Sven Tump, Directeur Boertien Vergouwen Overduin (BVO): “Professionals hebben nog steeds graag klassikaal onderwijs met interactie, maar tegelijkertijd is de leervariatie via online middelen en virtueel zeer in trek, óók omdat het technisch kan of in deze periode moet.
De transitie van klassikaal naar blended onderwijs is daarmee aanzienlijk versneld. Het positieve effect van deze transitie op het leervermogen van het individu en de organisatie staat hierbij voor ons centraal.”
Nieuwe middelen
“Van e-learning en coaching tot (virtuele) training – we combineren ze met als doel de beste prestatie. Hierbij hoort het stellen van vragen.
- Hoe leren mensen het fijnst en het best?
- Welke kwalitatieve leerinterventie past er goed bij?
- Vergeet ook de context niet: wat sluit qua leren aan bij de organisatie?
De ene organisatie is verder dan de andere.”
Lees de gratis whitepaper over teamontwikkeling
Teamontwikkeling is hot en niet zonder reden. Maar hoe pak je dit nu precies aan? Ontdek in deze gratis whitepaper hoe een effectieve samenwerking binnen teams leidt tot betere resultaten.
lees verder“Belangrijk is dat leidinggevenden ruimte pakken om leiding te geven aan leren en met collega’s een cultuur nastreven die maximaal voeding geeft aan ontwikkeling. Want die ontwikkeling zorgt voor een beter presterende organisatie in een wereld waarin omgeving, markten en technologie steeds sneller veranderen.”
21st century skills
“Die verandering zorgt voor voortdurende uitdaging. Dit geldt voor teams en hun leidinggevenden, en voor het individu. En vooral nu: je moet meebewegen met de omstandigheden. Learning agility en growth mindset komen zo in een ander daglicht te staan. Er worden voortdurend nieuwe dingen gevraagd.”
‘Van e-learning en coaching tot (virtuele) training – combineer ze voor de beste prestatie!’
“Als je naar de zogenoemde 21st century skills kijkt, gaan de soft skills en de ICT-skills hand in hand. Je begrijpt dat dit een snelle ontwikkeling betreft waaraan je vanuit de organisatie leiding hebt te geven. Leidinggeven aan het leren wil daarbij zeggen: het faciliteren én begeleiden.”
“Je wilt het leervermogen van het individu zo sterk mogelijk maken. Vaak is het dat de instroom en uitstroom volop aandacht krijgen. Maar hoe kijk je naar de zittende medewerkers? Hoe help je ze verder? Een mooie invalshoek is om naar het werk zelf te kijken; in de inhoud van het werk gebeurt het. Dan zie je snel welke skills om ontwikkeling
vragen.”