Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

Internet via de afstandsbediening

Elke televisie kan nu al met internet worden verbonden. Waarom doen we dat dan nog niet? Deel II een drieluik...

clock 10,5 min

De ambitie van Staples

Ze bestaan nog: Amerikaanse ketens die de Europese markt stormenderhand veroveren. Staples wil de ‘Starbucks van de kantoorarti­kelen' zijn. In...

clock 8,5 min

Strijd om de zapsurfer

Nu internet in kijkcijfers de tv verslaat, proberen allerlei bedrijven de verbindende schakel te worden tussen beeldbuis en web. De...

clock 9,5 min

Het vertrouwen zakt door

Tien jaar geleden legden we een groep doornee Europese jongeren de op dat moment nieuwste printcampagne van jeansmerk Calvin Klein...

clock 2,5 min

Hoed u voor de onderbuik

Levensgevaarlijk, vindt Paul Postma: managers die rationele keuzes denken te nemen, maar in feite kiezen met het dierlijk deel van...

clock 7,5 min

Als manager die opstapt, wilt u vrij zijn

Het blijft een lastig ding, dat concurrentiebeding. Aan de ene kant moet u het in deze moeilijke arbeidsmarkt natuurlijk niet...

clock 2 min

Pas op, generatie platzak

In Nederland onderkennen we zo langzamerhand heus wel dat de 50+-generatie een essentieel onderdeel vormt van de economie. Ook al...

clock 2,5 min

Leren van Spyker

Wat kunnen managers leren van de geschiedenis van Spyker? "Zorg voor deskundigen om je heen die disciplines beheersen waarop je...

clock 3 min

Emancipatie na het eten

Karl Marx had gelijk: eerst het eten en dan de moraal. Anders gezegd: de wetten van de economie bepalen hoe...

clock 2,5 min

Workshop Twitter

Er zijn managers die Twitter maar onzin vinden. Veelgehoorde reactie: ‘Waarom moet ik op internet vertellen dat de boter op...

clock 1,5 min

Zero tolerance? Als iedereen het maar weet

Er zijn in Nederland ruwweg twee manieren om iemand te ontslaan: óf via een reorganisatie, óf vanwege slecht functioneren.  ...

clock 2 min

Autogek Ron Grevink

Zelfs file rijden wordt leuker met de kap omlaag   Twee Alfa Romeo's? "Ik ben helemaal gek van Alfa Romeo. Met...

clock 1,5 min

Drukte voor ontstressers

Op een of andere manier verkeren nog steeds veel mensen in de veronderstelling dat de yuppies in de jaren tachtig...

clock 2,5 min

Ziekte en Verzuim

"Ziekte overkomt je", zegt Christine Slootweg. "Maar verzuim is een keuze." De trainer laat er dan ook geen misverstand over...

clock 2,5 min

Autogek Sander Lusink (29)

‘Het autovirus ging over van vader op zoon'   Bent u autogek? "Ik ben een autofan geworden door mijn vader,...

clock 1 min

Carrièrekaart – Elmer de Ronde (50)

 ‘Tien jaar geleden zou ik nooit alles zo los hebben kunnen laten'   1985, Unilever "Na mijn studie ben ik...

clock 2,5 min

Meer = geen meer meer

Innoveren in de westerse welvaarts­maatschappij komt vaak op ongeveer hetzelfde neer: verrijk een succesvol product met meer up-to-datefuncties. Verkoop het...

clock 2,5 min

Vol presteren in deeltijd

Bij USG Capacity bestaat het team voor 90 procent uit vrouwen en voor bijna de helft uit parttimers. Maar de...

clock 3,5 min

De ratrace is niets voor haar

Mannen zijn betere leiders, maar er zijn meer vrouwen nodig om ze in het gareel te houden.   In het...

clock 1,5 min

De blingbling voorbij

Luca De Meo, CEO van Alfa Romeo, zegt het helder en gezaghebbend: "Dit is een tijd waarin alle merken moeten...

clock 2 min

De auto van Paul Hassels Mönning Fujitsu

'De Saab is voor mj de Apple onder de auto's'   Waarom een Saab? "Mijn allereerste auto heette Gerrit en...

clock 1,5 min

Carrièrekaart van Edo Stouten

‘Ik ben nog niet toe aan hele dagen golfen en tennissen'   1968, Hotel Lumina  "Ooit droomde ik ervan om...

clock 2,5 min

Klaar voor morgen – Eckart Wintzen leeft

Bij de bedrijvengroep eFocus Groep kunnen medewerkers zelf een werkmaatschappij opzetten. Het bedrijf is gegroeid als een lappendeken van nieuwe...

clock 3,5 min

TomTom: bestemming bereikt?

Kort geleden was TomTom de lieveling van de beurs. Maar door dalende prijzen en dito omzetten, meer concurrentie, dure overnames...

clock 7,5 min

Recessie soft spots

We vroegen ons internationale netwerk van trendwatchers en studenten wereldwijd (een kleine 2.000) hoe de recessie de mentaliteit in hun...

clock 2,5 min

Geen spam, maar succesvolle e-mailmarketing (vijf tips)

Nieuwsbrieven van bedrijven zijn regelrechte spam en dat is binnenkort verboden. "Ze sturen lukraak 100.000 mails uit en kijken er...

clock 3 min

Autogek Loes Gijbels (54)

De auto van Loes Gijbels, advocate en mediator   Een autogekke vrouw, dat zie je niet vaak. "Mijn gekte is...

clock 1,5 min

Zalms duivelse dilemma

Gerrit Zalm heeft de samenstelling van de top van ABN Amro ongeveer rond. Da's mooi, want de oud-bewindsman op Financiën...

clock 2 min

Overvallen door web 2.0

De politie heeft professionele speurders en boevenvangers in dienst. Dat is mooi maar ze zijn overbelast. Daarnaast zijn er in...

clock 2,5 min

Privatisering ≠ marktwerking

Eerherstel voor de markt, zo heette het in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Logge staatsmonopolies, ook  nutsbedrijven, moesten...

clock 1,5 min

Ongepaste Zuinigheid

Nederland en Duitsland zijn huiverig om hun uitgaven te verhogen om de crisis te bestrijden, vanwege de EMU-begrotingsregels. Maar als...

clock 1,5 min

Zet een sterk merk neer a la Ikea

Ikea, Rabobank en de Aldi hebben het begrepen. Een sterk merk neerzetten is belangrijk, maar hoe doet u dat? Met...

clock 2 min

Verdien acht miljard met een cursus Duits

Moet u binnenkort voor zaken naar Duitsland en slaat uw verbasterde Duits eigenlijk nergens meer op? Tijd voor een opfriscursus....

clock 3 min

Weg met het marketingplan (drie alternatieve stappen)

Het marketingplan is achterhaald. Dat dikke pakket, met een even dikke laag stof onderin uw bureaula is weinig waard. Als...

clock 3,5 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom