Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Stoelendans in top van ING

ING heeft een flinke stoelendans bij zijn consumententak Retail Nederland doorgevoerd. Opvallendste wijziging is de overstap van marketingdirecteur Hans Hagenaars van de Postbank naar de – veel kleinere – consumententak van ING Bank.

De carrousel komt op gang op het moment dat een grootschalig onderzoek naar ING’s merkenstrategie, onder leiding van diezelfde Hagenaars, zich in de afrondende fase bevindt. Het door McKinsey uitgevoerde onderzoek moet onder meer uitwijzen of er toekomst is voor het merk Postbank naast het label ING Bank, dat minder bekend is bij het publiek maar dat wel meer activiteiten omvat.

Hagenaars heeft de verantwoordelijkheid voor het onderzoek overgedaan aan Bart Schlattmann, de kersverse operationeel directeur van ING Retail Nederland. “Hagenaars heeft veel voor elkaar gekregen bij de Postbank en om die reden wordt hij nu ingezet bij ING Bank,” verklaart de woordvoerder van ING Groep deze transfer.

Daar volgt hij Ferdi Jonkman op, die op zijn beurt is benoemd tot directeur Verkoop Kantoren van ING Bank. Andere opvallende benoemingen zijn die van Nick Jue tot voorzitter van ING Bank Nederland – naast zijn bestaande rol van voorzitter van ING Retail Nederland – en van Ruud van Dusschoten tot nieuwe directeur van het middelgrote zakelijke segment. Binnen het bestuur van ING Retail Nederland groeit het aantal directieleden van ING Bank al met al van vier naar vijf. De Postbank doet het met drie directieleden, verzekeraar RVS heeft er twee.
(De Financiële Telegraaf)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.