Iets meer dan 45 procent van de overheidsmanagers leest minimaal één keer per dag zijn e-mail buiten kantooruren om. Dat blijkt uit de poll op de site Overheidsmanagement.nl.
Van de deelnemers aan de poll zegt 27,3 procent dagelijks zijn e-mail te checken. Achttien procent zegt meerdere keren per dag zijn e-mail te checken. Daar staat tegenover dat 19,1 procent nooit zijn elektronische berichten privé leest. Meer dan éénderde, 35,6 procent, zegt af en toe thuis zijn e-mail door te nemen.
Onderzoek
Overheidsmanagement voerde deze kleine enquete uit naar aanleiding van een onderzoek onder managers. Daaruit bleek dat een meerderheid niet zonder dagelijkse e-mail kan. Bovendien bleek uit hetzelfde onderzoek dat een groot deel vond dat hun werkgever een e-mail cultuur kent.
(Overheidsmanagement.nl)



