Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Bob is bezorgd over Willem-Jan

Bob is divisiedirecteur van een groot concern hij doet zijn best. Deze keer zijn de kwartaalcijfers ineens niet meer kil.

 

VAN Wouter jansen
AAN Bob
ONDERWERP Zorgen over Willem-Jan

Hoi Bob,
Weet jij wat er met Willem-Jan aan de hand is? We waren net de begroting aan het doornemen. Nou, ik ken hem dus al jaren niet anders dan als de man van twee cijfers achter de komma. Jij toch ook? Maar ineens vroeg hij: “Waarom leg jij ­dingen altijd buiten jezelf, Wouter?”
Ik dacht eerst dat hij een grapje maakte, ­begon dus ook te lachen. Maar toen zei Willem-Jan: “Dingen weglachen is zó ­makkelijk – en dat is zó evident weer iets buiten jezelf leggen.”
Ik maak me, kortom, een beetje zorgen.
Wouter Jansen
Deputy CFO

Hoi Wouter,
Ja, ik weet het, ik heb het inmiddels van meerdere mensen gehoord en heb er zelf intussen ook al mee te maken gehad. Ik vroeg hem van de week nogal geïrriteerd waar de cijfers van het derde kwartaal ­bleven en toen zei hij: “Is dat ­werkelijk wat je dwarszit, Bob, of ben je aan het ­verschuiven?” Heel irritant, ja, vooral ­omdat ik die kwartaalcijfers gewoon ook echt nodig heb, Hoofdkantoor zeurt er ook al om. Ik denk dat het aan zijn nieuwe vrouw ligt, die Annejet. Ruim 20 jaar ­jonger, nou ja, je kent het wel: klassiek ­geval van een middelbare manager die in de ban raakt. Het schijnt dat ze samen op donderdagavond naar reiki-managementworkshops gaan om god weet wat te doen. En heb je dat vorige week vrijdag gezien? Had hij ­ineens van die felrode hippe gymschoenen aan. Echt waar – onder zijn pak! Als dat zo doorgaat, vrees ik net als jij voor die ­gezonde twee cijfers achter de ­komma.
Bob

Bob,
Maar dan moet jij toch met hem praten? Jij bent immers zijn direct leidinggevende. Weet je wat hij vanochtend zei tegen ­Verkouteren, toch duidelijk de beste boekhouder die we hier hebben rondlopen?
“Jij moet eens heel snel je denkpatronen helemaal loslaten. Kijk eens naar je schouders… laat jezelf los, Johan!”
En toen moest die Verkouteren naast zijn bureau gaan staan en denken dat hij een bloem in de lente was, waar je zo’n ­Verkouteren bepaald geen plezier mee doet. Dat zal vast allemaal wel liggen aan die Annejet – overigens zo lelijk als de nacht, ik bedoel, als je dan toch zo’n ­middelbare-managerscrisis hebt, wees dan een beetje kieskeurig met wie je je tweede leg begint, toch? – maar het zorgt wel voor een hoop onrust. En straks moet hij – samen met jou, Bob! – met de ­kwartaalcijfers naar Hoofdkantoor. En als hij dan aan onze bestuursvoorzitter vraagt of die een bloem in de lente wil zijn, denk je dat dit dan goed valt, Bob? Ik bedoel maar: je moet echt wat doen.  
Wouter Jansen
Deputy CFO

Wouter,
Maar dat heb ik ook geprobéérd. Tijdens het MT-overleg zei hij ineens tegen Agnes: “Jij bent veel zachter dan je denkt…”
Nou was Agnes net bezig met de presentatie van haar powerpoint over intrinsieke waardecreatie via digitale cross selling, waar ze altijd helemaal in opgaat, dus dit viel niet goed, zul je begrijpen. Na afloop vraag ik Jan-Willem dan ook: “Wil je dat niet meer doen? Zo raken mensen uit hun concentratie.” Waarop hij me aankijkt, mijn hand vastpakt en zegt: “Wat wil je nou werkelijk zeggen, Bob?” Dus ik leg het hem nog een keer uit, dat hij mensen niet in de rede moet vallen en zo, waarop hij herhaalt: “Ja, maar Bob, wat wil je nou werkelijk kwijt?”
Ik heb dan toch nog honderd keer liever een Arthur die ­tijdens meetings altijd ­overdreven geeuwt om iedereen te laten weten dat hij en z’n nieuwe liefde weer de halve nacht bezig zijn geweest. Ook pathetisch, maar herkenbaarder.
Toen ik wat had met Jessica heeft toch ook bijna niemand er iets van gemerkt? Nou goed, die ene keer, toen ik per se dat gifgroene jasje van haar aanmoest, maar verder heb ik dat volgens mij allemaal heel professioneel opgepakt, toch?
Maar Willem-Jan… dat is toch anders. Ja, ook ik maak me grote zorgen en ben nu zelfs van plan om maar alleen met die ­kwartaalcijfers naar Hoofdkantoor te gaan. Maar dan moet ik die cijfers natuurlijk wel eerst hébben.
Bob

Bob,
Ja, dat gifgroene jasje, dat deed je ­autoriteit geen goed. Maar goed, lessons learned, zullen we maar zeggen. En wie ben ik om er wat van te zeggen – als ik ­terugdenk aan Annemieke en dat lange weekend in CenterParcs De ­Kempervennen, denk ik ook nog steeds: was ík dat? Maar dat is nou juist het punt: bij ons gaat het over, maar bij Willem-Jan niet. Weet je wat hij vandaag draagt? Een roze trui.
Wouter Jansen
Deputy CFO

Wekelijks de nieuwsbrief van Werk en Leven ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Willem-Jan,
Urgente vraag: kan ik vandaag nog de ­kwartaalcijfers krijgen? Graag snel een helder antwoord.
Bob

Bob,
Helder antwoord: ja. Ik heb er trouwens Annejet even naar laten kijken. Dankzij haar is het nu geen kil, koud cijferoverzicht maar een warm, weelderig verhaal ­geworden. Echt, je zult ­ervan opkijken.
Willem-Jan

Meer Bob de manager?

‘Clowns’ bij de overheid, luister naar Adriaan Mol en Robert Vis voordat het te laat is

Succesvolle ondernemers Adriaan Mol en Robert Vis waarschuwen: Nederland jaagt startups het land uit. De overheid moet nu luisteren naar deze 'uithangborden' voordat meer techtalent verdwijnt, schrijft investeerder Jeroen Bertrams in zijn column.

adriaan mol mollie robert vis bird

Ik kan iedereen aanraden de posts van Adriaan Mol (oprichter van onder andere betaalverwerker Mollie) en Robert Vis (oprichter van communicatieplatform Bird) op LinkedIn te volgen. Regelmatig komen ze met ferme taal over allerlei onderwerpen. Zo schreef ik al eens een column op MT/Sprout over de fittie van Adriaan Mol met ABN Amro, waarin hij de bank ‘incompetente idioten’ noemde.

Ondernemersklimaat in Nederland

Natuurlijk praten beide heren graag over hun eigen bedrijven en producten, maar ze hebben het ook vaak over het ondernemersklimaat in Nederland en in Europa. Ze vinden het – en dat is misschien nog wel een understatement – dramatisch.

Adriaan Mol dreigde in 2022 al eens met een vertrek uit Nederland. Tegen Het Parool stelde hij dat hij achteraf bezien nooit in Nederland zijn bedrijf had moeten starten. Zijn letterlijke woorden: ‘Techbedrijven bestaan hier ondanks de overheid, niet dankzij.’

Mol vindt dat allerlei overheidsregels uitermate beperkend werken voor startups, terwijl buitenlandse bedrijven daar helemaal geen last van hebben. Bovendien zijn de regels gemaakt voor ‘ouderwetse’ bedrijven. Dat staat innovatie in de weg en zorgt ervoor dat oude bedrijven bevoordeeld worden.

Lees ook: Ben je ‘geschift’ als je in Nederland blijft? Waarom startups snel/nooit naar de VS moeten verkassen

Ook Vis is vertrokken

Robert Vis denkt er vrijwel hetzelfde over. Niet voor niks vertrok hij recent met zijn volledige bedrijf uit Nederland en keerde zelfs Europa geheel de rug toe. Hij noemde onder meer belastingdruk als reden voor zijn vertrek, maar ook mentaliteit en veiligheid.

Reuters schreef twee weken geleden een uitgebreid stuk over het vertrek van Bird uit Europa. Want: heel Europa is een ‘ramp’ voor startups.

Dat vindt Adriaan Mol trouwens ook. Recent plaatste hij dit plaatje bij een LinkedIn post. Te zien is een sterk dalende lijn van de groei van de Europese economie, waarbij een stel analyserende politici stelt dat het waarschijnlijk ligt aan een gebrek aan… regulering.


En afgelopen week maakte Mol zich boos om het schrappen van een ondernemersvriendelijke regeling in Frankrijk en omschreef hij politici als een stel clowns zonder enig besef van ondernemerschap.

Uithangbord voor jonge ondernemers

Laten we niet vergeten dat Mol en Vis twee uiterst succesvolle ondernemers zijn. Slimme jongens met een enorme drive om mooie zaken te bouwen. Ze hebben duizenden banen geschapen in ons land. Ze weten als geen ander hoe je bedrijven uit de grond stampt.

Het verbaast mij dan ook zeer dat ze niet of nauwelijks worden betrokken bij het startupklimaat in Nederland. Deze heren wil je juist als uithangbord hebben voor jonge ondernemers.

Lees ook: De Quote Top 100 jonge miljonairs: hoe word je nou echt snel rijk?

Dat ze het klimaat voor ondernemers in Nederland slecht noemen, zou tot directe actie moeten leiden. Ik weet dat er binnen de overheid diverse mensen zijn die echt heel graag vooruitgang willen boeken op dit vlak, maar simpelweg de kans niet krijgen om iets voor elkaar te brengen. Klaarblijkelijk vindt de politiek het helemaal niet belangrijk.

Win-win voor overheid en ondernemers

Eerlijk is eerlijk: op bepaalde vlakken doet de overheid wel degelijk haar best om in ieder geval investeerders aan te moedigen om geld te steken in zeer jonge bedrijven. Met ons fonds Dutch Operator Fund maken we gebruik van een vriendelijke regeling van de RVO en mijn contact met die organisatie is uitstekend. Ik proef daar een stevige drive om jonge ondernemers en fondsen te helpen.

Overigens, Adriaan Mol zei in hetzelfde interview met Het Parool dat hij weinig heeft met investeringsfondsen die met andermans geld investeren. Hij doet alle zijn deals met eigen geld, of, zoals hij het stelt: ‘De meeste techinvesteerders neuken niet met hun eigen lul. Ze investeren geld van anderen.’

Bij ons fonds doen we net als Adriaan: allemaal eigen geld en geen cent managementfee. Reken maar dat we hard werken om de startups in onze portfolio maximaal te helpen. Wij winnen alleen als de startups ook winnen. Het zou goed zijn als Nederland en Europa dat ook begrijpen: ze winnen alleen als ondernemers winnen.

Lees ook deze columns van Jeroen Bertrams:

Groeien met coronaschuld kan wel degelijk: dit zijn 4 opties voor ondernemers

Drie jaar na de coronacrisis torsen ondernemers nog altijd een fikse belastingschuld mee. Dat maakt het bijna onmogelijk om kapitaal bij de bank los te krijgen en te investeren in groei. Bedrijven moeten dus op zoek naar alternatieve routes. ‘Wie blijft hangen in het idee dat banken de enige oplossing zijn, loopt vast.’

De coronaschuld van ondernemers bedroeg eind 2024 bijna 7 miljard euro. Die schuld drukt zwaar op de groeiambities. Foto: Getty Images

‘Door de coronaschuld betalen we 14.000 euro per maand terug. Dat drukte zó zwaar op de resultaten dat er nauwelijks ruimte was om te investeren in groei.’

Met deze woorden vat Merijn Janssen, eigenaar van meubelbedrijf NJOJ Living en oprichter van marketing- en salesbureau The Underdog, een groeiend probleem samen: de financiële nasleep van de coronacrisis zet een rem op het mkb.

Hoewel de economie langzaam herstelt, blijven veel bedrijven worstelen met coronaschulden. Banken tonen zich terughoudend, zelfs tegenover bewezen businessmodellen. Voor veel ondernemers betekent dit dat groei stagneert.

Hoe zat het ook alweer?

Tijdens de coronacrisis bood de overheid steun via de regelingen NOW (loonkosten) en TVL (vaste lasten), en kregen bedrijven belastinguitstel. Sinds oktober 2022 moeten ondernemers deze schuld in vijf jaar aflossen, met een rente die inmiddels is opgelopen tot 4 procent.

De gezamenlijke coronaschuld van ondernemers bedroeg eind 2024 bijna 7 miljard euro. Voor veel bedrijven vormt deze last een extra barrière bij het verkrijgen van financiering, waardoor ze in een spagaat belanden: investeren in groei is noodzakelijk, maar zonder externe financiering onmogelijk.

De bank zegt nee – en nu?

Ralph van Dam ziet de gevolgen dagelijks. Hij is medeoprichter van Geldfit Zakelijk, een platform dat ondernemers helpt bij het vinden van financiële oplossingen. ‘Ondernemers hebben keurig gedaan wat er van ze werd gevraagd: ze hielden hun bedrijf overeind met steun van de overheid. Maar nu wordt diezelfde steun als een blokkade gezien. Dat is niet solidair en in strijd met de belofte die toen gedaan werd: hier komen we samen uit.’

Volgens Van Dam zit het probleem in de financiering. ‘Ondernemers kunnen soms hun schulden verlagen via regelingen, maar er is geen bank of andere financiële partij die daarna een zogenoemd saneringskrediet verstrekt om de opgelopen schulden in een keer af te kunnen kopen. Dat betekent dat bedrijven vastzitten: ze moeten groeien om hun schulden af te lossen, maar zonder sanering en herfinanciering met nieuw geld kunnen ze niet groeien.’

Lees ook: 7 tips om financiering bij ‘rotbanken’ los te krijgen

Een van de alternatieve financieringspartijen is BridgeFund, een online platform dat ondernemers met een gezonde cashflow direct toegang geeft tot groeikapitaal, zonder tussenkomst van een bank. Ceo Julian van de Steeg ziet dat ondernemers met een coronaschuld bij traditionele kredietverstrekkers vaak vastlopen. ‘Wij kijken niet alleen naar het verleden, maar naar hoe een ondernemer nu zijn bedrijf runt en welke maatregelen hij heeft genomen om zijn financiële positie te stabiliseren.’

Een ‘nee’ van de bank hoeft dus niet het eindstation te zijn. Er zijn meer manieren om kapitaal aan te trekken.

#1 Crowdfunding: geld ophalen bij klanten en netwerk

Toen banken hem afwezen, besloot Janssen van NJOJ Living zelf een crowdfundcampagne op te zetten. ‘Eerst in mijn eigen netwerk, daarna breder. Als mensen zien dat je omgeving vertrouwen heeft, groeit het enthousiasme.’

Inmiddels werkt hij in fases aan het ophalen van 1,5 miljoen euro via leningen en investeerders, en nog eens 1,65 miljoen euro via pre-orders en bestellingen.

Deze aanpak is niet uniek. In 2024 werd in Nederland ruim 1,1 miljard euro via crowdfunding opgehaald, een stijging van 20 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

‘We vragen niet om een gift’, zegt Janssen. ‘Mensen die meedoen, krijgen echt iets terug: meubels met shoptegoed, een hoog rendement op hun investering én de kans om bij te dragen aan een groeiend bedrijf.’

Crowdfunding werkt vooral voor bedrijven met een consumentenproduct of horecaconcept, omdat zij een breed publiek kunnen aanspreken. ‘Als je goed bent in marketing, kun je op die manier veel geld ophalen’, zegt Van de Steeg (BridgeFund). ‘Maar als je daar niet goed in bent, moet je er niet aan beginnen.’

#2 Private investeerders: meer dan alleen geld

Naast crowdfunding kiezen steeds meer ondernemers voor private investeerders, blijkt uit onderzoek. Die brengen niet alleen geld in het laatje, maar ook kennis en een netwerk. Volgens Van Dam kan dit een sleutel zijn voor ondernemers die nu vastlopen. ‘Banken kijken alleen naar cijfers uit het verleden. Private investeerders kijken naar de toekomst. Dat maakt een enorm verschil.’

