Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

3 creatieve manieren om sieraden te vermarkten

Het panel van reclamespecialisten maakte ook deze week weer een keuze uit de pareltjes in hun vak. Bekijk de selectie.

1. De ringopmaatmeter

Weet jij de ringmaat van je vrouw of vriendin? Vast niet. Om het leven van een man makkelijker te maken, bedacht de Texaanse juwelierszaak Bailey Banks & Biddle dan ook een leuke campagne. Met 100.000 ‘ringopmaatmeters’ (zie hoofafbeelding) gingen zij langs populaire bars, cafés en restaurants in Texas, zodat mannen ter plekke de ringmaat van hun geliefde konden opmeten. Met de slogan: “Kom op, hij kan uw gedachten niet lezen! Laat hem uw ringmaat weten, en laat de rest over aan ons!”, zorgde Bailey Banks & Biddle niet alleen voor veel rumoer, maar ook voor het feit dat hun naam extra bleef hangen. Natuurlijk kon de ringopmaatmeter als reminder naar het huis van de geliefdes mee worden genomen. Weekselectie van Alexis Verschueren, eigenaar van off-road marketingspecialist Raul&Rigel.

2. Lost love for sale

Een diamanten ring is een diamanten ring zou je zeggen. Maar zo is het niet. In elk geval niet voor een vrouw. De ring die ze krijgt van een man is miljoenen waard op het moment dat hij voor haar door de knieën gaat. Of het nou een peperdure diamant is of een geslepen stukje glas. Maar als de man niet aan haar verwachtingen voldoet, spoelt ze diezelfde ring net zo makkelijk door het toilet. Gelukkig is er een andere manier om je boosheid in daden om te zetten en er ook nog wat aan over te houden. Je zet je ring gewoon op neverlikeditanyway.com: ‘the place where once loved gifts from once loved lovers get a second chance.’ Een mooie gedachte waarmee je als sieradenmerk kan laten zien dat je begrijpt wat sieraden doen voor de mensen die ze dragen. Dit initiatief kwam alleen niet van een sieradenmerk, maar van Annabel Acton. Een vrouw die na haar eigen scheiding zat opgescheept met de waardeloos geworden peperdure restanten. Een gemiste kans voor Cartier, Chopard en vele anderen. Weekselectie van Maureen Akker, partner bij Sister, bureau voor charmemarketing en communicatie.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

3. Een nieuwe markt voor sieraden?

Sieraden dienen ter verfraaiing. Van het menselijk lichaam, denk je er vrijwel onmiddellijk achteraan. Die domme aanname stellen deze Poolse ontwerpers ter discussie. Dat is altijd een goed uitgangspunt voor iets bijzonders, zo blijkt. Weekselectie van Zwier Veldhoen, partner bij reclamecampagnebureau THEY.