Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Motorola schrapt 3500 banen

Motorola, na Nokia de grootste fabrikant van mobiele telefoons ter wereld, gaat 3500 banen schrappen. Aanleiding zijn de tegenvallende winstcijfers. Dat meldt de BBC.

Ceo Ed Zander maakte het nieuws vandaag bekend. De winst over het vierde kwartaal daalde met 48 procent.

De reden voor de tegenvallende cijfers zijn de toegenomen concurrentie op de mobiele telefonie markt met fors lagere prijzen als gevolg. Het aantal mobieltjes dat Motorola verkocht nam met 23 procent toe tot 66 miljoen. Het Amerikaanse bedrijf heeft 23 procent van de markt in handen.
(Het Financieele Dagblad)

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.