Een voorbeeld is het platform NLInvesteert. Zij bieden combinaties van particuliere investeerders en andere financiers. Hierdoor zijn ondernemers minder afhankelijk van banken en hun strenge regels – maar hebben ze ook minder zekerheden.

De belangstelling voor financiering via aandelen groeit, waarbij investeerders mede-eigenaar worden. Dit verlaagt de maandlasten en geeft bedrijven meer ruimte om te groeien.

Toch is investeren via particulieren niet zonder risico. ‘Financieren is een vak’, waarschuwt Van de Steeg. ‘Een lening moet bijdragen aan het toekomstperspectief van een onderneming, niet aan het dichten van gaten.’

#3 Samenwerken met andere bedrijven

Een andere manier om te groeien zonder lening is samenwerken met andere bedrijven: het zogeheten bartering of ruilhandel. Stel je voor: een kleine koffiebranderij ziet de vraag naar hun product stijgen, maar heeft geen budget voor nieuwe apparatuur. In plaats van een lening af te sluiten, maakt de branderij een deal met een grote horeca-leverancier.

Die financiert de extra machines in ruil voor een vaste afname van koffie voor hun cafés. Zo kan de branderij groeien zonder extra schulden en verzekert de leverancier zich van goede koffie.

#4 Subsidies en belastingvoordelen

Verder maken veel ondernemers nog geen gebruik van subsidies en belastingvoordelen, terwijl deze financiering toegankelijker kunnen maken. Regelingen zoals de Borgstelling MKB-kredieten en de Wet Bevordering Speur- en Ontwikkelingswerk kunnen uitkomst bieden bij de zoektocht naar krediet.

Bij de eerste regeling staat de overheid garant voor leningen, de tweede biedt belastingvoordeel op loonkosten voor onderzoek en ontwikkeling. Dit verlaagt de kosten van innovatie, wat met name interessant is voor techbedrijven en de maakindustrie.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Ondernemers die in actie komen, winnen

Volgens Van Dam van Geldfit Zakelijk is het belangrijk om je schulden onder ogen te zien en hierover te communiceren met de kredietverstrekker. Maar nog belangrijker is het heft in handen nemen. ‘Wie blijft hangen in het idee dat banken de enige oplossing zijn, loopt vast. Maar wie breder kijkt en slim inspeelt op alternatieven, heeft nog steeds alle kans om te groeien.’

Dat laat Janssen zien met zijn crowdfundacties. Hij ziet nu de eerste resultaten en hoopt binnenkort de productie van zijn bar-, sta- en eettafels op te schalen. ‘Het is hard werken, maar stilzitten helpt niemand. Als ondernemer moet je vooruit blijven denken.’

Van startblok tot topbestuurder: Rabobank-CHRO Janine Vos over de growth mindset

In samenwerking met Boertien Vergouwen Overduin - Janine Vos, CHRO van Rabobank, leerde al jong dat stilstand achteruitgang is. Of het nu op het startblok van het zwembad was of in de bestuurskamer, ze weet: soms moet je gewoon springen. In de eerste podcastaflevering van 'How to Grow' vertelt ze hoe een growth mindset haar helpt in een sector waar risico’s vaak worden vermeden.

Podcast How to grow - Janine Vos Rabobank

Janine Vos haalt een krachtige metafoor aan uit haar jeugd: het startblok bij het zwemmen. Als kind leerde ze om niet te blijven hangen in angst, maar gewoon te gaan. ‘Ik herinner me nog dat ik als vijftienjarige voor een startblok stond en dacht: en nu door.’ Die mindset helpt haar nog steeds, of het nu gaat om een moeilijke beslissing op het werk of een uitdagende presentatie.

Die gedachtegang sluit perfect aan bij de kern van een growth mindset: het geloof dat je jezelf continu kunt ontwikkelen, fouten mag maken en altijd kunt blijven leren. Maar hoe pas je dat toe in een organisatie waar stabiliteit en structuur vaak leidend zijn?

