Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Startup van het Jaar Workwize: ‘We hebben ons team verdubbeld sinds februari’

Startup Workwize verdubbelde zijn team sinds februari en voorziet ook na de lockdowns steeds meer thuiswerkers van werkspullen. Dat zegt ceo Michiel Meyer, bij het in ontvangst nemen van de Startup van het Jaar-bokaal. 'De vraag om thuis te werken blijft.'

Workwize
Foto: MT/Sprout

Workwize, de startup achter een inkoopplatform waarmee werkgevers hun mensen kunnen uitrusten met alles wat ze nodig hebben op hun thuiswerkplek, won in februari dit jaar de Startup van het Jaar-bokaal van MT/Sprout. Dat was nog net tijdens de corona lockdown, dus de pitches waren virtueel.

Dus ja, dan moet je hem ook krijgen natuurlijk. Vandaar dat MT/Sprout deze week – we geven het toe: rijkelijk laat – naar de Amsterdamse Leidsegracht fietste om de wisselbeker in hoogst eigen persoon te overhandigen aan ceo en mede-oprichter Michiel Meyer plus cto en mede-oprichter Sebastiaan Scholten.

Op kantoor bij Workwize

We legden de overhandiging, zoals de MT/Sprout-traditie de laatste jaren voorschrijft, vast met behulp van het betere smartphonewerk van wijlen Steve Jobs. Dat leverde onderstaande video op, waarin je meteen een glimp op kunt vangen van dat heel aardige grachtenpandje vanwaaruit Workwize werkt. Inderdaad, de remote-koningen van Workwize hebben desalniettemin een kantoor, maar goed: wel een hele knusse zolder. Die zich trouwens vrij snel vult met teamleden. Ook daarmee proficiat, heren!

Ceo Meyer denkt dat het winnen van dit soort prijzen echt wel nut heeft voor startups als die van hem. ‘Als startup is het waanzinnig om te zien dat je aan de hand van artikelen, maar ook dit soort awards gewoon een mooie tractie krijgt. Zowel bij suppliers als bij klanten, als bij nieuwe klanten, die ons daardoor beter leren kennen.’

‘Thuiswerken blijft’

Maar toch, de coronacrisis ligt achter ons. Is dat niet nadelig voor Workwize, omdat mensen weer vaker op kantoor werken? Cto Scholten denkt van niet. ‘Covid is voorbij’, zegt Scholten, ‘maar eigenlijk zien wij alleen maar terug dat de trend (…) nog duidelijker is vastgezet’. Volgens Scholten is er inmiddels ‘veel meer duidelijkheid voor alle teams’ over over de thuiswerkstrategieën van hun bedrijven. ‘Sindsdien merk je dat iedereen nog steeds die vraag voor thuiswerken heeft.’

Iedereen heeft nog steeds die vraag voor thuiswerken

De aanhoudende vraag vertaalt zich naar groei voor Workwize, dat zichzelf met zijn platform profileert als SaaS-aanbieder: het zijn de leveranciers van monitoren, printpapier, stoelen en what have you die worden aangesloten op Workwize. Scholten: ‘Er is best wel veel veranderd sinds februari (toen Workwize de Startup van het Jaar-bokaal won, red.). Als team waren we met vijftien en sindsdien zijn we verdubbeld.’

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Lamp voor videogesprekken

Via Workwize regelen bedrijven de inkoop en het beheer van alle thuiswerkattributen. Wat is het eigenlijk het opvallendste item dat bedrijven tot dusver kochten voor hun medewerkers? Meyer: ‘Bijvoorbeeld een lamp om er net even wat kleurrijker en gezonder uit te zien, zodat je net even wat beter sales kan doen naar je klanten.’

Lees ook: Hoe Workwize een schaalbaar bedrijf bouwt

Niets meer missen over Startups & Scaleups? Schrijf je in op onze nieuwsbrieven!