In 2005 won telecombedrijf Scarlet een Loden Leeuw, de prijs van het Tros-programma Radar voor de meest irritante reclame. Nu, bijna een jaar later, blikken we met Chris Vannitsem, client service director van het verantwoordelijke reclamebureau BeyenMeyer en Gert Post, algemeen directeur van Scarlet, terug op deze campagne.
Zij waren de bedenkers van het filmpje. Onze kernvraag is: is het behalen van een Loden Leeuw de doodsteek voor een reclamecampagne? Volgens Gert Post is het antwoord op deze vraag een volmondig nee. “Zo’n Loden Leeuw zegt helemaal niets. Hoeveel mensen stemmen er nou in zo’n verkiezing? Waar het mij om gaat bij zo’n enorme campagne, is dat wij opvallen en dat we een goede propositie neerleggen waarmee we onze doelstellingen kunnen realiseren. Dat is ons ruimschoots gelukt, getuige het Effie-rapport. Op deze campagne alleen hebben wij meer dan 50.000 nieuwe klanten binnen gehaald. Dat is een wereldprestatie voor een geheel nieuw merk. Die Loden Leeuw, daar zitten wij helemaal niet mee. Hij staat naast de Effie in de vitrinekast. Als het anders lag, dan verstopten wij hem wel.”
Lees het gehele artikel.