Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De concurrent jaagt op uw boze klanten

Boze klanten zijn veel schadelijker voor uw bedrijf dan tevreden klanten goed zijn. Hoe houdt u ze gelukkig? 'Zorg dat een misser snel wordt vergeven.'


Allereerst: herken de signalen. Ontevreden klanten vragen zekerheden. Willen een kopie van een contract, bellen niet meer terug of laten geen interesse (meer) blijken in u of uw merk. Beter om het niet zover te laten komen. Zorg ervoor dat u na het tekenen van een contract direct start met het bouwen aan een sterke klantrelatie.

Bouw een relatie op:

Weet wat klanten willen (vraag het ze) en lever consequent. Wie moeite doet voor de klant, wordt een misser sneller vergeven.

Wees  verantwoordelijk:

Heel eenvoudig als alles op rolletjes loopt, lastig wanneer het misgaat. Zorg ervoor dat het personeel weet wat te doen als het fout loopt. Klantrelaties opbouwen heeft alleen zin als uw onderneming als een team opereert.

Bewijs uw waarde: 

Lever wat u belooft, dan is prijsstunten niet nodig.

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Vier regels naar goed klantcontact:

1. Ga met elkaar om als gelijkwaardige partners
2. Alle afdelingen zijn belangrijk in de relatie met de klant
3. Luister en los op
4. Wees verantwoordelijk

Generatie Z is snel afgeleid – en niemand durft het te bespreken

Premium - Jonge medewerkers worstelen met hun focus - met een schermtijd op sociale media van gemiddeld 3,5 uur per dag is dat geen verrassing. Maar wijs niet te snel met de vinger, schrijft Gen Z-expert Laura Bas. Dit is nog maar het begin van een veel groter probleem.

laura bas generatie z focus

Gratis verder lezen?

Maak snel en eenvoudig een gratis account en krijg toegang tot premium artikelen.

Of heb je al een account? Log dan in.

Om dit bericht te kunnen lezen moet je ingelogd zijn

Vestibulum id ligula porta felis euismod semper. Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Duis mollis, est non commodo luctus, nisi erat porttitor ligula, eget lacinia odio sem nec elit. Donec id elit non mi porta gravida at eget metus.

Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Curabitur blandit tempus porttitor. Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna.