Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

Advertorial – KVL Inspiratie Technologie

De meerwaarde van betrouwbare informatie   Kleurrijk en creatief. Daadkrachtig en resultaatgericht. Technologie in dienst van innovatie. Leverancier van geïnspireerde BI-oplossingen...

clock 4 min

Advertorial – Logica

One Logica: ‘all out’ richting klant   Hoe kan ik de enorme leverage die ICT mij biedt optimaal benutten, met zo...

clock 4 min

Advertorial Lombard Odier

Onafhankelijk en flexibel in vermogensbeheer   “Onze particuliere beleggers profiteren van dezelfde beleggingskennis als onze professionele relaties. Anderzijds bieden wij onze...

clock 4 min

Advertorial – Mercer Human Capital

Goed beloningsbeleid vergt kennis en ervaring   Om organisaties goed te kunnen adviseren over hun beloningsbeleid is veel kennis en ervaring...

clock 3,5 min

Advertorial – Nederlandsch Octrooibureau

Intellectuele-eigendomsrechten bepalen je kracht in de markt   Het beschermen van intellectuele eigendom is een specialistisch proces dat een zorgvuldige aanpak...

clock 3,5 min

Advertorial – P5COM

Blijvend, rendabel resultaat bij operationele optimalisatie  Hoe krijg ik onze organisatie scherp op koers door de crisis heen? “Door operationele verbeteringen...

clock 3,5 min

Advertorial – PublicSpirit

Strategisch HR-beleid loont altijd   Hoe organisaties de afgelopen twintig jaar naar personeelsbeleid hebben gekeken, blijkt niet langer houdbaar als het...

clock 3,5 min

Advertorial – Sandd

‘Kwaliteit zit vooral tussen de oren van onze mensen’   De strategie van gecontroleerde groei van postbedrijf Sandd is gebaseerd op...

clock 3,5 min

Expertpanel – ‘Wat is beter: private equity of een beursgang?’

STELLING Bedrijf Y wil zijn eigen vermogen versterken. Er zijn contacten met een private equity-investeerder die de helft plus 1...

clock 2,5 min

Intercultural awareness

‘Collega’s die op elkaars verjaardag komen, zijn te close’   Dé Nederlandse cultuur bestaat niet, zei prinses Máxima ooit. Trainer...

clock 1,5 min

Goed bezig – AirPlus geeft je vleugels

AirPlus biedt niet alleen een manier om ­zakenreizen te betalen, maar levert ook data om kosten te ­besparen. “Door de...

clock 1,5 min

Camiel Slaats (G-Star)

Camiel Slaats (1972) G-Star – Commercial Director Op zondag liep hij, zonder noemenswaardige voorbereiding, de marathon van Rotterdam in estafettevorm,...

clock 2 min

Armand Ferreira (ING)

Armand Ferreira (1970) ING – Managing Director Trust Clients & European Business Desk Corporate Nederland is op dit niveau angstvallig...

clock 0,5 min

Carolien Nijhuis (KPN)

Carolien Nijhuis (1968) KPN – Managing Director KPN International KPN is niet erg bekend om zijn internationale grootzakelijk activiteiten. Maar...

clock 0,5 min

Nick Jue (ING)

Nick Jue (1966) ING – Bestuursvoorzitter ING Retail Nederland De laatste keer dat we hem kunnen noemen; volgend jaar is...

clock 4 min

Dolf van den Brink (Heineken)

Dolf van den Brink (1973) Heineken – ceo Heineken USA Deze zagen we dus echt niet aankomen. We dachten dat...

clock 2,5 min

Sheila Struyck (Philips)

Sheila Struyck (1965) Philips – Chief Marketing Officer & Head of Strategy Philips Consumer Lifestyle Dubbeltalent. Bevlogen marketingstrateeg en innovatiemotor...

clock 0,5 min

Joris Aperghis (G-Star)

Joris Aperghis (1968) G-Star – Chief Marketing Officer Marketeer in hart en nieren. Geroemd om zijn energie en creativiteit. Begon...

clock 5,5 min

Han Kolff (Randstad)

Han Kolff (1970) Randstad – Managing Director Group Control, Strategy & M&A In februari van dit jaar maakte Han Kolff...

clock 0,5 min

Danielle Schuur (Getronics)

Danielle Schuur (1971) Getronics – Vice-president data centers & hosting services In 2008 besloot Danielle Schuur over te stappen van...

clock 2 min

Danny Menken (Eurosport)

Danny Menken (1979) Eurosport – Algemeen directeur Eurosport Benelux en Denemarken De akelig perfecte Danny Menken was vorig jaar de...

clock 1 min

5 commerciële tips om je te wapenen tegen de recessie

Iedereen heeft het er over: de recessie.  Hebben we het ergste gehad? Komt er nog meer ellende? En het belangrijkste:...

clock 5,5 min

Erik van Houwelingen (Aegon)

Erik van Houwelingen (1966) Aegon – Chairman Executive Committee Asset Management In de jaren negentig, toen Kees Storm Aegon uitgebouwde...

clock 0,5 min

Philip Lacor (Dell)

Philip Lacor (1970) Dell – Director EMEA Large Enterprise Marketing In 2008 kon hij general manager van Dell Rusland worden,...

clock 1 min

De merken barometer – Come & Go in 2010

Wat zijn de succesvolste nieuwe merken van 2010? En welke gingen ten onder? Een top-5 Come & Go, samengesteld en...

clock 4 min

Verdraaid slecht nieuws – Vodafone, NS en Toyota onder de loep

Hoe communiceer je als bedrijf een crisis die de burger treft? Twee deskundigen beoordelen slechtnieuwsbrengers NS, Vodafone en Toyota. “Topman...

clock 12 min

Is er leven na de commercial? – Zij van de reclame

Elk decennium heeft z’n reclame-icoon. Hoe is het Japie van King Corn (jaren ’60), Zeeuws Meisje (jaren ’70) Beun de...

clock 10 min

Het geheim van de AH-rages

Als er één bedrijf is dat het creëren van een rage tot in de puntjes ­beheerst, dan is het Albert...

clock 6,5 min

Beste bestuurders 2010

De nodige usual suspects, 10 buitenlanders, 8 nieuwelingen, 1 vrouw. De top-25 van beste bestuurders geeft weer een gemêleerde aanblik.Met...

clock 14 min

Opmerkelijk

Apple-evangelisten hondstrouw Dure apparaten, enorme winstmarges, een haperende klantenservice en software die ­allesbehalve open source genoemd mag worden. Toch blijft...

clock 4,5 min

Loopbaan van Bjørn Berg-Andersen

Van zijn beide ‘vaders’ leerde hij het belang van mensen motiveren. Handig, nu Bjørn Berg-Andersen het merk LG in de...

clock 3 min

Zo krijgt u een perfect imago

Maak een onuitwisbare indruk. Niet alleen met uw product of bedrijf, maar vooral als mens. MT presenteert het stappenplan naar...

clock 2,5 min

Lean kennismaking

Aan het begin van de ‘Lean kennismakingsmiddag’ moet ­iedere deelnemer de volgende zin afmaken. ‘Als ik aan lean denk, denk...

clock 1,5 min

Rob van Rees: Nederland blijft achter met duurzame energie

Nederland dreigt de boot te missen op de miljardenmarkt voor duurzame energie, vreest Greenchoice-baas Rob van Rees. Subsidies naar Duits...

clock 2 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom