse, Roemeense en andere Europese zzp’ers die vooral in de bouw werken. Hoeveel het er zijn, is niet exact bekend, omdat het CBS ondernemers niet indeelt naar hun nationaliteit. Maar al die buitenlandse krachten zijn, als ze echt zelfstandig ondernemen, samen goed voor een opmerkelijk niche in de markt voor online boekhouden: software die hun taal spreekt.

Correcte facturen met Poolstalige software

eFaktura heeft zo’n pakket ontwikkeld. Gebruikers werken ermee in het Pools, Engels, Roemeens, Russisch en vijf andere talen om hun offertes, facturen en andere stukken voor de boekhouding te kunnen opstellen, hun uren en kilometers bij te houden en bonnen te scannen. In het Nederlands, volgens alle fiscale- en boekhoudregels en in een vorm waar klanten en boekhouder blij van worden.

‘Polen zijn gewend aan een enorme bureaucratie,. Ze kunnen nauwelijks geloven dat die in Nederland zoveel minder is en zijn bang fouten te maken. Met ons pakket kunnen ze een factuur maken die klopt’, zegt medeoprichter Marysia Dabrowska (37). Het is geen toeval dat ze zelf een Poolse achtergrond heeft, wel dat ze als ondernemer in de zakelijke software is beland.

Van tv-redacteur naar uitzendmarketing

‘Mijn moeder had in Polen haar eigen radioprogramma en toen we naar Nederland verhuisden heb ik alles op alles gezet om hier journalist te worden. Het was in Polen ook al mijn droom, en het is gelukt. Niet als schrijvend journalist, daarvoor was mijn Nederlands net niet goed genoeg, maar ik heb voor allerlei tv-programma’s in de redactie gezeten.’

marysia dabrowska efaktura
Bijna de helft van de Poolse zzp’ers in Nederland is klant bij Marysia Dabrowska. Foto: Claudia Rison

Op een goed moment werd Dabrowska benaderd door Frank van Gool, de oprichter van uitzendbureau Otto Workforce, dat zich specialiseert in Poolse krachten. ‘Of ik de communicatie wilde doen. Het was bikkelhard werken, maar ik heb daar in een paar jaar zó ontzettend veel geleerd over alle facetten van marketing, pr en ook talloze events georganiseerd. Echt een supergoede leerschool.’

Het idee voor eFaktura

Toch begon de Poolse haar eigen marketingbureau. ‘Ik heb zelf ontslag genomen, best dapper van mezelf. Ik werd aangemoedigd door mijn man. Die heb ik via Otto Workforce ontmoet en is videograaf, we deden ook samen videoprojecten.’

Op een gegeven moment moest hij een factuur opstellen en viel het op hoe lastig dat eigenlijk is als je de taal niet goed beheerst. Daar komen nog ingewikkelde kwesties als de btw en andere regels bij. ‘Hij was feitelijk afhankelijk van mij bij die administratie, terwijl hij het zelf wilde kunnen.’

Daarmee was het idee voor eFaktura geboren. ‘Als hij dat probleem had, moest dat toch voor veel meer zzp’ers gelden?’ Samen met IT’er Adam Paplinski en Dariusz Kurek, boekhouder en accountant, besloten Dabrowska en haar man Piotr simpele software te bouwen. Niet te veel toeters en bellen, precies afgestemd op de zzp’er en vooral: in het Pools en Engels.

‘Onze kracht: we wisten precies wat een Poolse zzp’er die zelf voor het ondernemerschap kiest nodig heeft. We bieden een dashboard in hun eigen taal, met waar nodig uitleg over de Nederlandse regels.’

Moneybird-concurrent met Poolse touch

Moneybird, Snelstart, Rompslomp: tussen alle bekende zzp-pakketten sloeg eFaktura goed aan dankzij die Poolse touch. ‘We zorgen dat het er eenvoudig, stoer en mooi uitziet. Er kwam al snel een sneeuwbaleffect op gang, mensen tipten elkaar over de app die administratie voor anderstaligen makkelijk maakte.’

In 2017 ging de software live, en ondanks een beperkt marketingbudget is Dabrowska’s startup gegroeid tot tegen de 28.000 gebruikers.

efaktura polen zzp

Zonder externe funding of leningen. ‘We zijn niet van de school: regel een miljoen en we gaan knallen met een club IT’ers. Nee, we zijn voorzichtig. We zijn vanaf nul begonnen en hebben altijd strak gebudgetteerd.’

Vooral tijdens corona ging het keihard, zegt Dabrowska. ‘Alles ging on hold, maar de bouw ging door. Terwijl klanten en boekhouders ineens alles online aangeleverd wilden krijgen vanwege de maatregelen. Zzp’ers die niet meer met hun spullen naar de boekhouder konden, gingen dus op zoek naar een oplossing. Voor ons was het een toptijd.’

Helft van Poolse zzp’ers is klant

Best indrukwekkend, want daarmee schatten de makers dat ze bijna de helft van de Poolse zzp’ers in Nederland bereiken. Na een eerste gratis jaar, vooral bedoeld om zoveel mogelijk gebruikers en feedback te verzamelen, betalen die vanaf 12 euro per maand voor het pakket, dat goed aansluit op de software die boekhouders en klanten gebruiken.

‘De boekhouders zijn ook blij met ons, het scheelt enorm veel werk vergeleken met klanten die een doos met bonnen en briefjes omkeren. En je kunt een anderstalige zzp’er wel vragen of hij in Exact wil aanleveren, maar dat gaat al mis bij het downloaden van zo’n Nederlandse app.’

Webinar over de DBA liep storm

eFaktura is inmiddels in negen talen beschikbaar, maar nog steeds zijn Polen met driekwart de grootste gebruikersgroep, gevolgd door zzp’ers die het pakket in het Engels gebruiken. Daarna volgen Russische, Roemeense en Oekraïense klanten.

Nog een voorbeeld van de impact die de Nederlands-Poolse boekhoudstartup maakt: het webinar over de wet DBA, de wet tegen schijnzelfstandigheid die dit jaar toch echt wordt gehandhaafd, werd bezocht door 5.000 Poolse ondernemers.

Lees ook: De winnaars en verliezers in het paniekvoetbal over de wet DBA

‘We informeren ze ook via blogs over relevante ontwikkelingen. Goede en betrouwbare informatie is belangrijk voor ondernemers. Bedenk zelf maar wat je zou doen als je in Portugal gaat werken. Dan zoek je waarschijnlijk op Facebook een Hollandse community op. Maar hoe weet je of de informatie die je daar krijgt juridisch wel klopt?’

eFaktura ook naar België en Duitsland

eFaktura heeft dus nogal wat Poolse zzp’ers in Nederland als klant, maar er lijkt nog volop groei te halen bij andere anderstalige ondernemers. Toch heeft het de vleugels ook al uitgeslagen naar België en Duitsland. ‘Vooral in Duitsland is online nog een wereld te winnen. Tot voor kort kon je daar nog een handgeschreven factuur indienen. En nog steeds vertrouwen mensen software nog niet, of ze nu Duits zijn of Pools.’

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Met een vast team van twaalf mensen, deels freelancers, blijft haar bedrijf overzichtelijk. ‘Ik vind het een beetje irritant als het succes van een ondernemer wordt afgemeten aan hoeveel werknemers er rondlopen. Ik heb gemerkt dat het veel tijd en effort kost om mensen in te werken en te binden aan je bedrijf. Wij investeren liever in AI en andere automatisering en werken met een klein clubje.’

Mist ze de tv-wereld niet? ‘Eigenlijk wel. De adrenalinekick mis ik. Maar wat we nu doen, is gewoon erg belangrijk. Nederland kan niet zonder bouwvakkers, IT’ers en andere vaklui uit andere Europese landen. Wij begrijpen hen en helpen ze bij een professionele uitstraling. Ik probeer een goede ondernemer te zijn, maar ik ben ook een goedzak. Gelukkig helpen we nu ondernemers op een wijze waaraan we geld verdienen.’

Jitse Groen verkoopt zijn levenswerk: ‘Misschien wil hij van het gezeik af zijn’

Premium - Na 25 jaar gaat Thuisbezorgd-oprichter Jitse Groen akkoord met de verkoop van Just Eat Takeaway aan techinvesteerder Prosus voor 4,1 miljard euro. Is dit de beloning waar de Nederlandse techpionier altijd op hoopte, of het einde van een droom die nooit helemaal uitkwam?

jitse groen just eat takeaway

Gratis verder lezen?

Maak snel en eenvoudig een gratis account en krijg toegang tot premium artikelen.

Of heb je al een account? Log dan in.

Om dit bericht te kunnen lezen moet je ingelogd zijn

Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio sem nec elit. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus.

Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Curabitur blandit tempus porttitor. Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna.

Nazha Rustom (DNB): ‘Ik weigerde mee te gaan in wat de wereld vond’

Premium - Als dochter van Palestijnse vluchtelingen werd Nazha Rustom (35) al op heel jonge leeftijd geconfronteerd met onrecht. Ze wilde rechter worden, maar vond als chief diversity & inclusion bij De Nederlandsche Bank een andere manier om het verschil te maken. ‘Tot nu toe kunnen ze me aardig bijbenen.’

nazha rustom dnb
Nazha Rustom is sinds november 2022 chief diversity & inclusion officer bij De Nederlandsche Bank. 'Ik dacht eerst: wilde ik echt de overstap maken naar zo'n wittemannenclub?' Foto: DNB

Gratis verder lezen?

Maak snel en eenvoudig een gratis account en krijg toegang tot premium artikelen.

Of heb je al een account? Log dan in.

Om dit bericht te kunnen lezen moet je ingelogd zijn

Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio sem nec elit. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus.

Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Curabitur blandit tempus porttitor. Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna.

Satya Nadella’s blunder over vrouwensalarissen werd een masterclass in leiderschap

In samenwerking met Boertien Vergouwen Overduin - Microsoft-ceo Satya Nadella adviseerde vrouwen ooit om geen salarisverhoging te vragen. Zijn pijnlijke misser transformeerde hij in een krachtige les over kwetsbaarheid en groei – precies wat een lerende organisatie nodig heeft. 'Als je wilt innoveren, moet er ruimte zijn om te falen.'

satya nadella microsoft
Microsoft-ceo Satya Nadella adviseerde vrouwen in de IT om niet om salarisverhoging te vragen. Van die blunder maakte hij een leerkans. Foto: Getty Images

Satya Nadella, die in 2014 het Microsoft ceo-stokje overnam van Steve Ballmer, wordt vaak gezien als leider die een lerende cultuur voorstaat. Op zijn eerste werkdag stuurde Nadella een mail naar alle werknemers, waarin hij schreef: ‘I fundamentally believe that if you are not learning new things, you stop doing great and useful things.’ Zo zette hij meteen de deuren open naar een werkvloer waar een growth mindset de ruimte krijgt.

Groeicultuur

Als je als organisatie relevant wilt blijven in de toekomst, is een cultuur waarin continu leren centraal staat onmisbaar. Mensen werken dan meer samen, durven meer risico te nemen en innoveren meer, zo is te lezen in het boek Cultures of Growth van Mary C. Murphy.

Een groeicultuur heeft ook effect op je medewerkerstevredenheid en op de verbondenheid aan jouw bedrijf, voegt Mathijs de Boer toe, business development manager bij trainingsbureau Boertien Vergouwen Overduin. Hij helpt organisaties en professionals leren te leren. ‘Als werknemers vertrekken omdat ze geen ruimte hebben om zichzelf persoonlijk te ontwikkelen, dan is dat een probleem. Zeker in het licht van de huidige arbeidsmarktkrapte.’

Maar hoe werkt dat in de praktijk? Hoe stimuleer je jouw medewerkers om zichzelf continu te ontwikkelen? Hieronder 5 tips.

#1 Geloof dat leren iedere dag mogelijk is

Als je als leidinggevende het lerend vermogen wil aanboren in jouw team, is het nodig zelf te geloven dat leren iedere dag mogelijk is. ‘Dat jij nieuwsgierig bent naar je eigen leerkansen’, aldus De Boer. ‘Verder ben je ervan overtuigd dat de ontwikkeling van jouw mensen bijdraagt aan de bovenliggende doelen van de organisatie en uiteindelijk bijdraagt aan de ontwikkeling van de organisatie.’ Daar begint het volgens De Boer mee. ‘Dat is de basis.’

Overigens hebben mensen niet óf een growth óf een fixed mindset – het idee dat capaciteiten een vast gegeven zijn en dat die nooit veranderen. We zijn allemaal een mix, zegt De Boer. ‘Mensen in een fixed mindset geven sneller op bij uitdagingen en denken vaak – onterecht – dat ze het niet aankunnen. Die medewerkers kun je stimuleren te reflecteren op de vragen: waardoor word jij ‘uitgelokt’ naar een fixed mindset? Hoe kun je die situaties herkennen en uiteindelijk zo ombuigen dat je ervan leert?’

#2 Maak oefenen onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden

Leren kan gaan om formeel leren, zoals het volgen van trainingen en opleidingen. En je hebt het leren via het informele circuit – op de werkvloer bijvoorbeeld.

Integreer het oefenen daarin als onderdeel in het dagelijks werkleven, zegt De Boer. ‘Er zijn zo veel momenten op een werkdag die je kan gebruiken om te leren. Je kunt je vaardigheden om te luisteren, samenvatten en door te vragen oefenen, door bijvoorbeeld een presentatie aan collega’s te starten met een prikkelende stelling. Die momenten die dan volgen bieden je veel kansen om sneller te leren.’

#3 Ga op zoek naar microculturen waar het al wel werkt

Elke bedrijf kent wel een afdeling, team of projectgroep waarin al met elkaar een leercultuur is gecreëerd. ‘Waar bijvoorbeeld ruimte is voor kwetsbaarheid, waar feedback wordt omarmd. Dat soort microculturen vind je in iedere organisatie terug, zelfs in organisaties waarin de focus vooral ligt op presteren.’

Ga daar naar op zoek. Ontdek hoe het komt dat het ze lukt om leren in het werk te integreren. Leer daarvan.

Professionals kijken volgens De Boer nog te veel naar dat wat níet goed gaat. ‘Op het moment dat je kijkt naar zaken die wel werken, geeft dat energie aan jouw team. Het stemt hoopvol. Zo ontstaat bijvoorbeeld ruimte voor verandering, die wel breed wordt gedragen.’

#4 Creëer een veilige werksfeer

Om terug te komen op Microsoft-topman Nadella, in het boek Hit Refresh vertelt de ceo openlijk over een blunder die hij maakte op een congres voor vrouwen in de IT-wereld. Daar raadde Nadella het publiek aan níet om salarisverhoging te vragen, ‘maar vertrouwen te hebben in het systeem dat jou de juiste beloning zal geven.’

Met die uitspraak werd hij om de oren geslagen. Nadella bood later publiekelijk zijn excuses aan, en zei dat hij het ‘compleet bij het verkeerde eind had’. De ceo erkende dat hij een kostbare les had geleerd en de programma’s binnen Microsoft, gericht op het dichten van de salariskloof, volledig steunde.

Volgens De Boer was Nadella zich ervan bewust dat in deze blunder ook een kans lag. ‘Namelijk om medewerkers te laten zien dat het oké is om je kwetsbaar op te stellen, en openlijk te spreken over je fouten. Want als je wilt innoveren, moet er ruimte zijn om te falen. Zolang je er maar van leert.’

#5 Houd je blik op de horizon

Medewerkers stimuleren te leren draait om de lange termijn. Dat is soms lastig, aangezien in veel bedrijven vooral wordt gekeken naar kortetermijnresultaten en naar prestaties.

De Boer: ‘Het kost inspanningen om een lerende cultuur te creëren. Maar: maak er werk van. Want medewerkers in een growth mindset-organisatie zijn uiteindelijk productiever, en dat heeft weer een positief effect op de resultaten van de hele organisatie.’

Lees ook:

Welke kennis wil jij naar een hoger niveau tillen? Ontdek Lift Up!: de podcast over leren, leiderschap en persoonlijke effectiviteit. Krijg inzichten van experts uit het veld om vandaag nog te groeien. Met welke kennis stap jij uit op de top floor?

Ontdek Lift Up!

De wereld verandert razendsnel. Ontdek welke skills je moet ontwikkelen om maatschappelijke en technologische veranderingen de baas te blijven. Skills als samenwerken, kritisch denken en zelfregulering bijvoorbeeld.

Lees meer

BVO Bites is een gloednieuw leerconcept om het maximale uit jezelf te halen. Ontvang gratis één week lang elke dag een audiobite via WhatsApp en leer nieuwe skills op het gebied van timemanagement, communicatie, leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

Lees meer

Wil je je persoonlijk en professioneel ontwikkelen én meer uit je leiderschap halen? Volg dan een Strategisch Leiderschapsprogramma. Het leidt je naar de volgende carrièrestap. Bekijk snel welke programma’s we aanbieden.

Lees meer

Als een van de grootste trainingsbureaus van Nederland weten wij hoe belangrijk mensen zijn voor organisaties. Met onze trainingen spelen wij optimaal in op de ontwikkelbehoefte van leiders, zodat zij écht het verschil kunnen maken.

Lees meer

We volgen ontwikkelingen binnen leren en ontwikkelen op de voet en haken daar regelmatig op in met nieuwe trainingen, leerconcepten en innovaties. Wil je hier als eerste alles over weten? Via onze nieuwsbrief krijg je elke maand de laatste ontwikkelingen in je mailbox!

Lees meer
/