Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Strategie

Over missie en visie. En hoe je deze vertaalt naar een lange termijn strategie, zodat je stap voor stap je doelen haalt.

Recente artikelen

Advertorial – Bureau Zuidema

Duurzaamheid in tijden van crisis   Zuidema, the influence company ontwikkelt talenten van mensen om organisaties te laten groeien, door een...

clock 3,5 min

Advertorial – Ernst & Young Advisory

Lessen uit de praktijk bieden organisaties nieuwe slagkracht Ernst & Young Advisory baseert zijn dienstverlening op specialistische sectorkennis en een...

clock 4 min

Advertorial – Essent

Optimale service voor grootzakelijke klanten   De overname door het Duitse RWE heeft niets veranderd aan de ambitieuze doelstellingen van Essent...

clock 4 min

Advertorial – IFN Finance B.V.

Kansen? Pak ze!   Nu de economie weer langzaam uit het dal lijkt te kruipen, doen ondernemers er verstandig aan alert...

clock 3 min

Advertorial – Kamer van Koophandel

Ondernemen kan altijd beter   Met de introductie van het magazine ‘Eigen Bedrijf’ bevestigen de Kamers van Koophandel hun nieuwe rol...

clock 3,5 min

Advertorial – KPMG Meijburg & Co

Complexe belastingwetgeving vereist topadviseurs   Goed en gedegen fiscaal advies vraagt om de absolute top in vaktechniek. Nu de complexiteit van...

clock 3,5 min

Advertorial – KPN

Het Nieuwe Werken: beter voor medewerkers en milieu   Mensen staan centraal in Het Nieuwe Werken. Dankzij deze nieuwe manier van...

clock 3,5 min

Advertorial – Logica

One Logica: ‘all out’ richting klant   Hoe kan ik de enorme leverage die ICT mij biedt optimaal benutten, met zo...

clock 4 min

Advertorial Lombard Odier

Onafhankelijk en flexibel in vermogensbeheer   “Onze particuliere beleggers profiteren van dezelfde beleggingskennis als onze professionele relaties. Anderzijds bieden wij onze...

clock 4 min

Advertorial – Mercer Human Capital

Goed beloningsbeleid vergt kennis en ervaring   Om organisaties goed te kunnen adviseren over hun beloningsbeleid is veel kennis en ervaring...

clock 3,5 min

Advertorial – Sandd

‘Kwaliteit zit vooral tussen de oren van onze mensen’   De strategie van gecontroleerde groei van postbedrijf Sandd is gebaseerd op...

clock 3,5 min

Ralph Hamers (ING)

Ralph Hamers (1966) ING – Head Wholesale Banking Network Hamers was vijf jaar de hoogste man van ING bank Nederland...

clock 2 min

Ben Tiggelaar: ‘Ik werk zo hard om falen te voorkomen’

MT brengt de belangrijkste Nedergoeroes voor het voetlicht. Als eerste Ben Tiggelaar: Mijn sympathie ligt niet direct bij het management.

clock 9 min

Vulkaanas kost u uw vakantiedagen

Heel Europa was afgelopen weken in de ban van de aswolk. Maar wat betekende de vulkaanuitbarsting in IJsland het voor...

clock 1 min

Manager gebruikt crisis als excuus

De meeste leidinggevenden vinden dat ze goed hebben gereageerd op de crisis. Een deel heeft de economische neergang zelfs als...

clock 1,5 min

Verantwoording onderzoek

Inleiding Management Team laat elk jaar onderzoek doen naar het imago van bedrijven en ­instellingen actief op de ­Nederlandse markt....

clock 2 min

2010: velen kijken weer omhoog

Shell kan bij de Nederlandse managers niet stuk. Voor de tweede keer op rij, en voor de vijfde maal in...

clock 6 min

Expertpanel – ‘Kunnen we ons nog groen onderscheiden?’

STELLING Een onderneming heeft vol ingezet op het vergroenen van de eigen bedrijfsvoering. Afval wordt gescheiden, er wordt minder geprint,...

clock 3 min

Columnisten

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom

Partnerartikelen

Het groene kantoor rukt op – vastgoed zonder blaam

Pandje bouwen, huurder zoeken, incasseren. Zo zag jarenlang het businessmodel van de vastgoedjongens eruit. Maar zo werkt het niet meer....

clock 9 min

De schelp is ­onverwoestbaar

Shell ligt al jaren onder vuur van activisten. Maar het imago van het Nederlands-Britse bedrijf lijdt er niet onder. Ook...

clock 4,5 min

De 5 succesfactoren van een HPO

Bent u een high performing organisation? Dan komen deze vijf succesfactoren u vast wel bekend voor.   Als al uw...

clock 1,5 min

Nina ongeautoriseerd

Een betere marketingcampagne bestaat niet: Nina startte al voor het boek in de winkels lag een rechtszaak tegen auteur Eric...

clock 2 min

Life – De prijs van een moraal

Bankier Kilian Wawoe stapt op bij ABN Amro. Hij weigert nog langer mee te werken aan het ‘circus’ van de...

clock 3 min

Voorkom naheffing door Google

Buitenlandse leveranciers schuiven de BTW-plicht af op afnemers. Soms gaat dat mis. “Navorderingen lopen in de tonnen.” Uw bedrijf behoort...

clock 1 min

‘Goed hr-beleid is het belangrijkste’

"2009 was ons best year ever. Het geheim zit hem denk ik in ons professionele hr-beleid", stelt uitblinker Geveke Werktuigbouw....

clock 1 min

Vrouwen ondergewaardeerd door werkgever

Vrouwelijke ondernemers voelden zich ondergewaardeerd door hun werkgever. Ondertussen vinden meer vrouwen de weg naar de boardroom. Keuzevrijheid, onafhankelijkheid, flexibiliteit...

clock 1,5 min

Cees van Lede: differentieer in bonus

De publieke opinie rondom bonussen van topbestuurders is op hol geslagen, vindt Nederlands invloedrijkste commissaris Cees van Lede. “Ik wil...

clock 1 min

Bonus blijft belangrijk

Hoewel het middel door de crisis omstreden is en de werking ervan door de wetenschap in twijfel wordt getrokken, blijft...

clock 2 min

Nederlanders behoren tot meest positieve Europeanen

Na de Finnen, de Zweden en de Denen zijn de Nederlanders de meest optimistische consumenten van Europa. Het relatief grote...

clock 1 min

Strategie 3.0

Dé collegereeks over bewezen successtrategieen vertaald naar deze tijd, en de nieuwste businessmodellen voor morgen. Dit evenement is inmiddels geweest....

clock 1,5 min

Zes denkhoeden van De Bono

De Bono's denkhoeden staan voor zes manieren om over strategieën te denken.   De zes denkhoeden dwingen ons onze gebruikelijke...

clock 0,5 min

SWOT-analyse

SWOT-analyse   De SWOT-analyse levert nuttige informatie op voor het afstemmen van middelen en capaciteiten op de competitieve omgeving waarbinnen...

clock 0,5 min

Strategische dialoog

De strategische dialoog is oorspronkelijk ontworpen als een methode om de valkuilen te omzeilen, die men regelmatig tegenkwam bij het...

clock 0,5 min

Scenarioplanning

Scenarioplanning stelt vragen over de toekomst.   Het is een middel om de strategie af te zetten tegen een aantal...

clock 0,5 min

Roadmapping

De product roadmap wordt gebruikt om gerichter naar de toekomst te kijken.   Het is handig voor professionals om inzicht...

clock 0,5 min

Quick response manufacturing (qrm)

QRM vindt zijn oorsprong in een strategie die timebased competition (TBC) heet en is geïntroduceerd door George Stalk en Thomas...

clock 0,5 min