Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing

De laatste marketingtrends en best practices om de verkoop van jouw product of dienst aan te jagen.

Recente artikelen

wanbetalers laatbetalers België POM

Dit bedrijf wist het aantal laatbetalers in België flink terug te dringen

Ongeveer 20 procent van alle verstuurde facturen in België werd in 2014 te laat betaald. Een behoorlijk aantal. ‘Wij zijn...

clock 3,5 min

V&D vd.nl

Hoe V&D voortleeft op het web

Na het veelbesproken faillissement in 2015, leeft V&D nu voort op het wereldwijde web. Na flink wat aanvankelijke scepsis weten...

clock 4 min

Hoe Auto.nl steeds meer auto’s online verkoopt

Online een auto kopen? Technisch kan het al, maar vertrouwen wekken bij klanten is nog een uitdaging. ‘Het online kopen...

clock 4 min

Nederlanders vinden influencers onbetrouwbaar, omdat ze continu reclame maken

Instagram-sterretjes en bekende YouTubers, ze lijken dan misschien dé uitkomst voor de marketing van je merk te zijn, maar schijn...

clock 1 min

5 posten die waarschijnlijk (onverwacht) een gat in je marketingbegroting slaan

Je marketingbudget behelst meer dan Google of sociale netwerken. Christiaan Snabel geeft 5 posten die je misschien nog niet in je...

clock 5 min

Vertrouwen

Meer succes door te werken aan vertrouwen. Dit is hoe je dat doet

Als het er is, valt het zelden op, maar vertrouwen is hét geheim van succesvolle organisaties. Marieke Hoogenberg adviseert namens...

clock 3,5 min

Zo krijg je media-aandacht voor jouw bedrijf

Hoe krijg je media-aandacht voor jouw bedrijf? Sprout-expert Leonne van de Ven geeft je vijf tips om het makkelijk(er) te...

clock 4 min

3 manieren om met display advertising precies de goede klanten te bereiken

Met display advertising kun je je marketingbudget toespitsen op de juiste doelgroep. Sprout-expert Marijn van Bakel geeft je drie tactieken...

clock 2 min

Steven van Belleghem over de klantrelaties van de toekomst

De wereld verandert snel, en de digitale wereld al helemaal. Hoe zorg je ervoor dat je als organisatie niet achter...

clock 3,5 min

klantvriendelijk betaalgedrag snel betaald krijgen

Hoe je ook bij snelle groei je klanten tevreden houdt

Groeien gaat niet zonder slag of stoot. Zo krijg je bijvoorbeeld te maken met hogere klantverwachtingen. Hoe ga je daar...

clock 3,5 min

Content marketing-onderwerpen nodig? Kijk gewoon op Google

Zoek je onderwerpen waarmee je scoort met content marketing? Google Autocomplete bevat een schat aan informatie, tipt Sprout-expert Kevin Vertommen.

clock 2,5 min

De perfecte bedrijfsnaam: een stappenplan voor een vliegende start

Een goede bedrijfsnaam rolt lekker over de tong en is makkelijk te onthouden. Sprout-expert Gerhard te Velde geeft je praktische tips...

clock 5,5 min

Hoe mobiele betaaldiensten je conversie verhogen

Hoe mobiele betaaldiensten je conversie verhogen

Apple Pay is nu ook in Nederland beschikbaar voor webshops. Klanten laten betalen via dit soort mobiele betaaldiensten is gemakkelijk...

clock 2,5 min

Steven van Belleghem over de ‘nieuwe customer journey’

‘De klant staat centraal’, dat zegt tegenwoordig iedere organisatie. Wat wel uitzonderlijk is, zijn organisaties die dat goed uitvoeren. In...

clock 3,5 min

Waarom juist folders heel goed worden gelezen

Met 10,6 miljoen folders die wekelijks op de deurmat vallen, is het niet gek dat dit een heel effectief marketingmiddel...

clock 2 min

Zo zet je data in om jouw klanten beter te kunnen bereiken

Een klantenbestand dat op orde is, kan van groot belang zijn. Het juiste adressenbestand kun je bijvoorbeeld inzetten voor direct...

clock 2,5 min

Wil je je idee erdoor krijgen, denk dan als een marketeer

Rationele wezens zijn we allerminst. We vallen veel meer voor emotionele verhalen dan voor salespitches gebaseerd op rationele argumenten, zo...

clock 1,5 min

Dit zijn de 4 vragen die je jezelf moet stellen als je een direct mail wil maken

Direct mail, oftewel je boodschap via de brievenbus bij je doelgroep krijgen, kan een effectieve manier zijn om onder de aandacht...

clock 2,5 min

Partnerartikelen

Zo kies je een chatbot (en gebruik je die op de beste manier)

Wil je een extra medewerker die 24 uur per dag klanten te woord staat? Dan is een chatbot het overwegen...

clock 6,5 min

Vipps swish betalen met smartphone

Snel en eenvoudig mobiel betalen: binnenkort ook in Nederland?

Veel Zweden en Noren betalen snel en eenvoudig via de smartphone-apps Swish en Vipps. Hoog tijd om ook in Nederland...

clock 3 min

Made in NL ontbijtsessie: Hoe haal je het maximale uit je marketing?

Is jouw bedrijf nog vertegenwoordigd op vakbeurzen? En meet of weet je wat het rendement is van die investering? Een...

clock 1 min

Deze bierbrouwer bedacht een slimme truc om een park schoon te houden, én klanten te trekken

Goede deal: een gratis drankje in ruil voor een goedgevulde vuilniszak. Een bierbrouwer uit Amsterdam houdt zo een park schoon en...

clock 1 min

Hoe je met successen vieren teams beter laat presteren

Er is altijd wel een reden voor een feestje: een jarige, de targets zijn gehaald, je verhuist naar een nieuw...

clock 4,5 min

Waardering uiten? Zo doe je het oprecht en effectief (5 tips)

Naast een boost voor het ego werkt een compliment prestatieverhogend. Het is voor jouw bedrijf dus gunstig om regelmatig je...

clock 4,5 min

MT500: Dit zijn de bedrijven met de beste reputatie van Nederland

Welk bedrijf in Nederland heeft de beste reputatie bij zijn 'peers'? Elk jaar vraagt MT duizenden ondernemers, managers, bestuurders en...

clock 4 min

Paul Eidhof Apollo Vredestein

Apollo Vredestein: op koers voor verdere versteviging marktpositie

Apollo Vredestein is marktleider in de Nederlandse markt met autobanden van het merk Vredestein en heeft perspectief op verdere versteviging...

clock 1,5 min

Bas Creemers Belron Nederland

Belron: ‘Ik bouw bewust aan een cultuur van openheid en oprechtheid om mij heen’

De opmars van geïntegreerde camera’s in autoruiten maakt reparatie steeds complexer. Maar de automobilist wil daar bij schade niets van...

clock 3 min

Grip op omzet? Maak je commerciële proces smart

In een veranderende wereld veranderen organisaties mee. En zo ook de manier waarop producten en diensten worden gemaakt en vermarkt....

clock 3 min

Stefanie Wurst BMW

BMW: ‘De mensen maken het verschil’

De hoge scores die BMW heeft behaald in het reputatieonderzoek zijn volgens Stefanie Wurst, managing director van BMW Group Nederland,...

clock 3 min

i.s.m. CSU Groep BV
John van hoof CSU facilitair schoonmaak

CSU: ‘Onze mensen voelen zich verantwoordelijk voor de totaalbeleving op de werkvloer’

Al meer dan 50 jaar loopt CSU voorop in de schoonmaakmarkt. Excellente operatie gaat gepaard met continu innoveren. Zo introduceerde...

clock 3 min

Marloes Schulte & Bas Roelofs FrieslandCampina

FrieslandCampina: ‘Praten is één ding; uiteindelijk gaat het om doen’

Zuivelgigant FrieslandCampina is volgens Reputation Institute opgeklommen tot het derde best gewaardeerde grote Nederlandse bedrijf. De focus op duurzaamheid en...

clock 2,5 min

i.s.m. Holland Casino
Holland Casino Erwin van Lambaart en Ruud Bergervoet

Holland Casino: ‘De “samen de schouders eronder”-mentaliteit geeft zo veel mooie dynamiek’

Holland Casino is helemaal ‘hip & happening’. Ook de gemiddelde besteding per bezoek neemt toe. Substantiële en organisatiebrede investeringen in...

clock 3 min

Gert Jan van Eck Huawei

Huawei: ‘Voor de klant lopen we de extra mile’

Huawei zet mondiaal ruim 100 miljard dollar om, is marktleider in informatie- en communicatietechnologie (ICT) en runner-up in het segment...

clock 2,5 min

Rob van Wingerden BAM Groep

Er zit nog volop groei in BAM

Nederlands grootste bouwer, Koninklijke BAM Groep, bestaat anderhalve eeuw. In die tijd heeft het Europese bouwconcern veel tot de verbeelding...

clock 2,5 min

Marjan Rintel en Tjalling Smit NS Nederlandse Spoorwegen

NS: transformatie naar mobiliteitsbedrijf

NS transformeert van een traditioneel treinbedrijf naar een modern mobiliteitsbedrijf. De zakelijke reiziger plukt de vruchten van duurzaam en comfortabel...

clock 3 min

Maurice Unck RET

RET: ‘Er is veel ruimte voor innovatie en eigen initiatief’

Maurice Unck, sinds twee jaar directeur van de RET, staat voor ingrijpende veranderingen in het netwerk. Geleidelijk aan buigt hij...

clock 3 min