Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

Familieprijs voor Gulpener; Nederland is bijna beste handelsland

Ondernemersnieuws vandaag: Prijs voor familiebedrijf Gulpener, Nederland scoort als handelsland en AirBnB 10 miljard waard. 

clock 3,5 min

Bob en de nieuwe consultant

Bob is divisiedirecteur van een groot concern. Hij doet zijn best. In deze aflevering krijgt hij nieuwe consultants over de...

clock 4 min

Nederland crowdfundingland

De boekwinkels van Polare zetten crowdfunding in om te overleven. Deze vorm van financiering kan voor meer innovatie zorgen in...

clock 2 min

Hoe doe je zaken in een niet-zakelijke omgeving?

Een nieuwe columnist! Mark Minkman, directeur van Paradiso, schrijft over de cognac die popartiest Prince deed schitteren. In de voormalige...

clock 2 min

MT500: de 500 bedrijven van 2014

Dit zijn de 500 bedrijven en organisaties waar dit jaar op gestemd kan worden in het MT500-onderzoek. De MT500 wordt...

clock 5,5 min

Stemmen: welk bedrijf bewonder je het meest? #MT500

Doe mee met MT's jaarlijkse onderzoek naar de beste bedrijven van Nederland, de MT500. Wie volgt Heineken op? Wordt het...

clock 1,5 min

4 beeldbepalende projecten in Dubai – what’s next?

Met de wereldtentoonstelling in 2020 volgt voor Dubai een nieuwe economische impuls van 17 miljard euro. Dubai is al een...

clock 1,5 min

Echt waar, Dubai is voorloper in duurzame energie

Jacob Fontijne van DNV KEMA over marktkansen in het Midden-Oosten. 'Klanten eisen onze specialisten snel ter plaatse.' 'Duurzame energie? Innovatie?...

clock 3,5 min

‘Gebruik Palestijnen om zaken te doen in Golfregio’

Nederlandse bedrijven die de Arabische markt betreden, kunnen ondersteuning krijgen uit onverwachte hoek: de Palestijnen. In het Midden-Oosten wordt flink...

clock 3,5 min

Haskoning en Van Oord: ‘Crisis heeft Dubai veranderd’

Ook in Dubai is the sky niet langer the limit. Nederlandse bedrijven moeten zich als eenheid profileren. In Dubai lijkt...

clock 3 min

Apple en Samsung hebben toch ook geen pay-off nodig?

Weer verdwijnt een icoon van het bedrijfsleven: Sense and simplicity, de merkbelofte van Philips. Een hagiografie. Het was een donkere...

clock 2 min

De do’s en dont’s bij Dubaise zaken

Wil je van zakendoen in Dubai een succes maken? Let dan vooral op deze zeven tips. Eerst vier tips met...

clock 3 min

Wastafels vragen lange adem in Dubai

Zakendoen in Dubai vergt veel geduld, zegt Boudewijn Roest van sanitairmerk Marike. ‘Het is de oude manier van handelen.’ Het...

clock 4 min

zaken doen dubai

5 tips voor zakelijk succes in Dubai

5 tips voor Nederlandse bedrijven die voet aan de grond willen krijgen in Dubai. Hoe moet het?

clock 3,5 min

Zonder netwerk geen zaken in het Midden-Oosten

Een betrouwbare zakenpartner en goed netwerk zijn cruciaal voor wie zaken wil doen in het Midden-Oosten. Maar hoe vind je...

clock 2,5 min

ondernemer midden-oosten

Het is niet alleen bagger in het Midden-Oosten

In het Midden-Oosten zijn niet alleen Nederlandse bedrijven actief in de bagger- of olie- en gasindustrie. Dienstverleners zien kansen.

clock 3,5 min

Merkstrategie in b2b: Google geeft het voorbeeld

Ook b2b-bedrijven moeten een goede merkstrategie ontwikkelen. Dit zijn de 3 pijlers van succes, volgens Google. Vaak wordt gedacht dat...

clock 3,5 min

Zo word je onsterfelijk in twee stappen

Pagina's maken op Wikipedia kan frustrerend zijn. Diep in- en uitademen, want het gaat om de eeuwige roem, ook voor...

clock 3,5 min

Maak een Wikipagina over jezelf

Het stuit veel mensen tegen de borst om een eigen Wikipedia-pagina te regelen. Niet moeilijk over doen: dit is Wikipedia-marketing....

clock 4,5 min

Vijf Chinese Goudhanen die je moet kennen

Niet alleen Nederlanders kunnen glanzend carrière maken als Goudhaan. Ontmoet de vijf jonge Chinese topbestuurders van dit moment. 黄金鸡 Dat...

clock 5 min

Bob laat zich in een hoek drijven

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. In deze aflevering voelt Bob zich in de hoek gedreven....

clock 3 min

De nieuwste koffiemachinewoorden

Neuroplasticiteit, dark data, click farm, gratis werk, native advertising, legsie, oversharing: een verse lichting buzzwoorden. Buzzwoorden zijn als besmettelijke ziektes:...

clock 3,5 min

Zo voelt de pijn van massapsychologie

Skeeleren is een leuke sport, zo wisten we zeker. Waarom doen we het dan niet meer? Over de pijn van...

clock 2,5 min

Wat gebeurt er met KPN na de uitverkoop?

Eelco Blok verkoopt het tafelzilver en reduceert KPN tot dwerg. Maar wat gaat Carlos Slim doen? Vier scenario's. KPN verkoopt...

clock 8 min

Bob legt het juiste gebruik van mail uit

Bob is divisiedirecteur van een groot concern. Hij doet zijn best. In deze aflevering legt hij het juiste gebruik van...

clock 4 min

Proud to be a salesman

Nog steeds wordt ‘verkoper’ geassocieerd met tweedehands auto’s. Die tijd is (als het aan Daniel Pink ligt) voorbij. Het is...

clock 3 min

John de Mol, redder van Nederland

Medici laten het zorgsysteem struikelen maar zijn moreel net als wijzelf. Het systeem heeft een gezicht nodig. John de Mol,...

clock 3 min

Leer van Duitse wereldveroveraars

Duitsland heeft veel successen om te vieren. Leer van deze wereldmerken, fabrikanten en producten. Ze steunen op het Duits imago...

clock 0,5 min

Help, de economie verAldiseert

Op prijs concurreren ten dode opgeschreven? Helemaal niet. In Duitsland laat Aldi goedkope bussen met treinen meerijden. Is verdere verAldisering...

clock 3,5 min

Ontdek de Duitser in jezelf

Eigenlijk weet  jij het ook. Om echt succesvol te zijn moet je meer zoals een Duitser zijn. Zo doe je...

clock 0,5 min

5 domme vragen over de nieuwe BMW 320d

Wat is dat toch met Duitse automerken en duurzaamheid? 5 domme vragen over BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring. Wat betekent...

clock 2 min

De Duitse mentaliteit is aangeleerd

Tien jaar geleden hadden de Duitsers het economisch zwaar, nu blinken ze uit. Dat moet die Duitse mentaliteit zijn.  Hachelijk,...

clock 2 min

Duitsland: sterkste merk van Europa

De Duitse cultuur maakt het land tot het meest gewaardeerde van Europa. Wat we van Duitsland kunnen leren. Duitsland is...

clock 3 min

Duitsland biedt ons de wereld

Duitsland is onze grote handelspartner, maar waarderen doen we ze niet. De kansen voor Nederland liggen vlak over de grens....

clock 3,5 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom