Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe vergroot je de slagkracht van jouw onderneming? Alle inzichten voor startups, scaleups en grownups op een rij.

Recente artikelen

Google Adwords, de volgende stap

Bij een goede inzet van Google Adwords en Analytics kunt u exact uitrekenen wat elke euro van uw campagne u...

clock 7 min

Expertpanel

Dilemma Een ceo van een familiebedrijf wil een strategische koerswijziging doorvoeren. Niet meer alleen productie, maar het hele (advies)traject van...

clock 4 min

MT101 – De 101 vrouwvriendelijkste bedrijven

Geen bedrijf zo vrouwvriendelijk als Ikea, denkt de Nederlandse ­manager. ‘Het begin is ­gemaakt', zegt ceo-Nederland Eva-Lotta ­Sjöstedt. ‘Maar we...

clock 2 min

Aan de slag met Google Adwords

Bij een goede inzet van Google Adwords en Analytics kunt u exact uitrekenen wat elke euro van uw campagne u...

clock 3,5 min

Kent u de marshmallowtest?

Het is één van de wijze merklessen die Tjaco Walvis, partner bij THEY, geeft in zijn boek ‘Uit de grijze...

clock 2,5 min

Loopbaan van Jan Dalhuisen

Via een zwager kwam Jan Dalhuisen in de accountancy. Het vak kon hem matig boeien. Nu heeft hij een topfunctie...

clock 3 min

Talentmanagement – Peter Berdowski

Boskalis is opgeschoven van baggeraar naar een bedrijf dat wereldwijd complexe maritieme projecten uitvoert. Voor macho's is steeds minder plaats,...

clock 9 min

Schaapjes in kek design

Een maand geleden mocht ik voor zo'n 200 ­studenten op een Nederlandse hogeschool een college geven over trendwatching. Doel van...

clock 2,5 min

Zes nieuwe businessmodellen

Heeft uw businessmodel een baard? Is het achterhaald en  ongeschikt voor het 2e decennium van de 21e eeuw? Slimme bedrijven...

clock 6 min

Loopbaan van Frans van Steenis

Ooit sliep hij onder een poster van Che Guevara, nu geeft hij leiding aan de Kamers van Koophandel. ‘Prachtig!' 1972...

clock 3 min

Een bonus, kan het nog?

Uw buren, ja, die hebben nu wel genoeg ­bonussen ­gehad. Maar voor ú een bonus, zo met de feestdagen in...

clock 2,5 min

Expertpanel

VRAAG Een projectorganisatie die systemen op bestelling ontwikkelt, wil daaruit voortvloeiende producten ook aan anderen aanbieden. Maar hoe kun je...

clock 3 min

Internet via de afstandsbediening

Elke televisie kan nu al met internet worden verbonden. Waarom doen we dat dan nog niet? Deel II een drieluik...

clock 10,5 min

De ambitie van Staples

Ze bestaan nog: Amerikaanse ketens die de Europese markt stormenderhand veroveren. Staples wil de ‘Starbucks van de kantoorarti­kelen' zijn. In...

clock 8,5 min

Strijd om de zapsurfer

Nu internet in kijkcijfers de tv verslaat, proberen allerlei bedrijven de verbindende schakel te worden tussen beeldbuis en web. De...

clock 9,5 min

Het vertrouwen zakt door

Tien jaar geleden legden we een groep doornee Europese jongeren de op dat moment nieuwste printcampagne van jeansmerk Calvin Klein...

clock 2,5 min

Hoed u voor de onderbuik

Levensgevaarlijk, vindt Paul Postma: managers die rationele keuzes denken te nemen, maar in feite kiezen met het dierlijk deel van...

clock 7,5 min

Als manager die opstapt, wilt u vrij zijn

Het blijft een lastig ding, dat concurrentiebeding. Aan de ene kant moet u het in deze moeilijke arbeidsmarkt natuurlijk niet...

clock 2 min

Pas op, generatie platzak

In Nederland onderkennen we zo langzamerhand heus wel dat de 50+-generatie een essentieel onderdeel vormt van de economie. Ook al...

clock 2,5 min

Leren van Spyker

Wat kunnen managers leren van de geschiedenis van Spyker? "Zorg voor deskundigen om je heen die disciplines beheersen waarop je...

clock 3 min

Emancipatie na het eten

Karl Marx had gelijk: eerst het eten en dan de moraal. Anders gezegd: de wetten van de economie bepalen hoe...

clock 2,5 min

Workshop Twitter

Er zijn managers die Twitter maar onzin vinden. Veelgehoorde reactie: ‘Waarom moet ik op internet vertellen dat de boter op...

clock 1,5 min

Zero tolerance? Als iedereen het maar weet

Er zijn in Nederland ruwweg twee manieren om iemand te ontslaan: óf via een reorganisatie, óf vanwege slecht functioneren.  ...

clock 2 min

Autogek Ron Grevink

Zelfs file rijden wordt leuker met de kap omlaag   Twee Alfa Romeo's? "Ik ben helemaal gek van Alfa Romeo. Met...

clock 1,5 min

Drukte voor ontstressers

Op een of andere manier verkeren nog steeds veel mensen in de veronderstelling dat de yuppies in de jaren tachtig...

clock 2,5 min

Ziekte en Verzuim

"Ziekte overkomt je", zegt Christine Slootweg. "Maar verzuim is een keuze." De trainer laat er dan ook geen misverstand over...

clock 2,5 min

Autogek Sander Lusink (29)

‘Het autovirus ging over van vader op zoon'   Bent u autogek? "Ik ben een autofan geworden door mijn vader,...

clock 1 min

Carrièrekaart – Elmer de Ronde (50)

 ‘Tien jaar geleden zou ik nooit alles zo los hebben kunnen laten'   1985, Unilever "Na mijn studie ben ik...

clock 2,5 min

Meer = geen meer meer

Innoveren in de westerse welvaarts­maatschappij komt vaak op ongeveer hetzelfde neer: verrijk een succesvol product met meer up-to-datefuncties. Verkoop het...

clock 2,5 min

Vol presteren in deeltijd

Bij USG Capacity bestaat het team voor 90 procent uit vrouwen en voor bijna de helft uit parttimers. Maar de...

clock 3,5 min

De ratrace is niets voor haar

Mannen zijn betere leiders, maar er zijn meer vrouwen nodig om ze in het gareel te houden.   In het...

clock 1,5 min

De blingbling voorbij

Luca De Meo, CEO van Alfa Romeo, zegt het helder en gezaghebbend: "Dit is een tijd waarin alle merken moeten...

clock 2 min

De auto van Paul Hassels Mönning Fujitsu

'De Saab is voor mj de Apple onder de auto's'   Waarom een Saab? "Mijn allereerste auto heette Gerrit en...

clock 1,5 min

Carrièrekaart van Edo Stouten

‘Ik ben nog niet toe aan hele dagen golfen en tennissen'   1968, Hotel Lumina  "Ooit droomde ik ervan om...

clock 2,5 min

Jeroen Bertrams

Investeert in startups en adviseert bedrijven over groei. Hij is auteur van 11 boeken over (online) marketing, investeren en startups.

Lees de columns van Jeroen Bertrams

Tom Mom

Hoogleraar Strategie & Ondernemerschap aan de Erasmus Universiteit. Tevens co-auteur van het boek 'Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen'.

Lees de columns van Tom Mom