Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het mt van MTV Networks

MTV Networks richt zich met de kanalen MTV, TMF, Nickelodeon en Comedy Central op de jeugd. Maar dat wil niet zeggen dat de directieleden van dit mediabedrijf aan leeftijd zijn gebonden. Het gaat om affiniteit met het product en de jongerencultuur.

Bij veel creatieve bedrijven heerst een prettig chaotische sfeer. Zo ook bij MTV Networks in Bussum, waar tientallen hip geklede twintigers de gangen en kantoren vullen. Managing director Dan Ligtvoet voelt zich hier, als veertigplusser, prima thuis. “Met mijn collega’s Marco en Joris vorm ik het groepje ouwe rotten dat ervoor moet zorgen dat aan het eind van het jaar ook is voldaan aan al die voor de jongelui saaie doelstellingen als omzet en winst. Maar wij zorgen wel dat de tweede laag in ons bedrijf gemiddeld niet ver boven de dertig zit. Als dat gebeurt, gaan we geheid de juiste tone of voice missen en dan laat de doelgroep ons moeiteloos links liggen.”

Om het juiste gevoel te behouden, verhuist MTV Networks medio februari naar een pand op het terrein van de voormalige NDSM-werf in Amsterdam-Noord. “Wij zitten nu in een chique buurt in Bussum, dat is nou niet de gedroomde plek voor een bedrijf als het onze,” stelt Ligtvoet nuchter vast. “Daarbij nopen mensen en zaken ons om in Amsterdam te zijn én willen we graag een beetje Rotterdamse energie voelen, zoals ik dat noem. Dat komt allemaal samen op de NDSM-werf. Het is een ruige, weidse plek aan het water en met de pont is het slechts een paar minuten naar het centrum. Maar los daarvan: we zijn als kool gegroeid en passen simpelweg niet meer in ons huidige pand.”

De directie van MTV Networks gaat de verhuizing gebruiken om een grondige organisatieverandering door te voeren. Ligtvoet: “Om te voorkomen dat iedereen een paar maanden voor zich uit gaat zitten staren, krijgen de meeste medewerkers na de verhuizing een andere werkplek toegewezen. Dit doen we om iedereen scherp te houden en om ervoor te zorgen dat er nieuwe verbanden ontstaan. Lijkt ons wel handig.”

Op de foto v.l.n.r: Joris Aperghis, Dan Ligtvoet, Marco de Ruiter

Dagelijks de nieuwsbrief van Management & Leiderschap ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.