Een groeimindset binnen Rabobank

Bij Rabobank speelt de growth mindset een centrale rol in de ontwikkeling van medewerkers. Vos vertelt hoe de bank managers traint in het voeren van groeigesprekken in plaats van traditionele beoordelingsgesprekken. ‘We stimuleren mensen om te bewegen tussen verschillende vakgebieden en kijken niet alleen naar prestaties, maar ook naar ontwikkeling en gedrag.’

Toch is een growth mindset geen vanzelfsprekendheid, zeker niet in een sector die historisch gezien gericht is op het vermijden van risico’s. Vos erkent dat het tijd kost om een cultuur te creëren waarin fouten maken niet alleen wordt geaccepteerd, maar zelfs wordt gewaardeerd.

‘We hebben bijvoorbeeld ‘I messed up’-sessies geïntroduceerd waarin medewerkers openlijk leren van hun fouten. In het begin was daar veel weerstand tegen, maar nu zien we dat het mensen helpt om zich veiliger te voelen en te groeien.’

Balans tussen prestatie en groei

Een veelvoorkomende valkuil in bedrijven is prestatiefixatie. Vos gelooft echter dat prestatie en persoonlijke groei hand in hand gaan. ‘Mensen hebben houvast nodig, maar ook de ruimte om zichzelf te ontwikkelen. We combineren KPI’s met een focus op gedragsontwikkeling en persoonlijke groei. Alleen zo houd je een organisatie wendbaar en innovatief.’

Waarom je deze aflevering niet mag missen

In deze aflevering van How to Grow vertelt Janine Vos openhartig over:

  • Haar persoonlijke groeimomenten en hoe ze omgaat met onzekerheid.
  • De impact van haar opvoeding op haar leiderschapsstijl.
  • Hoe Rabobank medewerkers stimuleert om een growth mindset te ontwikkelen.
  • De uitdaging om groei en stabiliteit in balans te houden binnen een bankomgeving.

Benieuwd naar haar inzichten? Luister nu naar de aflevering en bekijk de videoregistratie hieronder.

How to Grow

How to Grow is de podcastserie van MT/Sprout in samenwerking met Boertien Vergouwen Overduin. In deze serie spreken we topmensen uit het bedrijfsleven. Mensen die niet alleen weten hoe je persoonlijk groeit, maar ook hoe je je organisatie meeneemt in die groei.

Dit is de eerste aflevering. Binnenkort spreken we Simone van Neerven, innovatie-expert en voormalig chief innovation officer over groeimindset en innovatie, het nut van rebelleren en balanceren tussen zinvolle uitdagingen van nodeloze risico’s.

Welke kennis wil jij naar een hoger niveau tillen? Ontdek Lift Up!: de podcast over leren, leiderschap en persoonlijke effectiviteit. Krijg inzichten van experts uit het veld om vandaag nog te groeien. Met welke kennis stap jij uit op de top floor?

Ontdek Lift Up!

De wereld verandert razendsnel. Ontdek welke skills je moet ontwikkelen om maatschappelijke en technologische veranderingen de baas te blijven. Skills als samenwerken, kritisch denken en zelfregulering bijvoorbeeld.

Lees meer

BVO Bites is een gloednieuw leerconcept om het maximale uit jezelf te halen. Ontvang gratis één week lang elke dag een audiobite via WhatsApp en leer nieuwe skills op het gebied van timemanagement, communicatie, leiderschap en persoonlijke effectiviteit.

Lees meer

Wil je je persoonlijk en professioneel ontwikkelen én meer uit je leiderschap halen? Volg dan een Strategisch Leiderschapsprogramma. Het leidt je naar de volgende carrièrestap. Bekijk snel welke programma’s we aanbieden.

Lees meer

Als een van de grootste trainingsbureaus van Nederland weten wij hoe belangrijk mensen zijn voor organisaties. Met onze trainingen spelen wij optimaal in op de ontwikkelbehoefte van leiders, zodat zij écht het verschil kunnen maken.

Lees meer

We volgen ontwikkelingen binnen leren en ontwikkelen op de voet en haken daar regelmatig op in met nieuwe trainingen, leerconcepten en innovaties. Wil je hier als eerste alles over weten? Via onze nieuwsbrief krijg je elke maand de laatste ontwikkelingen in je mailbox!

Lees meer
/