Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

Fondsgeld eindelijk omlaag

Na jarenlang de kosten voor fondsbeleggen te hebben opgedreven, probeert één van de schuldigen nu schoon schip te maken. Een welkome ontwikkeling...

clock 2 min

Hoe Unilever profiteert van Chinezen

Het is misschien een wat onfris weetje, maar het blijkt dat Chinezen ­op dit moment nog nauwelijks deodorant en shampoo...

clock 1,5 min

Echt klantencontact, nu!

We houden niet meer zoveel van onze banken. De internationale top heeft zich op een adembenemende manier losgezongen van wat...

clock 2,5 min

De 8 beste organisatieadviseurs

Meer nog dan in welke sector ook, is de hoogste baas bij een adviesbureau het gezicht naar buiten en de...

clock 0 min

Bert van Ravenswaaij

Strak innoveren Wie? In 1972 startte Bouke Lukkien samen met zijn vrouw een visueel productiebedrijfje voor de reclamewereld. Vandaag de...

clock 1,5 min

mckinsey imago

Hoe McKinsey zijn imago bewaakt

Voor een consultant is zijn reputatie van groot belang, maar het ‘managen’ ervan is lastig. Zoals blijkt bij McKinsey.

clock 5,5 min

Trainen, de heisessie voorbij

Een losse cursus of heisessie volstaan allang niet meer. Medewerkers van nu moeten hun arbeidsleven lang ‘in de lerende modus’...

clock 2 min

Ict wordt middel, geen doel

Bedrijven internationaliseren, dat vraagt om aanpassingen. Klanten­ ­accepteren het niet dat de ict-dienstverlening bij de grens ophoudt.   Waar de...

clock 1,5 min

Reclame? Dat is zó ouderwets

Reclame is een ouderwets begrip, dat te veel doet denken aan STER-spotjes. De gereedschapskist van marketing moet nu méér bieden....

clock 2 min

De selectietip Nils van Dam hoofd marketing ­Unilever Benelux

‘Eén gesprek is voldoende’   “Unilever is na Procter & Gamble de tweede adverteerder ter wereld, buiten de VS zijn...

clock 1 min

Communicatie en reclame Trends 2010

Twitter is niet meer te negeren Twitter, LinkedIn, Facebook, meedoen of niet? Ondernemer en ondernemersexpert André ­Hagelen ging naar socialmedia-mekka...

clock 1 min

‘Boeiende tijden breken aan’

‘Overal is behoefte aan kennis op het juiste moment’, zegt Peter ­Hulsbos, directeur van winnaar Yacht. Hij zit dan ook...

clock 2 min

Business finance Trends 2010

Veilige bank? Kom naar Nederland Drie Nederlandse banken haalden de top-10 van de World’s 50 Safest Banks. De Bank Nederlandse...

clock 1 min

Zeven nieuwe ­nummers 1

De vlag kan uit bij Yacht. De interim professionals vormen het enige adviesbureau dat een van de felbegeerde acht eerste...

clock 10 min

Resultaat moet steeds sneller

Waar bedrijven vroeger maanden de tijd hadden voor een beslissing, móeten klanten nu ­resultaat zien, liever vandaag dan morgen. Keuzes...

clock 1,5 min

Management en organisatie – Trends 2010

Consultancy wordt herhaling Door de IT-revolutie van de laatste decennia is het vak van managementconsultant wezenlijk ­veranderd. Dat schrijven consultants...

clock 1,5 min

Smeerolie wil meer realisme

Accountants zijn de smeerolie van de economie. Maar communiceren met de samenleving en omgaan met verwachtingen kan wel beter.  ...

clock 1,5 min

Bob ergert zich aan ploetermoeders

Bob is divisiedirecteur bij een groot concern. Hij doet zijn best. In aflevering 92 ergert Bob zich aan de ‘ploetermoedermomenten'.  ...

clock 3,5 min

Neem geen statusjongens aan

Iedere ondernemer en iedere manager probeert altijd hetzelfde grote geheim te weten te komen: Hoe doen we succesvol zaken? Volgens MT-columnist Richard...

clock 4,5 min

Ciparo wint China Business Award

De aanhouder wint; het Rotterdamse Ciparo ziet zijn gestage opmars in China beloond met stevige groei, nu ook met de...

clock 2 min

Al 200 miljoen Chinezen met geld

Succesvol zaken doen in China. Morgen wordt de China Business Award 2010 uitgereikt en weten we welk Nederlands bedrijf dat kunstje als...

clock 3,5 min

Droomauto van het jaar – Audi rules, maar…

Uw ideale auto komt uit Duitsland. Audi en BMW zijn veruit ­favoriet bij de gemiddelde Nederlandse manager, die ruim 30.000...

clock 4,5 min

Waarom TNT in de problemen zit

Het posttarief voor bedrijven is in een jaar tijd gehalveerd. Is de liberalisering van de postmarkt dan toch gelukt? Nee,...

clock 2,5 min

adtest

clock 0 min

hyves sociaal netwerk

Het succesverhaal van Hyves

Van concept tot miljoenenbedrijf. Het is hard gegaan met Hyves, dat nu is overgenomen door Telegraaf Media Groep. Hoe zag het succespad...

clock 2 min

Autogek – Cristel Hodes [36]

‘In Duitsland wil ik nog wel eens hard gaan’   Waarom stapt iemand nog in zo’n klein, oud sportautootje? “Het...

clock 1,5 min

Gebruik tablets zakelijk

De iPad en andere tablets zijn meer dan leuke speeltjes. In Nederland wordt nu al volop gestoeid met tablets op...

clock 3 min

De Mifare van NXP

Klein land, wereldproduct. Deze aflevering: de Mifare-reeks van chipfabrikant NXP, die wereldwijd wordt gebruikt in allerlei ­uiteenlopende toepassingen. Zoals een...

clock 3 min

Stuur op tijd de eigen competenties bij

In ons eerste gesprek, een jaartje of 18 geleden, vertelde hij me aan de dinertafel doodleuk dat hij jarenlang veel...

clock 3,5 min

Redt Spotify de muziekindustrie?

Jarenlang zat de muziekindustrie door internet met de handen in het haar. Het Zweedse Spotify lijkt de redder in nood....

clock 9,5 min

Een goede tweede indruk

Van mijn moeder moest ik elke dag schone ­sokken en een schone onderbroek aan. Want, zo zei ze altijd, je...

clock 3 min

Ketel One Vodka

Klein land, wereldproduct. Deze aflevering: Ketel One Vodka, de ­opmerkelijke redding van de oude Schiedamse jeneverstoker Nolet. Nu ook met...

clock 2,5 min

Winnaars in: Verzekeringen

Eenvoud en transparantie zijn de toverwoorden van verzekeraars. Ook van Nationale-Nederlanden, dat wordt losgeweekt van ING.   DE WINNAARS: 1....

clock 1,5 min

Investment banking trends 2010

Investment Banking in cijfers 45% van de grote ondernemingen denkt binnen 12 maanden een overname te doen. 50% van de...

clock 1,5 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom