Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

5 opvallende trends op de werkvloer

Terwijl werknemers steeds meer waarde hechten aan sociale binding op de werkvloer, neemt de saamhorigheid juist af. Dat blijkt uit...

clock 7 min

Wat maakt een goed verhaal zo goed?

Al sinds de oertijd kruipen we graag rond het kampvuur en vertellen elkaar verhalen. Tegenwoordig is dat iets anders. Een...

clock 7,5 min

Eind aan de mythe

Mythe Goede relaties opbouwen is het allerbelangrijkste in een salesfunctie.   Realiteit In onderzoek van de Amerikaanse Sales Executive Council...

clock 0,5 min

Hoe drijf ik mijn concurrent tot wanhoop – 12 juni 2012

Leren irriteren, inhalen en innoveren? Topondernemers als Richard Branson en Steve Jobs zijn lichtende voorbeelden in creatief concurreren. Gedurfd, veeleisend...

clock 0,5 min

Het is te laat om de klant voor u te winnen

Het Catshuisoverleg is geklapt. Een actieve aanpak van de crisis wordt dus (wéér) uitgesteld. Ieder verdere uitstel betekent meer bedrijven...

clock 3 min

Voorkom gedwongen ‘castratie’

Veel verkopers proberen te onderhandelen vanuit een baas-/hondrelatie met de grote kans gecastreerd te worden. Podiumauteur Jan Boeren legt uit...

clock 2,5 min

12 slimme bedrijven

De belofte van 'big data' is groot, net als de hoeveelheid data zelf. 12 bedrijven die dit slim behappen. Big data....

clock 0,5 min

Simon, Hermann

Managementdenker Hermann Simon is bekend geworden met zijn modellen over prijsdifferentiatie en marketing. Prijs is volgens hem het allerbelangrijkste in...

clock 1 min

In 9 stappen een great place to work

Hoe wordt uw nice workplace een great workplace? MT presenteert de 9 stappen die u moet zetten voor een plekje...

clock 0,5 min

Zakelijke passie en privépassie kunnen samengaan

Een zeer sympathieke salesmanager zoekt een leuke vrijwilligersklus om zijn kwaliteiten voor het goede doel te kunnen inzetten. Maar dat...

clock 3 min

Is consument echt willoos slachtoffer van marketing?

In het boek 'Brandwashed' wil Martin Lindstrom een boekje open doen. Hij klapt uit de school over hoe ons koopgedrag...

clock 6 min

Neem bewust beslissingen over uw klantenbestand

Vaste klanten besteden minder. U ziet de winst binnen het bedrijf afnemen. Neem geen overhaaste beslissingen. Podiumauteur Martine Waakhuijsen geeft...

clock 4,5 min

De draad oppakken na falen

Missers erkennen en na mislukkingen weer opstaan zijn de belangrijkste eigenschappen van iedere zakenman. MT-columnist Richard Branson neemt af en...

clock 4,5 min

Stap niet in de valkuilen van Apple

Produceert u in China? Zorg er dan voor dat alle juridische zaken rond uw merk goed zijn afgedicht. Apple deed...

clock 2 min

Echte verkopers staan op de markt

Wilt u verkooptips? Ga naar de markt. Daar zitten de ouderwetse verkopers, die sales bedrijven zoals het al eeuwen gebeurt....

clock 2 min

Goed bezig – Eneco

Toen niemand de gewenste interactieve thermostaat kon ontwikkelen, besloot Eneco het maar zelf te doen. Koning commodity wordt hardwareleverancier, met...

clock 1,5 min

Eind aan de mythe – In loss leaders zit geen winst

Mythe Met loss leaders, lokkertjes, bind je klanten. Omzet volgt dan vanzelf. Realiteit Een product verkopen op of zelfs onder...

clock 0,5 min

Stratten, Scott

Door sociale media gaan ervaringen van klanten in een mum van tijd de wereld over. Of ze nu positief of...

clock 1,5 min

Boeddha helpt ons wel uit de crisis

Wat kan uw bedrijf leren van Boeddha? Heel veel, zegt marketing- en managementadviseur Kees Klomp. Volgens Klomp kan Boeddha Nederland...

clock 2,5 min

Android heeft nog lang niet gewonnen

U twijfelt nog tussen een Android of iPhone? Misschien bent u zelfs zo eigenzinnig dat u een Windows-toestel overweegt. Groot...

clock 2,5 min

Niet alleen bij KPN bent u vogelvrij

KPN heeft twee miljoen e-mailklanten moeten afsluiten na een computerinbraak. Het beveiligen van klantgegevens komt weer bovenaan veel managementagenda's. Het...

clock 3 min

Ga voor een klantgerichte bedrijfsstrategie

Mooi bedachte strategieën worden vaak nooit uitgevoerd. Podiumauteur Martine Waakhuijsen heeft dé tip om een werkende versie van een klantgerichte...

clock 4 min

Marketing draait niet om de klant

De klant staat niet centraal bij marketeers, zegt Podiumauteur Rob Wichers Schreur. Waar moet marketing zich dan op richten? Over...

clock 2 min

Godin, Seth

Internetondernemer Seth Godin pionierde eind jaren negentig met zijn bedrijf Yoyodyne op het terrein van de online marketing. Businessweek riep...

clock 1 min

Seth Godin: gemiddeld presteren is niet goed genoeg

Presteer je gemiddeld op je werk? Vrees dan voor je baan. Er is iemand anders die hetzelfde werk goedkoper kan...

clock 1,5 min

Richard Branson over de visie van Virgin

MT-columnist en miljardair Richard Branson is eigenaar van de Virgin Group, een Britse holding die jaarlijks 15 miljard euro omzet...

clock 3 min

Hoelang zijn een half miljard Chinezen?

Het is sinds deze week officieel: het aantal online Chinezen overstijgt de 500 miljoen. Marijn Driessen en Jacco Bouw leggen...

clock 4,5 min

Masterclass – Gek op gaten – donderdag 29 maart 2012

Profiteer ook van de kennis en kunde van deze no-nonsense vakman! Datum: donderdag 29 maart 2012, 13.00-16.30 uur Locatie: Seats2meet,...

clock 2,5 min

Lang leve de smart sell

Verkopers hebben nog nooit zoveel moeite gehad om een deal te sluiten. Kopers hebben meer informatie dan ooit tevoren, en...

clock 5 min

Drie hoeraatjes voor BPO

Business Process Outsourcing is een groeiende trend. Logisch: 40 tot 70 procent kosten besparen op interne bedrijfsprocessen, wie wil dat...

clock 2,5 min

Korting: gevaarlijk spul

Teruglopende omzet? Flink met kortingen stunten, dan maar. Deze verleidelijke reflex is in werkelijkheid een gevaarlijke valkuil. De 8 geboden...

clock 3,5 min

Van China via Burundi naar Nederland

Vanuit het Brabantse Best wil Paul van Camp Nederland veroveren met zijn waterzuiveringsmiddel. Dat zou best eens kunnen lukken: van...

clock 3 min

De beste uitvindingen uit Delft

TU Delft heeft prijzen uitgedeeld aan de beste uitvindingen van zijn onderzoekers en ingenieurs. Dat werden een productiemethode voor medische...

clock 2,5 min

Acquisitie via social media

Veel bedrijven zijn actief op social media. Vaak ontbreekt een gericht target en doelstelling. Podiumauteur Ayman van Bregt geeft drie...

clock 3 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom